اخبار روز

علاسوند در جلسه دفتر تحکیم: غرب بارها خودسازی می کند و مسئله زنان را یکی از مهمترین مسائل تغییر می داند.

دومین روز از چهلمین جلسه ستاد تجمیع در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد و سخنرانان و شخصیت های سیاسی در این نشست به سخنرانی پرداختند.

این دوره با سخنرانی علاسوند از اعضای دفتر مطالعات و تحقیقات بانوان سمینار قم با موضوع زن آغاز شد. علاسوند در سخنان افتتاحیه در خصوص اهمیت جایگاه زن در روندهای تاریخی گفت: به راستی موضوع زن یکی از موضوعاتی است که هر چقدر هم که به نکات حساس تاریخی بپردازیم، مورد توجه بوده است.

وی افزود: در حوزه غرب شناسی، غرب از بسیاری جهات خود را می سازد و هر جا حرکت جدیدی برای تغییر ایجاد می کند، مسئله زنان را یکی از مهم ترین مسائل تغییر می داند. و دوباره در طول تاریخ به نزاع و مشاجره در مورد زنان و لباس. این باید ما را حساس کند. این یک جنگ داخلی بزرگ است که در مسئله عفت به اوج خود می رسد.

در جلسه دوم، هر یک از اعضای شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت به ارائه دستاوردهای یک ساله خود پرداختند و دانشجویان سوالات خود را در مورد موفقیت تحکیم مطرح کردند.

سید محمدرضا حسینی در سومین جلسه حضور یافت و مراحل تشکل دانشجویی را طی کرد. وی ضمن ارائه تجربیات تشکیلاتی خود به بررسی دیدگاه رهبر انقلاب در خصوص تشکل های دانشجویی پرداخت.

ارسال پیام تبریک رهبر انقلاب به دانش آموزان

حجت الاسلام والمسلمین رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با ابلاغ سلام رهبر انقلاب به دانشجویان گفت: تعلق به تشکل های دانشجویی همیشه باعث خوشحالی مقام معظم رهبری است.

حجت الاسلام و المسلمین رستمی گفت: چنان مقاومت کنید که انگار پاهایتان به زمین میخکوب شده است. همچنین به بخشی از خطبه امیرالمومنین(ع) اشاره کرد و فرمود: «چون کوهها به لرزه افتاد تو پایدار بمانی.» دندانهایت را به هم فشار بده و سرت را به خدا بسپار و پاهایت را مثل میخ به زمین بچسبان و گوشه‌های دور را تماشا کن. در میدان نبرد و صحنه های هولناک را نادیده بگیرید و بدانید که پیروزی وعده خداوند متعال است. در شرایط ما کاخ سفید پایان سپاه محسوب می شود.

در روز دوم و در پایان دوره دفتر تحکیم وحدت، دانشجویان پذیرای جمعی از اساتید و نخبگان حوزه سلامت و بین المللی بودند. در این دیدار پاکاین معاون بین الملل دفتر حفظ آثار و نشریات رهبر معظم انقلاب و سفیر سابق ایران در آذربایجان به تشریح سیاست ایران در عرصه بین المللی و الزامات این جمهوری اسلامی پرداخت. رویکرد به سیاست خارجی

دومین جلسه مناظره مردم سالاری دینی که بحث دفتر تحکیم وحدت است. با حضور پرشور قائم مقام دبیر اتحادیه تحکیم وحدت مطرح شد. وی در خصوص انتخاب گفتمان مردم سالاری دینی در تحکیم وحدت گفت: دفتر تحکیم وحدت در گذشته تصمیم گرفته گفتمان خاصی را دنبال کند.

وی افزود: دفتر تحکیم به دنبال گفتمانی بود که فراگیر باشد، فرصت های منفی و مثبت را ارائه دهد، متناسب با فضای دانشگاه و دانشجویان باشد و توانایی ایجاد تحول در حوزه های حکومتی کشور را داشته باشد. مردم سالاری دینی این ویژگی ها را داشت. در این نشست بروشورهایی با موضوع مردم سالاری دینی نیز ارائه شد.

۲۱۶۲۱۷

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا