دانستنی ها

چه علائمی نشان میدهد که کمردرد شما خطرناک است؟ /جزئیات

یک تخصص در روش‌های تشخیص درد کمر، بیان کرد که انتخاب روش تشخیص درد کمر توسط پزشک تعیین می‌شود.

یک متخصص درد به تشریح روش های تشخیص کمردرد پرداخت و گفت: انتخاب روش تشخیص کمردرد با تصمیم پزشک انجام می شود.

به گزارش پی ام آپ حسین عدل خو افزود: کمردرد ممکن است خطرناک باشد یا نباشد و روش های تشخیصی بر اساس تشخیص پزشک معالج خواهد بود.

وی در خصوص علائمی که می تواند خطرناک باشد، گفت: از دست دادن کنترل ادرار یا مدفوع، لنگیدن هنگام راه رفتن، کاهش قدرت پا و …. جز علائم خطرناک کمردرد هستند.

عدل خو ادامه داد: پزشک پس از معاینه بیمار متوجه خطرناک بودن یا نبودن کمردرد می شود و بر این اساس به سراغ روش های تشخیصی می رود.

این متخصص درد افزود: در صورتی که بیمار علائم خطرناک کمردرد نداشته باشد و کمردرد کمتر از یک هفته یا 10 روز طول بکشد. معمولا سعی می کنیم به روش های پرهزینه تشخیصی متوسل نشویم و استراحت و آب درمانی را برای بهبودی توصیه می کنیم.

عدل خو با بیان اینکه 50 درصد کمردردها در عرض یک ماه خود به خود بهبود می یابند، گفت: تا 90 درصد کمردردها در عرض 8 هفته بهبود می یابند، در 10 درصد از کمردردهایی که بعد از دو ماه بهتر نمیشوند و یا از بین نمی روند به سراغ روش های تشخیصی می رویم‌.

این متخصص ادامه داد: استفاده از ام آر آی به تجسم دیسک کمر کمک می کند و پزشک از شدت بیرون زدگی دیسک آگاه است.

عدل خو گفت: اغلب اوقات بیماران از انجام ام آر آی می ترسند یا اگر بیش از 100 پوند وزن داشته باشند، برای تعیین میزان درگیری عصب به سراغ نوار عصب عضلانی می رویم.

وی بیان کرد: استفاده از عکس ساده یکی از روش های تشخیصی است که ستون فقرات کمری، التهاب و کلسیفیکاسیون را نشان می دهد. ما همچنین یک سری آزمایشات اضافی را برای تشخیص کمردرد در صورت نیاز توصیه می کنیم.

این فوق تخصص درد افزود: گاهی در صورت نیاز سی تی اسکن نیز انجام می شود و این یک سری آزمایش های تشخیصی کمردرد است.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا