دانستنی ها

این 10 نشانه از علائم خستگی مفرط است که باید جدی گرفته شود!

آیا کارهای یکنواخت روزانه شما را خسته می کند و بر سلامت جسمی و روحی شما تأثیر می گذارد؟ اگر پاسخ شما به این سوال مثبت است، این نشانه آن است که شما در حال تجربه خستگی مفرط هستید.

خستگی شدید را می توان آغاز پایان زندگی عادی دانست. بنابراین، قبل از اینکه خیلی دیر شود و خستگی مفرط بر زندگی شما سایه افکند، علائم آن را بشناسید و روند مراقبت از خود را آغاز کنید. با این حال، زمانی که علائم خستگی مفرط را مشاهده کردید، می توانید مراقبت شخصی خود را شروع کنید و در یک روند تدریجی به زندگی عادی خود ادامه دهید.

به گزارش تایمز آف ایندیا، با مشاهده این علائم در واقع خواهید فهمید که زندگی شما چگونه پیش می رود و چگونه خستگی مفرط می تواند تأثیری کاملاً ویرانگر داشته باشد. در نتیجه می توانید آرام آرام با آگاهی و آگاهی کامل از آنچه در گذشته انجام داده اید به زندگی بازگردید. در این مقاله به طور خلاصه به بررسی علائم خستگی مفرط می پردازیم.

زمانی که سرعت زندگی از سرعت تردمیل بیشتر می‌شود

اگر دائماً انرژی شما تمام می شود و با وجود خواب کافی اغلب احساس خستگی شدید می کنید، این علائم برای شما یک هشدار قرمز است. حتی با استراحت کامل در آخر هفته، خستگی مفرط از بین نمی رود. اگر نمی توانید بر خستگی خود غلبه کنید، احتمالاً از محدودیت های توانایی بدنی خود فراتر رفته اید و ذهن و بدن خود را بیش از حد تحت فشار قرار داده اید.

احساس انزوا و قطع ارتباط

حتی اگر در یک اتاق شلوغ پر از افراد هستید، ممکن است خستگی مفرط باعث شود احساس انزوا کنید. اگر از دوستان و خانواده‌تان دور شده‌اید یا نمی‌توانید آخرین باری را که واقعاً از معاشرت لذت بردید، به یاد بیاورید، وقت آن است که مراقب خود باشید.

کاهش عملکرد کاری

آیا احساس می کنید عملکرد شما در محل کار کاهش می یابد یا دیگر تمایلی به انجام کارهایی که قبلاً به انجام آنها علاقه داشتید ندارید؟ خستگی بیش از حد می تواند انگیزه شما را از بین ببرد و احساس کنید که در حال قدم زدن در شن های روان هستید.

اختلالات خواب

در هنگام استراحت فیزیکی، ذهن شما نیز به استراحت نیاز دارد. با این حال، گاهی اوقات خستگی مفرط باعث می‌شود که افکار به مغز شما سرازیر شوند و در نتیجه بی‌خوابی ایجاد شود. اگر این چند شب ادامه داشت، برای یافتن مقصر زحمتی به خود راه ندهید. احتمالاً دلیل اصلی چنین وضعیتی استرس است.

علائم جسمانی

سردردهای مکرر، تنش عضلانی و مشکلات معده همگی می توانند از علائم خستگی مفرط باشند. در چنین شرایطی، هورمون های استرس می توانند آسیب های زیادی به بدن شما وارد کنند. این علائم فیزیکی به این معنی است که بدن شما به زودی پرچم سفید تسلیم شدن در برابر فشارهای روزانه را برافراشته خواهد کرد.

افزایش کج خلقی

اگر به طور ناگهانی نسبت به همکاران و دوستان خود بداخلاق و عصبانی رفتار کنید، احتمالاً بیش از حد خسته شده اید. استرس می تواند افراد بسیار آرام و خونسرد را به افرادی بدخلق و بد خلق تبدیل کند.

بی توجهی به مراقبت شخصی

وقتی بیش از حد خسته هستید، برنامه ورزشی روزانه خود را دنبال نمی کنید، رژیم غذایی متعادلی نمی خورید و طبق برنامه استراحت نمی کنید. بی توجهی به مراقبت های شخصی و بی توجهی به کارهای روزمره می تواند پدیده خستگی مفرط را بدتر کند.

مشکلات شناختی

علائمی مانند به خاطر سپردن، مشکل در تمرکز و تردید در تصمیم گیری اغلب نشانه های خستگی مفرط هستند. در این صورت مغز شما خسته می شود و در تامین نیازهای روزانه خود با مشکل مواجه می شود.

عدم علاقه به فعالیت های لذت بخش

کارهای جانبی و فعالیت هایی که قبلاً از آنها لذت می بردید، اکنون به دلیل خستگی مفرط شروع به احساس خستگی و کسل کننده کرده اند. خستگی بیش از حد می تواند علاقه و اشتیاق را کاهش دهد و شما را به این سوال وادار کند که چرا از ابتدا این تجارت را راه اندازی کرده اید.

عادات بد برای جلوگیری از خستگی مفرط

خوردن فست فود و غذاهای فرآوری شده و برخی عادات بد و مضر دیگر که ظاهرا برای آرامش خود انجام می دهید نیز از نشانه های قدیمی خستگی مفرط هستند. وقتی دیگر هیچ چیز شما را هیجان زده نمی کند، به راحتی می توانید به عادت های بد روی آورید تا موقعیت ناخوشایندی را که در آن قرار دارید فراموش کنید.

منبع: همشهری آنلاین

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا