دانستنی ها

اگر این نشانه ها را دارید حواستان به گردش خونتان باشد! / 5 علامت جدی اختلالات گردش خون!

دستگاه گردش خون  وظیفه به جریان در آوردن خون در بدن را دارد. گردش خون در بدن به منظور رساندن غذا، انواع گازهای مورد مصرف بدن همچون اکسیژن و دفع مواد زاید حاصل از متابولیسم سلول‌ها انجام می شود.

به گزارش پی ام آپ، علل زیادی وجود دارد که باعث اختلالات گردش خون می شود، اما یکی از شایع ترین آنها مشکلات قلبی است. سایر بیماری هایی که بر گردش خون ضعیف تأثیر می گذارند عبارتند از دیابت، کلسترول و … . گردش خون برای بدن انسان حیاتی است، زیرا اکسیژن و مواد مغذی ضروری را در سراسر بدن حمل می کند، بنابراین گردش خون ضعیف می تواند منجر به مشکلات مختلف سلامتی شود. در زیر علائم گردش خون ضعیف را بررسی خواهیم کرد:

دست و پاهای سرد

سردی مداوم دست ها و پاها، حتی در محیط های گرم، می تواند نشانه ای از گردش خون ضعیف باشد. هنگامی که گردش خون به اندام ها مختل می شود، بدن ارسال خون به اندام های حیاتی را در اولویت قرار می دهد، بنابراین دست ها و پاهای شما سرد و بی حس می شوند.

التهاب و ورم

التهاب یا ورم در پاها و مچ پا نشانه جریان ضعیف خون است. هنگامی که خون تلاش می کند به قلب بازگردد، مایع در اندام تحتانی جمع می شود و باعث تورم قابل توجهی می شود. نشستن یا ایستادن برای مدت طولانی می تواند این وضعیت را تشدید کند.

خستگی و ضعف شدید

احساس خستگی شدید و تنبلی حتی پس از حداقل فعالیت بدنی می تواند ناشی از گردش خون ضعیف باشد. هنگامی که جریان خون ضعیف باشد، ماهیچه ها اکسیژن و مواد مغذی مورد نیاز برای عملکرد بهینه را دریافت نمی کنند و منجر به احساس خستگی و ضعف مداوم می شود. در صورت خستگی غیرعادی و بدون فعالیت شدید، مراجعه به پزشک توصیه می شود.

بی حسی و گزگز در قسمت های بدن

سوزن سوزن شدن یا بی حسی به خصوص در دست ها، پاها یا سایر قسمت های بدن می تواند نشانه ای از جریان خون ضعیف باشد. هنگامی که جریان خون محدود می شود، اعصاب ممکن است اکسیژن کافی دریافت نکنند و باعث ناراحتی شود.

تغییر رنگ پوست

تغییر رنگ پوست، مانند رنگ پریده یا آبی، ممکن است نشان دهنده گردش خون ضعیف باشد. کاهش جریان خون در پوست می تواند باعث تغییر رنگ قابل توجه پوست شود. بنابراین توصیه می شود در صورت مشاهده هرگونه تغییر غیر طبیعی در رنگ پوست با پزشک مشورت شود.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا