اخبار ورزشی

عدم ثبات به تیم ملی والیبال ضربه زده است

امیرحسین مجاری در گفت و گو با خبرنگار پی ام آپ درباره عملکرد تیم ملی والیبال ایران در دو هفته مرحله مقدماتی لیگ ملت های 2023 گفت: در چند بازی مانند دیدار مقابل با ذهنیت بازنده وارد زمین شدیم. ژاپن و ایتالیا و مطمئناً بازیکنان ما نباید این ذهنیت را داشته باشند، آنها به مصاف حریفان خود می رفتند. در بازی با لهستان دو ست خوب بردیم، اما باز هم نوسان داشتیم و در نهایت سه ست آخر را به حریف واگذار کردیم.

وی افزود: تیم ایران باید با ثبات بازی کند و همین عدم ثبات منجر به چنین نتایجی شده است. شاگردان عطایی در دیدار روز گذشته مقابل آمریکا در ست اول عملکرد مطلوبی داشتند و همگام با حریف خود پیش می رفتند اما در گیم دوم و سوم ضعیف تر عمل کردند و بی ثباتی و عدم تمرکز در امتیازات ست پایانی مشخص شد.

کارشناس والیبال کشورمان با اشاره به عملکرد این تیم مقابل آمریکا گفت: اینجا صحبت از عملکرد ضعیف یا قوی نیست، بحث هماهنگی بیشتر است. متاسفانه اکنون عدم هماهنگی در تیم ایران به وضوح احساس می شود. می توان گفت یکی از دلایل این بی ثباتی نبود زمین آماده سازی و فاصله زیاد لیگ تا این مسابقات است.

وی ادامه داد: در مجموع شاگردان عطایی بازی مقابل آمریکا را خوب آغاز کردند اما رفته رفته ضعیف شدند که دلیل آن عدم ثبات و عدم بازی یکنواخت است.

مقرگی در تشریح وضعیت رقبای دانش آموزان عطایی خاطرنشان کرد: آمریکا تیمی پر از جزئیات کاربردی است که در تاریخ خود قهرمان جهان و بازی های المپیک شده است. پس از دیدار روز گذشته تیم ملی مقابل این تیم، تعداد درگیری های دو کشور به 21 بار افزایش یافت که از این تعداد 15 پیروزی متعلق به آمریکا و 6 پیروزی برای ایران بود. آمریکا با تمام وجود به مصاف ایران رفت و با میزبانی هفته گذشته با استفاده از همه بازیکنان سرشناس خود مانند راسل و اسمیت با هدف پیروزی وارد زمین شد.

کارشناس والیبال ایران درباره وضعیت فنی تیم والیبال کشورمان مقابل ایتالیا و آمریکا گفت: عملکرد شاگردان عطایی در این دو بازی قابل قبول نبود و شاخص های یکدستی از خود نشان ندادند.

وی در خصوص مبارزه با هلند در هفته دوم ادامه داد: هلند تیم خوبی است و مقابل لهستان نمایش خوبی ارائه کرد و در نهایت مبارزه آنها با نتیجه 3 بر 2 به پایان رسید.
بدون شک ایران کار سختی مقابل این تیم پیش رو خواهد داشت.

مغیعی در خصوص اهمیت برد مقابل تیم ملی والیبال تصریح کرد: در مجموع بازی با ایتالیا و آمریکا برای حضور تیم کشورمان در جمع هشت تیم برتر حیاتی بود اما شاگردان عطایی از این پس باید برای حفظ تلاش کنند. رتبه آنها و آنها باید در چند مبارزه بعدی پیروز شوند تا رتبه خوبی داشته باشند.

عدم ثبات به تیم ملی والیبال ضربه زده است

وی با اشاره به اهمیت داشتن مربی خارجی افزود: همیشه بر توانایی های مربی ایرانی تاکید داشته ام. باید تعدادی از مربیان جوان کشور را بر اساس معیارها و شاخص ها انتخاب کنیم و برای آموزش به کشورهای مطرح والیبال بفرستیم تا آخرین علم مربیگری را بیاموزند و از مهارت های خود به خوبی استفاده کنند.

کارشناس والیبال کشورمان در پایان درباره هزینه تقویت زیرساخت های مربیگری گفت: در نهایت همان هزینه هایی که قرار است برای مربی خارجی در نظر گرفته شود را می توان برای مربیان داخلی انجام داد تا نتیجه مطلوب را بگیرند. امیدوارم روزهای خوبی در انتظار والیبال کشورمان باشد و با پیروزی در بازی های بعدی مردم را خوشحال کنیم.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا