اخبار روز

خودروی شگفت انگیز و جدید ایران خودرو در راه بازار/عکس

به گزارش پی ام آپ به نقل از فارس، مهدی رادمنش با بیان اینکه محصول ری به لطف توان مهندسین کشور به دست آمد، گفت: این محصول دارای موتور EF7P TC است که موتور 1.7 لیتری توربوشارژ و جدیدترین آن است. موتور در ایران قوی ترین خودرو و موتور تولید داخل به حساب می آیند. علاوه بر این، این محصول به نسل جدید گیربکس شش سرعته اتوماتیک (6AT) با اهرم تعویض دنده الکترونیکی مجهز خواهد شد.

این خودروها به دست خودروسازان سپرده شد.

بر اساس اطلاعات موجود حداکثر قدرت موتور ری 160 اسب بخار با حداکثر گشتاور 240 نیوتن متر است و سیستم انتقال قدرت این خودرو شش سرعته اتوماتیک بوده و مصرف سوخت بهینه ای در این کلاس دارد. در حال حاضر موتور و گیربکس این خودرو در مراحل پایانی کالیبراسیون قرار دارد. «ری را» در رده کراس اوورهای سگمنت B قرار می گیرد که محبوب ترین گروه کراس اوورها به شمار می رود، این خودرو دارای طول، عرض و ارتفاع 4334، 1808 و 1638 میلی متر است و فاصله دو محور آن 2590 است. میلی متر . Ray Ra دارای ترمز دستی برقی (EPB)، سیستم ترمز خودکار (Auto Hold)، سیستم کمکی شروع به حرکت در سربالایی (HSA)، سیستم کمکی شروع به حرکت در سربالایی (HDA)، کنترل الکترونیکی پایداری (ESC)، کنترل کشش (TCS)، ضد قفل است. سیستم ترمز (ABS) و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، ترمزهای دیسکی جلو و عقب، سیستم کمکی ترمز (BAS).

علاوه بر این، دو صفحه نمایش (صفحه جلوی دیجیتال 12 اینچی و سیستم چند رسانه ای با صفحه نمایش لمسی هوشمند 12 اینچی با 9 بلندگو)، نور مخفی با امکان تغییر رنگ در تریم داخلی، سانروف، کروز کنترل، محدود کننده سرعت، چراغ ها و سنسور باران، ورود بدون کلید، خروجی برق 12 ولت در صندوق عقب، سنسور پا برای باز کردن صندوق عقب (سنسور Kick)، درب صندوق عقب برقی، اهرم دنده الکترونیکی، دوربین 360 درجه و نقطه کور راداری از دیگر ویژگی های این محصول است. چراغ های گوشه یا Turn Light که هنگام چرخاندن فرمان چراغ دیگری را روشن می کند و جاده را برای راننده روشن تر می کند، علاوه بر این، ری دارای چراغ خوش آمدگویی در زیر درهای جلو و سیستم Follow Me Home، چراغی در پارکینگ است. . دسته ای هنگام مسدود کردن با تغییراتی که در موتور ری را ایجاد شده، علاوه بر کاهش مصرف سوخت، قدرت و گشتاور افزایش یافته است، موتور محرکه آن است.

یکی از ویژگی های جذاب «ری را» رینگ های 18 اینچی دو رنگ است که برای اولین بار بر روی محصولات خودروی ایران استفاده شد. این لاستیک ها علاوه بر ظاهر اسپرت مناسب برای خودروهای کراس اوور، برای شرایط جاده ای ایران نیز مناسب هستند.

بر اساس آخرین گزارش ها، مراحل طراحی و توسعه این خودرو به پایان رسیده، فرآیندهای کیفی آن آغاز شده و تامین قطعات در حال انجام است، تا کنون حدود 40 دستگاه از این محصول برای طراحی، توسعه و ساخت و ساز تولید شده است. دستور کار تست های ارزیابی و برنامه تولید خودروهای جدید برای ساها است. پیکربندی و تایید نوع در دستور کار است. ایران خودرو برای تولید این خودرو بر اساس پلت فرمی آینده نگر با قابلیت تولید محصولات متنوع از جمله ری تمام برقی، سرمایه گذاری کلانی را برای ساخت خطوط جدید تولید و مونتاژ بدنه انجام داده است که قادر به تولید خودروهای بالا خواهد بود. حجم محصولات از این پلت فرم. کینگ را خودرویی است که بیشترین حجم تغییر جهت توسعه را در تاریخ صنعت خودروسازی کشور داشته است، این محصول تمامی تست های خودرو را در روند توسعه خود دارد، زیرا محصولی است که دوباره متولد شده و پلتفرم جدیدی دارد. قطعات یدکی و تجهیزات این محصول تا مرحله تجاری سازی حدود 200 آزمایش شامل تست های با الزامات قانونی و کارخانه ای را پشت سر می گذارد. مجهزترین عملکردهای الکتریکی و الکترونیکی در خودروی ری به کار رفته است. جتکو که یکی از ارزشمندترین شرکت های دانش بنیان در زمینه الکترونیک برق و خودرو در ایران است، مسئولیت طراحی و توسعه سیستم کنترل کامپیوتری دستگاه های الکتریکی و الکترونیکی خودرو (BCM) را بر عهده دارد. ) که این کار برای اولین بار در تاریخ صنعت خودروسازی ایران انجام شده است.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا