اخبار روز

عباس سلیمی نمین: گشت جهت یابی قطعا به شکل قبلی خود برنمی گردد/ برخلاف این موضوع از زنان فقط برهنه خواسته می شود.

عباس سلیمی نمین، فعال سیاسی اصولگرا و مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران، درباره از سرگیری فعالیت گشت ارشاد گفت: دوم اینکه نمی دانم اصرار برخی رسانه های داخلی برای پیوستن به رسانه های خارجی و اعلام دوباره فعال شدن گشت ارشاد چیست.

مهم ترین قسمت های گفتگوی عباس سلیمین مین را می خوانید: جامعه باید در همه زمینه ها به تعادل لازم دست یابد. جامعه باید به طور مستقیم تر به این نتیجه برسد که آنچه احکام الهی برایش مقرر داشته مایه سعادت آن خواهد بود.
البته این اهمیت تنها از طریق گشت های رهبری محقق نمی شود، بلکه منجر به موضع گیری و تقابل مردم با یکدیگر می شود. اما اگر واقعاً ترتیب دیگری در نظر گرفته شده است، باید در خارج از جوسازی توضیح داده شود که برای مقابله با فحاشی چه برنامه ای در سر دارند.
اکنون خواسته کل جامعه یعنی کسانی که به حجاب اهمیت نمی دهند و کسانی که عمیقاً به این واجب شرعی اهمیت می دهند، مخالفت با مشکل زشت دیدن زن و الزام زن به برهنه بودن است. یعنی در این صورت موافقان و مخالفان حجاب یکی هستند.
ما باید یک رفتار مرتبط با حجاب را رعایت کنیم تا همه زنان با هر گرایشی از چشم بد شکم شما رهایی یابند. از این گذشته، افراد بدی در جامعه وجود دارند که امنیت آنها در صورت تحریک، امنیت زنان را به طور جدی تهدید می کند.
در بحث حجاب باید تعادل ایجاد شود. علاوه بر این، گشت ارشاد قطعا به شکل قبلی خود برنخواهد گشت، اما نکته قابل تامل در میان همه خانم ها صرف نظر از سلیقه شان است.
اگر از برخی زنانی که حجابشان خیلی خوب نیست بپرسید که آیا از کسانی که حیثیت زن در جامعه را تخریب می کنند راضی هستند، پاسخ می دهند که باید در جایی با آنها رفتار کرد تا اجازه نپرسند و زن را برهنه ببینند. در همه جوامع همینطور است. حتی در جاهایی که در این زمینه مشمول حکم الهی نمی‌شوند، حداقل‌ها را رعایت می‌کنند و با متخلفان به حریم حداقل‌ها، به هر حال و طبق قانون عمل رفتار می‌شود.

به خواندن ادامه دهید:

۲۱۶۲۲۰

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا