دانستنی ها

عادات صبحگاهی که به پوست آسیب می رساند

روتین مراقبت از پوست شما ممکن است کاملاً با نیازهای پوست شما مطابقت داشته باشد، اما همچنان ممکن است ناآگاهانه اشتباهاتی مرتکب شوید که شما را از دستیابی به پوست کامل باز می دارد.

در زیر در مورد دلایل کمتر آشکار آکنه و چین و چروک های زودرس صحبت خواهیم کرد.

1- هر روز صبحانه یکسانی می خورید

صبحانه مورد علاقه شما ممکن است راهی لذت بخش برای شروع روز باشد، اما اگر هر روز صبحانه یکسانی بخورید، ممکن است ناآگاهانه به بدن و پوست خود آسیب وارد کنید. خوردن یک صبحانه تکراری هر روز بدن را از سایر مواد مغذی محروم می کند که می تواند منجر به کمبود مواد مغذی و خشکی و پوسته پوسته شدن پوست شود.

2- حمام طولانی می کنید

گرفتن دوش آب گرم یک راه عالی برای شادابی در صبح است، به خصوص در ماه های سرد سال. با این حال، عادت هر روز حمام کردن می تواند به پوست آسیب برساند. آب داغ به لایه محافظ پوست آسیب می رساند که رطوبت مورد نیاز آن را حفظ می کند و این امر روند پیری پوست را تسریع می کند. و اگر برای صرفه جویی در وقت صبح صورت خود را زیر دوش می شویید، باید بدانید که این کار به مویرگ های صورت آسیب می رساند، زیرا آب داغ باعث انبساط آن ها می شود.

3- اولین چیزی که صبح می خورید قهوه است.

عادات صبحگاهی که به پوست آسیب می رساند

بسیاری از ما نمی توانیم صبح خود را بدون یک فنجان قهوه داغ تصور کنیم و این نوشیدنی علاوه بر طعم مطبوع، در واقع می تواند برای پوست نیز مفید باشد. با این حال، اگر آن را هر روز قبل از صبحانه میل کنید، ممکن است بیشتر از اینکه برای پوست شما مفید باشد، ضرر داشته باشد. قهوه یک ادرارآور قوی است، به این معنی که ممکن است باعث از دست دادن مقداری آب شود. این امر حذف سموم از طریق پوست را برای بدن سخت تر می کند و شما را مستعد چین و چروک های زودرس می کند.

4- ضد آفتاب را فقط در روزهای آفتابی میزنید

کرم ضدآفتاب زمانی که در تابستان بیرون هستید به محافظت از پوست شما کمک می کند، اما حتی اگر تمام روز را در خانه سپری کنید، استفاده از ضد آفتاب می تواند از پیری پوست جلوگیری کند. اگرچه شیشه های اتومبیل ها و ساختمان ها بیشتر اشعه های UVB را مسدود می کنند، اما نمی توانند از پوست در برابر اشعه های مضر UVA محافظت کنند. بنابراین حتی اگر تمام روز را در داخل خانه کار می کنید و زمان زیادی را بیرون نمی گذرانید، باز هم بهتر است از کرم ضد آفتاب برای کمک به جوان ماندن پوست خود استفاده کنید.

5- روتین مراقبت از پوست شما ثابت است

عادات صبحگاهی که به پوست آسیب می رساند

وقتی عجله دارید که خانه را ترک کنید، استفاده از شوینده صورت و مرطوب‌کننده‌ای که شب قبل استفاده کرده‌اید، راحت‌تر است. درست است که خرید محصولات کپی پوستی که روی پوست ما آزمایش شده اند راحت و بی دردسر است، اما استفاده روزانه از همین محصولات هیچ سودی برای پوست شما نخواهد داشت. برای اینکه پوست شما سالم به نظر برسد، متخصصان پوست توصیه می کنند که برنامه مراقبت از پوست خود را فصل به فصل تغییر دهید و به جای پاک کننده های لایه بردار در ماه های سرد سال از پاک کننده های ملایم تر استفاده کنید.

6- از محصول مناسب شستشوی صورت استفاده نمی کنید

عادات صبحگاهی که به پوست آسیب می رساند

اگر متوجه شده اید که پوست شما همیشه بعد از بیدار شدن از خواب چرب است، یک توضیح علمی برای آن وجود دارد. بدن در طول شب آب از دست می دهد و در پاسخ شروع به تولید سبوم (روغن طبیعی پوست) بیشتری می کند که باعث می شود با صورت چرب از خواب بیدار شوید. با این حال، حتی اگر به چربی تحمل ندارید و پوستی مات می خواهید، باید از استفاده از شوینده های قوی خودداری کنید. قبل از خشک کردن صورت، بهتر است صورت خود را با آب گرم و یک شوینده ملایم بشویید و از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

منبع: روزیاتو

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا