اخبار روز

ظاهر حیوانات آینده پیش بینی شد/عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هدف آنها پیش بینی آینده با دقت 100 درصد نبوده است. در عوض، آنها نگران پاسخ به این سوال هستند که کدام فرآیندها تا به امروز زندگی روی زمین را شکل داده اند و چگونه همان عوامل می توانند زندگی را در آینده شکل دهند.

به خواندن ادامه دهید:

ماشین چینی که در فرانسه ماشین پلیس شد!/ عکس

کرم رشته ای کابوس می آفریند و قربانی را زنده می خورد/عکس

استفانی درومهلر، دیرینه‌شناس علوم زمین و سیاره‌شناسی در دانشگاه تنسی، می‌گوید: «تمساح‌ها به عنوان «فسیل‌های زنده» شناخته می‌شوند که «از زمان دایناسورها تغییر نکرده‌اند.» از لحاظ تاریخی، تمساح‌های صرفاً دریایی با باله‌ها و تمساح‌های کاملاً زمینی و با تمساح‌های بلند وجود داشته‌اند. کروکودیل های همه چیزخوار و گیاهخوار با دندان های بد شکل و آرواره های کوچک و ضعیف وجود داشتند. تمساح های زره ​​پوش سنگین، تمساح هایی با سرهای پهن و صاف و دندان های کوچک و سیخ دار، تمساح های کوچک و تمساح های غول پیکر وجود داشتند. “اگر به اندازه کافی در شجره نامه به عقب برگردید، حتی می توانید بستگان دور تمساح ها را پیدا کنید که روی دو پا راه می رفتند و شبیه دایناسورها بودند.”

این دیرینه شناس ادامه داد: «پیش بینی اینکه چه اتفاقی ممکن است در آینده بیفتد دشوار است، اما حدس و گمان در مورد آن می تواند سرگرم کننده باشد.» تمساح ها بسیار سازگار هستند و گاهی اوقات کارهایی را در محیط انجام می دهند که شما انتظار آن را ندارید، به خصوص زمانی که صرفاً با بازماندگان مدرن مقایسه می کنید. در آینده ای نه چندان دور، می توانم ببینم که کروکودیل ها برخی از نقش های دیرینه شناختی مبهم تر خود را ایفا می کنند: “دریایی، زمینی، تغذیه کننده فیلتر، گیاهخواران و غیره”.

وی ادامه داد: همیشه یک پایه پایدار برای دیرینه شناسی وجود داشته است و به نظر من تغییر اقلیم است.

این دیرینه شناس در ادامه افزود: «میزان کنونی تغییرات اقلیمی در سیاره ما بی سابقه است و عمدتاً ناشی از عوامل انسانی است.» به دلیل جنبه انسانی، مطمئن نیستم که این اتفاق در 1000 سال، 100000 سال یا میلیون ها سال آینده رخ دهد. “من فکر می کنم ما شاهد تغییرات قابل توجهی در گیاهان و جانوران این سیاره خواهیم بود.”

درومهلر ادامه داد: با گرم شدن زمین، گیاهان به آرامی تغییر می کنند. درختان مخروطی روزگار سختی دارند. درختان نخل و کاکتوس ها در حال شکوفه دادن هستند. علفزارها کم کم کوچک می شوند و همه چیز خشک و خشک تر می شود. در نزدیکی منابع آب، زندگی فراوانی وجود خواهد داشت، و آنجاست که بیشتر پوشش گیاهی سرسبز و سرسبز در آنجا رشد می کند. پستانداران، من معتقدم که مگافون ها یکی از دو انتخاب را داشتند. آنها یا از بین می روند یا کوچک می شوند. پوشش گیاهی کافی برای سایز بزرگ بدن آنها باقی نخواهد ماند و آنها کوچکتر و کوچکتر می شوند.

این دیرینه شناس ادامه داد: «در الیگوسن، گوزن هایی وجود داشتند که تنها حدود 30 سانتی متر قد داشتند.» به نظر من جمعیت پستانداران بزرگ اگر بخواهند زنده بمانند به مرور زمان به میزان قابل توجهی کوچکتر می شوند. با این حال، عامل تعیین کننده بین انقباض و انقراض مستقیماً با میزان تغییرات آب و هوایی مرتبط است. اگر همه چیز به همین شکل پیش برود، احتمال انقراض بسیار زیاد است. اگر بتوانیم سرعت تغییرات آب و هوایی را کاهش دهیم، مگافون ممکن است فرصتی برای سازگاری و کوچک شدن داشته باشد. من همچنین فکر می کنم پستاندارانی که قبلاً خود را با آب و هوای گرمتر وفق داده اند در این جهان در حال توسعه بسیار بهتر خواهند بود. اندازه بدن کاهش می‌یابد، خز نازک‌تر و کوتاه‌تر می‌شود، چشم‌ها کوچک‌تر می‌شوند، گوش‌ها بزرگ‌تر می‌شوند (برای خنک شدن و شنیدن محل غذا) و دم بلندتر می‌شود، زیرا حشرات بیشتری برای دفع وجود دارد.

برگرفته از مقاله ای در GIZMODO.COM

۲۲۷۲۲۷

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا