اخبار روز سینمافیلم و سریال

طلسم سریال خاص از کمال تبریزی بعد از ده سال شکسته شد!/سرزمین کهن جمعه ها از شبکه سه پخش خواهد شد!

سرانجام تکلیف سریال سرزمین کهن به کارگردانی کمال تبریزی مشخص شد. در عصر تلویزیون بی سریالی، مدیران حاضر شدند با پخش این سریال توجه مخاطبان را به این رسانه جلب کنند. سریال سرزمین کهن با نام جدید سرزمین مادری از 14 مهر جمعه هر هفته از شبکه 3 پخش می شود. سریالی است که به جرات می توان گفت اکثر ستاره های سینما و تلویزیون از شهاب حسینی، جواد عزتی، محسن تنابنده و امیر آقایی به نیکی کریمی، هنگامه قاضیانی در آن بازی می کنند.

به گزارش پی ام آپ، چندی پیش مهدی نقویان مدیر مرکز سیما فیلم در نشستی خبری از رفع مشکلات سریال «سرزمین مادری» خبر داد و اعلام کرد که مشکلات این سریال حل شده و به زودی شاهد آن در یکی از شبکه های ملی پخش شد.

هنوز خبر رسمی پخش این سریال منتشر نشده است اما حسین محجوب یکی از بازیگران اصلی این سریال ویدئویی از شروع پخش این سریال از جمعه چهاردهم منتشر کرده است. کمال تبریزی پیشتر در گفت وگو با پی ام آپ از این موضوع اظهار بی اطلاعی کرده و گفته بود که در جریان این موضوع قرار نگرفته است.

طلسم سریال خاص از کمال تبریزی بعد از ده سال شکسته شد!/سرزمین کهن جمعه ها از شبکه سه پخش خواهد شد!

شهاب حسینی در نقش «رهی» در نمایی از سریال «سرزمین کهن»

«سرزمین کهن» اولین بار ده سال پیش، در زمستان 1393 پخش شد، اما پس از گذشت تنها چهار قسمت به دلیل اعتراضات، پخش آن متوقف شد. در آن زمان حاشیه های سریال تبریزی به حدی بود که سید عزت الله ضرغامی رئیس وقت سازمان صدا و سیما مجبور شد لباس های ایل بختیاری را بپوشد و به این مناطق سفر کند. در آن زمان چند کارگردان برکنار شدند، اما «سرزمین کهن» در آن زمان عاقبت خوبی نداشت و تنها راه حل، حذف آن از روی آنتن بود.

در این سال ها با آمدن هر یک از روسای جدید سازمان صدا و سیما تلاش شد تا سریال پخش شود; حتی یکی از پژوهشگران داستان بختیاری در یک برنامه تلویزیونی حاضر شد و گفت ما بختیاری ها سریع قضاوت کردیم و فقط چند قسمت از این سریال را دیدیم در حالی که قهرمان داستان شخصیتی از لر و بختیاری است و گفتند که قسمت میانی بیشتر داستان در مورد این ایرانیان است و مورد تمجید قرار می گیرد. این پژوهشگر همچنین عنوان کرد: قرار است چند تن از بزرگان ایل بختیاری تا پایان سریال سرزمین مادری را تماشا کنند و با مذاکره آنها این سریال روی آنتن خواهد رفت.

چندین بار گزارش هایی مبنی بر رفع مشکل این سریال و پخش آن منتشر شد، اما هرگز این امکان وجود نداشت. حالا باید واقعا جمعه 14 مهر آن را ببینیم و شاهد پخش اولین قسمت از این سریال خواهیم بود و یا مشکلی در نحوه پخش آن وجود خواهد داشت.

«سرزمین مادری» یکی از پروژه های پرهزینه تلویزیونی به شمار می رود و بازیگران مطرحی چون: شهاب حسینی، محمدرضا فروتن، جواد عزتی، امیر آقایی، علی شادمان، نیکی کریمی، هنگامه قاضیانی، بابک حمیدیان، پژمان بازغی، محسن تنابنده، مرحوم پرویز پورحسینی و… در آن به ایفای نقش پرداختند.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا