اخبار روزاخبار ورزشی

جزئیات دقیق برد شیرین والیبال ایران در مقابل چین! | برد ۳ بر ۱ ایران در خانه حریف!

تیم‌های ملی والیبال ایران و چین در فینال بازی‌های آسیایی هانگژو امروز به مصاف هم رفتند.

ایران با نتیجه ۳ بر ۱ (۱۹-۲۵، ۲۵-۱۴، ۲۵-۲۲ و ۲۶-۲۴) پیروزی به دست آورد و اولین مدال طلای کاروان ایران در این دوره از بازی‌ها را به ارمغان آورد.

این پیروزی باعث شد که تیم ملی والیبال ایران برای سومین دوره پیاپی قهرمان بازی‌های آسیایی شود. ایران در دو دوره قبلی این مسابقات نیز قهرمان شده بود و با این پیروزی در فینال بازی‌های هانگژو، به قهرمانی هت‌تریک دست پیدا کرد.

ترکیب تیم ایران شامل محمد موسوی (کاپیتان)، محمدطاهر وادی، محمد ولی‌زاده، امیرحسین اسفندیار، امین اسماعیل‌نژاد، شهروز همایونفرمنش و محمدرضا حضرت‌پور بودند.

سرمربی: بهروز عطایی

ترکیب تیم چینی: چوان جیانگ، یوانتای یو، یاوچن یو، یانگژن لی، شیکون پنگ، جینگ یین ژانگ، ژونگشوآی کو

سرمربی: شنگ وو

ست اول: 25 – 19 چین

چین با یک سرویس مستقیم امتیاز اول را گرفت اما بهروز عطایی خواستار بررسی شد که بررسی ویدیویی این موضوع را برای چین تایید کرد. با ادامه بازی، درگیری رخ داد. دو خطای متوالی اسفندیار و اسماعیل نژاد باعث شد چین 6 بر 4 پیش بیفتد. در حالی که بازی در امتیاز 8 مساوی بود، حضرت پور برای گرفتن آبشار بازیکن چینی به بیلبوردهای اطراف زمین برخورد کرد و پس از آن رالی بین دو تیم شکل گرفت و امتیاز نهم برای چین به دست آمد. بازی 15 بر 12 به سود چین بود که عطایی درخواست تایم اوت کرد. همایونفرمنش با یک امتیاز سرویس مستقیم بازی را 16 بر 18 به سود چین کرد. سرمربی چین پس از کاهش اختلاف امتیاز استراحت کرد. تیم میزبان با دفاع اسماعیل نژاد از ایران یک امتیاز دیگر گرفت و با 17 بر 21 بهترین تیم میدان شد. پس از استراحت دوم عطایی به جای اسماعیل نژاد صابر کاظمی را پایین آورد. اسفندیار روی سرویس خود 25 امتیاز برای چین به دست آورد و ست را 25 بر 19 برد.

ست دوم: ایران 25-14

در مسابقه والیبال بین تیم‌های ایران و چین، امتیازها برابر بود و وادی و موسوی دو بار امتیازها را از دفاع چین به دست آوردند. همایونفرمنش نیز در این ست چند بار از دفاع چین گذر کرد و امتیاز کسب کرد. اسماعیل‌نژاد تمرکز کافی را نداشت و جای او توسط صابر کاظمی گرفته شد. اسفندیار سرویس‌های خوبی زد و بازی با امتیاز ۱۱ برابری پیش رفت. نتیجه به ۱۵ – ۱۲ به نفع ایران بود، که سرمربی چین استراحت کوتاهی داشت، اما ایران توانست تفوق خود را حفظ کند و با امتیاز ۱۸ – ۱۳ در دوره استراحت دوم نیز برتری را حفظ کند. همایونفرمنش با یک سرویس مستقیم امتیاز ۲۱ ایران را به دست آورد. ایران در ادامه با ۲۲ – ۱۳ جلو بود، اما در رالی‌هایی که بین دو تیم شکل گرفت، صابر کاظمی امتیاز این رالی را برای ایران به دست آورد و در نهایت با نتیجه ۲۵ – ۱۴ ست را برای خود انتها داد.

ست سوم: 25-22 ایران

دو تیم رقابت نزدیکی داشتند. بازیکنان چین از صابر کاظمی دفاع کردند و با 6 امتیاز بازی را به تساوی کشاندند. اسپک کاظمی بدون رویارویی با بازیکنان چین حذف شد و چین 7 امتیازی شد. محمد موسوی با پاس سریع وادی دو امتیاز متوالی به دست آورد و ایران 11 بر 9 پیش افتاد. با برتری 13 بر 16 ایران، شانگ وو یک وقت استراحت اعلام کرد. چوان جیانگ سرویس خود را رها کرد و ایران 15 بر 19 پیش افتاد. در ادامه همایونفرمنش امتیاز سرویس مستقیم دریافت کرد. بازیکنان ایران مرتکب خطاهای متعدد شدند تا چین چهار امتیاز متوالی کسب کند و بازی با برتری 23 بر 21 ایران به پایان رسید. عطایی با کم شدن فاصله امتیازات استراحت کرد. ایران این ست را 25 بر 22 برد.

ست چهارم: ایران 26-24

در این ست، با برتری ایران شروع شد و تیم ایران تا امتیاز ۶-۲ جلو رفت تا سرمربی چین استراحت کند. در اوایل بازی، اسفندیار به علت ناراحتی به حالت نشسته در زمین قرار گرفت که بازی برای مدتی متوقف شد، اما سپس به بازی بازگشت. توپ صابر کاظمی بدون برخورد به دفاع چین خارج شد و چین توانست با سرویس مستقیم یک امتیاز کسب کند و بازی را در امتیاز ۸-۸ به تساوی برساند.

 

بازی در ادامه به طور متوالی امتیاز به امتیاز پیش رفت، تا اینکه اسفندیار و موسوی دو امتیاز به دست آوردند و ایران ۱۴-۱۲ جلو افتاد. اسفندیار نیز یک امتیاز دیگر با سرویس مستقیم کسب کرد. بازیکن چین در مقابل صابر کاظمی دفاع کرد، و بازی در امتیاز ۱۹-۱۹ تساوی شد. در امتیاز ۲۳-۲۲، بازیکن چین توپ را خارج کرد و ایران به آستانه قهرمانی قرار گرفت. در حالی که بازی ۲۴-۲۳ بود، چین سرویس زد و همایونفرمنش در میان حیرت بازیکنان ایران توپ را به آوت زد تا بازی ۲۴-۲۴ شود. صابر کاظمی امتیاز ۲۵ را برای ایران به دست آورد و با سرویس خوب وادی، ولی‌زاده توپ را در زمین چین قرار داد و این ست ۲۶-۲۴ به سود ایران تمام شد، که با این پیروزی ایران ۳-۱ در این بازی به پیروزی رسید.

با این قهرمانی، تیم ملی والیبال ایران اولین مدال طلای کاروان ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو را کسب کرد و برای سومین بار متوالی قهرمان بازی‌های آسیایی شد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا