اخبار روز

طلا رکورد ماه گذشته را شکست


به گزارش پی ام آپ، قیمت طلا در روز جمعه به بالاترین میزان در ماه گذشته رسید و هفتگی یک درصد افزایش را تجربه کرد. آمارهای اشتغال آمریکا که دیروز منتشر شد نشان داد که نرخ بیکاری در این کشور افزایش یافته و به بالاترین سطح در 18 ماه گذشته رسیده است.

وزارت کار آمریکا اعلام کرد که تعداد حقوق بگیران در بخش غیرکشاورزی در این کشور 187 هزار نفر افزایش یافته است، اما نرخ بیکاری نیز از 3.5 درصد در ماه گذشته به 3.8 درصد رسیده است. این داده ها به این معنی است که بانک مرکزی ایالات متحده مجبور نیست فوراً دوباره نرخ بهره را افزایش دهد تا تورم را به هدف 2 درصد برساند.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.01 درصد کاهش به 1940 دلار و 6 سنت رسید.

قیمت طلا در قراردادهای آتی روز گذشته در نیویورک به 1981 دلار و 70 سنت افزایش یافت. قیمت طلا در قراردادهای نقدی به 1953 دلار افزایش یافت. طلا در هفته 1.4 درصد افزایش یافته است، اما نسبت به ماه گذشته 2 درصد کاهش داشته است.

عدم افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا به نفع تمام سرمایه های خطرپذیر است. افزایش نرخ بهره هزینه نگهداری طلا را به عنوان سرمایه زیان ده افزایش می دهد و تمایل به خرید آن را کاهش می دهد.

فدرال رزرو آمریکا امسال 3 فرصت دیگر برای افزایش نرخ بهره دارد. کمیته بازار آزاد فدرال تصمیمات نرخ بهره را در 20 سپتامبر، 1 نوامبر و 13 دسامبر برنامه ریزی کرده است.

فدرال رزرو آمریکا احتمالا تا پایان سال دو بار دیگر نرخ بهره را افزایش خواهد داد. اما افزایش نرخ بیکاری تصمیم این بانک را زیر سوال می برد. بر اساس دستور کنگره آمریکا، بانک مرکزی علاوه بر کاهش تورم، باید حداکثر اشتغال را نیز برای مردم فراهم کند. نرخ بیکاری 3.8 درصدی در ماه اوت بالاترین سطح از فوریه 2021 بود.

در میان سایر فلزات گرانبها، نقره با 1.01 درصد کاهش به 24.56 دلار رسید و پلاتین با 0.83 درصد کاهش به 963.85 دلار رسید.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا