اخبار روزاخبار قیمت ها

صعود مجدد قیمت طلا!/جزئیات

به گزارش پی ام آپ، قیمت طلا روز جمعه افزایش یافت، اما این فلز گرانبها در آستانه کاهش هفتگی قرار دارد زیرا سرمایه گذاران هنوز در مورد تعلیق افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در این ماه تردید دارند.

به گزارش رویترز، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.32 درصد افزایش به 1925 دلار و 73 سنت رسید.

به گفته تحلیلگران، فعالان بازار به دنبال صندوق های دیگری هستند که سود بیشتری داشته باشند و در حال حاضر دلار را انتخاب می کنند.

ارزش دلار در 24 ساعت گذشته 0.2 درصد کاهش یافته است، اما در آستانه طولانی ترین افزایش هفتگی در 9 سال گذشته قرار دارد. سیاست بانک مرکزی آمریکا برای افزایش نرخ بهره، ارزش دلار را در سطح بالایی نگه داشته است.

افزایش ارزش دلار خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گرانتر می کند و میل به آن را کاهش می دهد.

بازارها 93 درصد احتمال دارند که فدرال رزرو در نشست 19 تا 20 سپتامبر، نرخ بهره را بدون تغییر نگه دارد. اما احتمال 41 درصد افزایش مجدد نرخ بهره در اواخر سال جاری وجود دارد.

افزایش نرخ بهره همچنین باعث افزایش سود اوراق خزانه داری ایالات متحده و از سوی دیگر هزینه نگهداری دارایی های زیان ده مانند طلا را افزایش می دهد و از جذابیت آنها برای سرمایه گذاران می کاهد.

قیمت نقره امروز با 0.54 درصد افزایش به 23 دلار و 37 سنت و پلاتین با 0.30 درصد افزایش به 911 دلار و 92 سنت رسید.

منبع: تسنیم


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا