اخبار روز

طلا 2 میلیون و 396 هزار تومان شد./جدیدترین قیمت بازار

به گفته پی ام آپ، نادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت و گو با خبرنگار در خصوص وضعیت بازار سکه و طلا گفت: در بازار روز شنبه انس جهانی ۸ دلار افزایش یافت، در بازارهای داخلی نیز هر گرم طلای ۱۸ عیار ۸ هزار تومان و سکه تمام ۱۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران افزود: در حال حاضر وضعیت بازار سکه و طلا مساعد است، التهابی در بازار وجود ندارد، اما تقاضا همچنان راکد است.

بذرافشان با بیان اینکه قیمت ها در بازار سکه و طلا به ثبات رسیده است، گفت: در حالی که در روزهای عید قربان و عید غدیرهستیم اما تقاضا در بازار دیده نمی‌شود این رکود از ابتدای سال آغاز شده و در هفته های اخیر تشدید شده است.

وی در پیش بینی وضعیت بازار طلا در این هفته نیز گفت: با توجه به کاهش قیمتی که بازار طلا داشته است احتمال کاهش های بیشتر وجود ندارد ممکن است تا پایان این هفته با همین قیمت‌ها در نهایت نوسان ۱ تا ۳ درصدی داشته باشیم.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران نوسان 1 تا 3 درصدی قیمت را طبیعی خواند و تصریح کرد: با توجه به نوسانات موجود در بازار جهانی و بازار داخلی، در صورت عدم تغییر، این نوسان روند طبیعی بازار است. در بازارها و تقاضای جهانی و ملی، قیمت‌ها ثابت می‌ماند و در حد خود باقی می‌ماند.

بذرافشان افزود: با توجه به اینکه کاهش قیمت در بازار طلا فراتر از پیش بینی تحلیلگران بود، به نظر نمی رسد قیمت ها به سطح پایین کاهش یا حتی به روند صعودی بازگردد.

وی خاطرنشان کرد: تقاضا در بازار طلا به حداقل رسیده است. وی گفت: تغییری در تقاضا در بازار وجود ندارد و رکود در این صنعت همچنان ادامه دارد و به مردم توصیه می کنیم منتظر کاهش بیشتر قیمت نباشند زیرا تغییر قیمت خاصی ایجاد نمی شود و بازار روند عادی خود را طی خواهد کرد.

بذرافشان درباره دلایل رکود دربازار طلا گفت: زمانی که قیمت ها کاهشی می شود مردم فکر می کنند این کاهش ادامه دار است، خبرهای مثبتی که طی هفته های گذشته بود باعث شد مردم منتظر کاهش های بیشتر باشند اما با اطمینان می توان گفت کاهش بیشتر در قیمت های طلا نخواهیم داشت.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره وضعیت حباب سکه نیز گفت: حباب سکه در روزهای اخیر تغییری نکرده است، در حال حاضر کل حباب سکه به 5 میلیون و 500 هزار تومان رسیده است.

بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران در بازار امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار ۲ میلیون ۳۹۶  هزار ۳۰۰ تومان شد. سکه طرح جدید ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و سکه طرح قدیم ۲۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قیمت خورد. قیمت نیم سکه ۱۵ میلیون ۷۰۰ هزار تومان شد و ربع سکه به ۱۰ میلیون ۷۰۰ هزار تومان رسید همچنین قیمت سکه گرمی در بازار ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است همچنین انس جهانی طلا امروز ۱۹۲۱ دلار شد.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا