اخبار روز

طرح واگذاری بازار تهران آغاز شد


به گزارش پی ام آپ، علیرضا فخاری در نشست خبری امروز (شنبه) خود ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: باید یاد و خاطره شهید صارمی را گرامی بداریم و قطعا 26 مرداد یادآور خاطراتی است که اصحاب رسانه از خدمت و کار شبیه جهاد دارند. در قسمت اطلاعات بیاورید.

وی افزود: آنچه مطرح است روایت آفرینی است و سهم اصحاب رسانه در زیرساخت های کنشگری جامعه بسیار مهم است. در انعکاس حقایق، «قانون» شرع و اخلاق است. گاهی اوقات برخی از موضوعات می تواند با راهنمایی همراه باشد که ماهیت موضوع را تغییر می دهد.

به گفته وی باید در جهت اطلاع رسانی صحیح در قالب رعایت شرع، قانون و اخلاق قدم برداشت. امروزه شاهد آن هستیم که در برخی موارد انتشار برخی مطالب از طریق رسانه ها جامعه را به سمت بداخلاقی و ابهام سوق می دهد که خطرناک ترین وضعیتی است که می توان با آن مواجه شد.

استاندار تهران ادامه داد: آنچه امروز دشمن در صدد انجام آن است، اطلاع رسانی کافی نیست و نقش رسانه ها بیش از گذشته پررنگ تر شده است تا بیش از هر زمان دیگری برای اطلاع رسانی دستاوردهای بزرگ اسلام تلاش کنند. انقلاب به عنوان یک وظیفه حرفه ای.

فخاری با اشاره به برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری گفت: حضور پررنگ اصحاب رسانه برای تمرکز بر مشارکت حداکثری مردم و همچنین امنیت آرای مردم و حداکثر سازی انتظار رفاقت و رقابت است و مشارکت گسترده یکی از الزامات رسانه است.

مردم ایران آزادانه و با حق انتخاب به پای صندوق های رای می روند

فخاری یادآور شد: ظرفیت انتخابات ما نشان از حضور مردم دارد. امروز در حالی که در برخی از کشورهای منطقه انتخابات به صورت دستوری برگزار می شود و مردم خود را به عنوان نماینده معرفی می کنند یا با زیر پا گذاشتن قانون مردم پای صندوق های رای می روند. اما در جمهوری اسلامی ایران مردم آزادانه و با حق انتخاب به پای صندوق های رای می روند.

بهره برداری از مترو پرند در هفته دولت

وی در پاسخ به سوال ایسنا درباره پیشرفت متروهای اقماری در استان تهران و بهره برداری از مترو پرند گفت: پرند یکی از پروژه های مهمی است که زیرساخت لازم برای توسعه جمعیت تهران محسوب می شود. شهر پرند به این توسعه نیاز دارد و توسعه مترو باید در کنار سایر وسایل حمل و نقل مورد توجه جدی قرار گیرد. بر این اساس انتظار داریم مترو پرند در هفته دولت به بهره برداری برسد. در این پروژه اقدامات زیادی انجام شده است و شهرداری تهران به همراه قرارگاه خاتم الانبیا (ص) تلاش های زیادی انجام داده است که امیدواریم به بهره برداری از این خط منجر شود.

پدیده حاشیه نشینی در حریم تهران باعث محدود شدن حریم تهران شده است

استاندار تهران در پاسخ به سوال دیگر ایسنا مبنی بر لزوم جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در استان تهران به ویژه در محدوده شهر تهران، اظهار کرد: زمین و ساختمان از جمله مواردی است که باید در سبد اقتصادی مردم قرار گیرد. در نتیجه این مشکل باعث شده تا تجار دست به اقدامات غیر مسئولانه و تخلف بزنند. شکل گیری پدیده حاشیه نشینی در حریم تهران باعث شده است حریم تهران محدود شود و حوزه طرح توسعه تهران مشکل ساز شود.

ادامه داد: همین ساخت و سازهای غیرمجاز حادثه دلخراشی را هم در خلازیر رقم زد که جان پنج نفر را گرفت. این ساخت و سازها مگر با سهل انگاری انجام نشده است که بی توجهی به قانون دلیل اصلی این ساخت و سازها است. بر این اساس از قوه قضائیه تقاضای تشکیل پرونده کرده ایم و بی شک مسئولین این امر متهم خواهند شد.

تخریب چندین ساختمان در خلازیر نشان دهنده بی تدبیری و عدم رعایت مقررات تخریب است.

فخاری ادامه داد: اگر در موعد مقرر اقدام صحیح انجام می شد امروز شاهد فوت این پنج نفر نبودیم. تخریب ساختمان برای تخریب چهار ساختمان در طرف دیگر هیچ توجیهی ندارد، این نشانه بی تدبیری و عدم رعایت مقررات تخریب است. سایر ساختمان های این منطقه نیز در معرض تخلف بوده که باید مورد بررسی دقیق قرار گیرد. قطعاً ابتدا پیشگیری یک اصل مهم است و بعد از آن اقدام مؤثر و صحیح نباید اجازه داد ساخت و سازهای غیرمجاز زیاد شود. شهرداری و سایر نهادهای نظارتی باید پیشگیری از این امر را در دستور کار قرار دهند.

وی در خصوص امنیت بازار تهران نیز تصریح کرد: بازار به عنوان بافت تاریخی و قطب بازرگانی شهر شناخته می شود و محوریت آن همواره مورد توجه بوده است. بازار از نظر اندازه و استقبال تجار با عدم تناسب مواجه است که یکی از دغدغه های این حوزه است. بازار طبق سیستم حمل و نقل قبلی تنظیم شده است و بازار سنتی ما از نظر فیزیکی حفظ شده اما نحوه فعالیت تغییر کرده است. حدود 250 هزار نفر در مساحت 12 هکتاری کار می کنند که نشان دهنده عدم تطابق این دو مجموعه با یکدیگر است، همچنین اموال موجود در بازار بخشی از آن برای اهداء است و بخشی از آن از نظر بناهای تاریخی قابل تبدیل به خیریه نیست و در واقع. ملک برای کارآفرینان نیست.

به گفته استاندار تهران، جلسات متعددی در راستای تامین امنیت بازار برگزار و کارگروه هایی برای بررسی های میدانی تشکیل شده و در نهایت موضوع به شهرداری تهران گزارش می شود تا به عنوان ناظر عمل کند. . و مجری طرح اصلاح بازار و نظارت درستی نیز خواهیم داشت. موضوعی که در ستاد بحران کشور و استان مورد رسیدگی رئیس سازمان بحران و وزیر کشور است.

وی تاکید کرد: از سوی دیگر در خصوص جابجایی بازار تهران، مکان جدید بازار پس از بررسی ها مشخص می شود تا بتوانیم برخی ادارات و مشاغل را جابه جا کنیم. قطعا پس از طرح نقل و انتقالات بازار در دستور کار قرار خواهد گرفت. مطالعات.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا