عمومی

صهیونیست ها دو برادر فلسطینی را در تیراندازی خودرو به شهادت رساندند

به گزارش خبرگزاری فلسطین وفا، محمد یوسف معیر و برادرش مهند روز شنبه خودروی خود را در کنار جاده در نزدیکی ایست بازرسی نظامی زعطره در جنوب نابلس متوقف کرده بودند تا لاستیک پنچر شده را تعمیر کنند.

به گفته زکریا فیاله، یکی از مقامات محلی، پس از آن بود که یک شهرک نشین اسرائیلی به خواهر و برادرهایی که در آن زمان با اعضای خانواده خود در حال تردد بودند، برخورد کرد و از محل متواری شد.

فیاله افزود: «در نتیجه، محمد فوراً کشته شد و جسد او به بیمارستانی در نابلس منتقل شد».

مهند همچنین در بیمارستانی در سرزمین‌های اشغالی 1948 تحت مراقبت‌های پزشکی قرار گرفت، اما بعداً بر اثر جراحات جان خود را از دست داد.

عماد معطر پسر عموی آنها به وفا گفت که محمد 28 ساله بلافاصله پس از زیر پا گذاشتن شهرک نشین کشته شد، در حالی که برادرش مهند 24 ساله در همین حادثه به شدت مجروح شد و بعداً اعلام شد که به دلیل مرگ او کشته شده است. به گزارش پرس تی وی، جراحات وی.

حازم قاسم، سخنگوی جنبش مقاومت فلسطینی حماس مستقر در نوار غزه، در واکنش به این جنایت گفت: شهرک نشینان تجاوزات خود را علیه مردم ما تشدید می‌کنند و ظاهراً تشکیل دولت راست‌گرای جدید در اسرائیل باعث شده است. شهرک نشینان را جسور کرد تا جنایات خود را علیه فلسطینیان افزایش دهند.

این جنایت اپیزود جدیدی از سریال تروریسم صهیونیستی تحت حمایت اشغالگران است [regime’s] سخنگوی حماس با بیان اینکه پلیس و ارتش باید با افزایش مقاومت در کرانه باختری به این جنایت پاسخ داد.

وی بر لزوم تقویت بیشتر «وضعیت انقلاب و مقاومت» فلسطینیان در برابر رژیم اشغالگر در سرتاسر سرزمین‌های اشغالی تاکید کرد.

سربازان و شهرک نشینان اشغالگر اسرائیل حملات خود را علیه غیرنظامیان فلسطینی در کرانه باختری و دیگر مناطق افزایش داده اند تا تلاش کنند فلسطینی ها را به زور از سرزمین هایشان بیرون کنند و راه را برای توسعه شهرک های اسرائیلی باز کنند.

نیروهای اسرائیلی همچنین حملات و کشتار شبانه‌ای را در شمال کرانه باختری اشغالی انجام داده‌اند، عمدتاً در شهرهای جنین و نابلس، جایی که گروه‌های جدیدی از مبارزان مقاومت فلسطین تشکیل شده‌اند.

از آغاز سال 2022، نظامیان اسرائیلی بیش از 210 فلسطینی از جمله بیش از 50 کودک را در کرانه باختری اشغالی و شرق قدس و همچنین نوار محاصره شده غزه کشته اند.

پیشتر در روز شنبه، دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (OCHA) سال 2022 را به عنوان مرگبارترین سال برای فلسطینیان از سال 2005 توصیف کرد، زمانی که سازمان ملل شروع به ثبت آمار تلفات فلسطینی کرد.

این سازمان جهانی می‌گوید نیروهای اسرائیلی ۱۹ فلسطینی از جمله سه کودک را در حوادث مختلف در سرتاسر سرزمین‌های اشغالی از ۲۲ نوامبر تا ۱۱ دسامبر ۲۰۲۲ به ضرب گلوله به شهادت رسانده‌اند.

علاوه بر این کشتارها، نیروهای اسرائیلی ورودی های اصلی چندین روستا در سراسر کرانه باختری را مسدود کرده اند و معیشت هزاران فلسطینی را مختل کرده اند.

MNA/PR


Source

تحریریه بازتاب آنلاین

من امیر هستم از کرمان و خیلی خوشحالم که میتونم از طریق بازتاب آنلاین صدای رسای اخبار ایران و جهان باشم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا