اخبار روز

صحبت های وزیر دولت در مورد فیلترینگ + فیلم

به نقل از شمانیوز، عیسی زارع پور در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مرکز ملی فضای مجازی ماموریتی محول شده است و امیدواریم مرکز ملی فضای مجازی در دوره جدید از توانمندی های خود برای ایفای نقش موثرتر از فضای مجازی استفاده کند. گذشته در فضای مجازی کشور به بازی از نقش این مراکز به عنوان ابزاری برای حل مشکلاتی که در حوزه شبکه ها از عهده وزارت ارتباطات خارج است استفاده کنیم.

وی ادامه داد: به عنوان مثال در حوزه حاکمیت شرکتی و نقش شرکت های خصوصی در شبکه به دلایلی در گذشته به رسالت خود به اندازه کافی عمل نکردند. به عنوان مثال، شرکت مخابرات ایران که این روزها صحبت از آن در زمینه تجمیع و شبکه داخلی شهرها و استان ها مطرح است، در سال های اخیر به وظیفه خود عمل نکرده و شبکه اشباع شده و مشکلاتی در برخی استان ها ایجاد کرده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: موضوع دوم بحث فیلترینگ است که خارج از چارچوب تصمیم گیری دولت است و در کمیته ای که در این زمینه وجود دارد، دولت نقش مهمی ندارد. امیدواریم این موضوع مورد توجه قرار گیرد چرا که در حکم انتصاب دبیر جدید شورای عالی فضای مجازی که از سوی رئیس جمهور صادر شد، بررسی سیاست ها و مصادیق فیلترینگ مطرح شد و به عنوان یکی از مطالبات از رئیس جمهور مطرح شده بود.

وی تأکید کرد: همان‌طور که پیش‌تر اعلام کرده بودیم، ما با تصمیمات مرجع‌های بالادستی درباره شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها همچنان موافقیم و آنها همچنان در حال اجرا هستند. اما به نظر ما برخی از سرویس‌ها و خدمات قابل بازنگری هستند و این مسئله خارج از صلاحیت وزارت ارتباطات و دولت است. امیدواریم که مرکز ملی فضای مجازی نیز از طریق همین کارگروه نقش مؤثری در این زمینه داشته باشد تا تأثیرات آن را در کاهش نارضایتی‌های مردم و افزایش سرعت و کیفیت شبکه اجتماعی ببینیم.

وی ادامه داد: درباره دولت هوشمند نیز، با توجه به مهلتی که رئیس جمهور تعیین کرده و همچنین تعهداتی که در قانون ذکر شده است، فرایند اجرای آن به سرعت آغاز شده است. دستگاه‌هایی که تاکنون متصل نشده بودند، در حال حاضر به سرعت اقدام به اتصال می‌کنند. من از وزیر علوم نیز مطلع شده‌ام که تعداد دانشگاه‌هایی که به سامانه متصل شده‌اند، به صد واحد رسیده است. سایر دستگاه‌ها نیز در حال انجام این فرآیند هستند. تا پاییز، همه دستگاه‌ها باید استعلامات خود را به صورت آنلاین انجام دهند و هیچ فردی برای دریافت استعلام نباید از یک اداره به اداره دیگر یا از یک وزارتخانه به وزارتخانه دیگر مراجعه کند.

وی اضافه کرد: به علاوه، دستگاه‌ها موظفند تمامی خدمات خود را از طریق پلتفرم ملی خدمات دولت هوشمند ارائه کنند. به این معنی که باید علاوه بر اتصال، خدمات خود را از طریق این پلتفرم نیز ارائه دهند. همچنین، باید 20 درصد از خدمات خود را به صورت هوشمندانه ارائه کنند. این سه وظیفه بسیار مهم است که رسانه‌ها باید از نزدیک دنبال کنند.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا