اخبار روز

صحبت های وزرای خارجه ایران و سوئد درباره قرآن سوزی! / ایران خواستار آزادی نوری شد!

در دیدار وزیر خارجه ایران و سوئد، طرف ایرانی از قرآن سوزی در سوئد گله کرد. همچنین خواستار آزادی حمید نوری شد و اعلام کرد که او بی گناه است. در ادامه جزئیات این نشست را مشاهده می‌کنید.

وزرای امور خارجه ایران و سوئد در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک درباره مسائل کنسولی گفت وگو کردند.

به گزارش پی ام آپ به نقل از ایسنا؛ حسین امیرعبداللهیان در دیدار با توبیاس بیلستروم وزیر امور خارجه سوئد با اشاره به چندین تماس تلفنی با وزیر امور خارجه سوئد در ماه‌های اخیر، گفت: در زمینه‌های مختلف موضوعات مهمی برای گفت‌وگو و تبادل نظر داریم، اما مهم‌ترین موضوع ادامه توهین به قرآن کریم در کشور شماست.

این دیپلمات ارشد کشورمان با اشاره به جریحه دار شدن احساسات دو میلیارد مسلمان در جهان به دلیل توهین های مکرر سوئد به قرآن کریم، گفت: دفاع از ارزش های سوئد به قیمت بی احترامی به ارزش های دو میلیارد مسلمان در جهان، غیرقابل قبول است، بنابراین مایلیم بر اهمیت و ضرورت این اقدام تاکید کنیم.” ما بر مسئولیت و پاسخگویی دولت سوئد در این زمینه تاکید می کنیم.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: در بحث تبادل سفیران نیز منتظر یک اقدام خوب در خصوص قرآن کریم در سوئد هستیم.

امیر عبداللهیان همچنین با اشاره به وضعیت آقای حمید نوری، شهروند ایرانی زندانی در سوئد، گفت: بدون شک پشت پرونده آقای نوری منافقانی هستند که دستانشان به خون هزاران شهروند ایرانی آغشته شده است. ما انتظار داریم که دولت سوئد در مرحله بررسی تصمیم عاقلانه و شجاعانه بگیرد و او آزاد شود.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اینکه تاریخ روابط ایران و سوئد سابقه همکاری است، گفت: آماده همکاری های مثبت و سازنده در زمینه های مختلف هستیم.

وزیر امور خارجه سوئد نیز در این نشست گفت: اسلام هراسی در دولت سوئد جایی ندارد و ما طرفدار بردباری مذهبی هستیم.

وی از تمایل کشورش برای ادامه گفتگو و همکاری با تهران خبر داد. وزیر امور خارجه سوئد همچنین در مورد برخی از مسائل کنسولی کشورش گفتگو کرد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا