اخبار روز سینما

صحبت های جالب علی نصیریان در رابطه با همکاری با بزرگان!

علی نصیریان در نشست  «یک عمر خاطره، نمای نزدیک»  که در موزه فیلم برگزار شد، ضمن مرور اتفاقاتی که منجر به حضورش در عرصه بازیگری شد، به همکاری خود با ناصر تقوایی و داریوش مهرجویی در دوران بازیگری اشاره کرد. علی نصیریان از آغاز فعالیتش در نشست «یک عمر خاطره، یک نمای نزدیک» که در موزه فیلم برگزار شد، ضمن بررسی اتفاقاتی که منجر به حضورش در این عرصه شد، درباره بازیگری اشاره کرد. همکاری او با ناصر تقوایی و داریوش مهرجویی در دوران بازیگری اش و  گفت که در همان ابتدای اشنایی شفیته آن‌ها شده است.

به گزارش فیلم نیوز، عصر روز شنبه چهارم شهریور موزه سینما پذیرای علی نصیریان بازیگر پیسکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون بود. نصیریان در آن روز در برنامه ای با عنوان  «یک عمر خاطره، نمای نزدیک»  با اعضای باشگاه مخاطبان موزه فیلم دیدار کرد و از خاطرات دوران بازیگری خود گفت که در ادامه می خوانید.

بازیگر| من برای نمایشنامه نویسی به تئاتر نیامده ام، بلکه برای بازیگری به تئاتر نیامده بودم و کاملاً روی بازیگری متمرکز بودم. من فکر می کنم جوهر کار تئاتر بازیگری است. هر هنری اعم از کارگردانی، تولید، طراحی صحنه و لباس و… جایگاه خود را دارد اما بازیگری با همه این هنرها متفاوت است زیرا همه این عوامل در بازیگری خلاصه می شود.

جایزه| جایزه برای فردی مثل من جایگاه جدی و موثری ندارد، البته خوشحال می شوم که آن را دریافت کنم، اما چندان تاثیرگذار نیست. وقتی تئاتر را شروع کردیم به اسم و آوازه و جایزه گرفتن فکر نمی کردیم، نمی دانم هنر بازیگری چقدر برایمان جذاب بود که به این چیزها فکر نمی کردیم. من به شما پیشنهاد نمی کنم که اینگونه باشید زیرا زمانه تغییر کرده است، مهم این است که کار خود را جدی بگیرید. بازیگری شغلی خلاقانه و دشوار است که نیازمند تلاش و زحمت و البته لذت است; اولین کسی که از کار لذت می برد خودتان هستید و این لذتی ماندگار است.

صحبت های جالب علی نصیریان در رابطه با همکاری با بزرگان!

فیلم «گاو» اولین همکاری علی نصیریان و داریوش مهرجویی است.

مهرجویی | قاعدتا اولین چیزی که من را مجذوب خود می کند متن نمایشنامه، نگاه و دانش کارگردان است که در مورد فیلم «گاو» همه این ویژگی ها بود. مهرجویی و ساعدی فیلمنامه «گاو» را با هم نوشتند و وقتی آن را دیدم متوجه شدم مهرجویی آدم دیگری است و عاشقش شدم.

تقوایی| یکی دیگر از کارگردانانی که عاشق او شدم ناصر تقوایی بود، نگاهی خاص و وسواسی به سینما داشت. وقتی نقش آقا فرهان در «ناخدا خورشید» را به من پیشنهاد داد، چون خودش در جنوب زندگی می کرد، خوب راهنماییم کرد. کارگردان های خوب فقط به بازیگر سرنخ می دهند و تقوایی هم همینطور بود. برای هدایت نقش آقا فرهان فقط یک جمله را به من گفت;«دلالی است که یک دندانش طلاست» و من به دنبال آن نقش رفتم و آن را پیدا کردم.

صحبت های جالب علی نصیریان در رابطه با همکاری با بزرگان!
اولین همکاری علی نصیریان با مسعود جعفری جوزانی در فیلم جاده های سرد بود.

جعفری جوزانی | مسعود جعفری جوزانی که یکی از سرشناس ترین کارگردانان سینماست که در آمریکا سینما خوانده است، وقتی فیلمنامه «جاده های سرد» را به دستم داد، فهمیدم که در کارش حق دارد چون نگاهش و حرف‌هایی که می‌زند به بازیگر ایده می‌دهد و تقوایی و مهرجویی نیز با سوابق درخشانی که دارند، این‌گونه هستند.

جوانان | حال و آینده هنر تئاتر در دستان شما جوانان است. فراموش نکنید که هیچ فایده ای برای کم کردن کار هنری وجود ندارد. اگر هدفی دارید، باید آن را دنبال کنید. اگر شکست خوردید، اگر اجازه ندادند و نتوانستید کار کنید، هرگز ناامید نشوید. خلاقیت مانند آبی است که نشت می کند، جاری می شود و راه خود را پیدا می کند. اگر جوهره خلاقیت در شماست، کار کنید و اگر عشق و علاقه دارید، کوتاهی نکنید. از شکست نترسید. کار کنید و خلاقیت خود را آشکار کنید.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا