اخبار روز

صحبت های تکان دهنده رهبر کاتولیک جهان پیرامون جنگ هسته‌ای! + جزئیات

در آستانه بزرگداشت شصتمین سالگرد صلح جهانی و همزمانی آن با سالروز موشکی کوبا پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان در کنفرانسی از وقوع جنگ اتمی هشدار داد و اعلام کرد که این جنگ نزدیک است.

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان، طی پیامی برای کنفرانس بین المللی در اوسلو به نام “صلح در جهان” گفت که این کنفرانس در حالی برگزار می شود که جهان ما هنوز در آستانه جنگ جهانی سومی قرار دارد که می تواند، جنگ اتمی باشد.

پاپ همچنین گفت که جهان مانند بحران موشکی کوبا در سال 1962 که جهان را به نابودی هسته ای نزدیک کرد، در آستانه جنگ هسته ای قرار دارد.

این کنفرانس بین المللی به مناسبت بزرگداشت شصتمین سالگرد اعلام صلح جهانی توسط  پاپ ژان بیست و سوم در اسلو برگزار شد. این بیانیه تاثیرگذار همزمان با شکل گیری بحران موشکی کوبا منتشر شد.

رهبر کاتولیک های جهان از این کنفرانس برای تمرکز بر بخش هایی از این بیانیه با هدف پرداختن به مسئله خلع سلاح و راه های دستیابی به صلح پایدار استفاده کرد: یک جهان عاری از سلاح اتمی ممکن و ضروری است.

وی همچنین بیانیه خود در یادبود صلح هیروشیما در سال 2019 را یادآور شد که گفت: «استفاده از انرژی هسته‌ای برای مقاصد جنگی و داشتن چنین سلاح‌هایی غیراخلاقی است».

پاپ فرانسیس در خصوص تسلیحات متعارف نیز گفت که این سلاح ها فقط باید برای اهداف دفاعی مورد استفاده قرار گیرند و نباید به سمت اهداف غیرنظامی هدایت شوند.

صحبت های تکان دهنده رهبر کاتولیک جهان پیرامون جنگ هسته‌ای! + جزئیات

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا