اخبار روز

شگفتی دیگر از آیفون / لبه صفحه نمایش فوق العاده نازک آیفون 15 / عکس است


به گزارش پی ام آپ، اپل در حال آماده شدن برای معرفی سری آیفون 15 است و احتمالا این محصولات در 22 سپتامبر رونمایی خواهند شد. اکنون در آستانه رونمایی رسمی، شاهد انتشار رندرهایی از آیفون 15 پرو و ​​15 پرو مکس هستیم که حاشیه های نمایشگر فوق نازک این دستگاه ها را به تصویر می کشد.

اپل در سال 2017 آیفون X را با طراحی جدید معرفی کرد و ناچ وارد دنیای آیفون شد. این دستگاه در آن زمان حاشیه صفحه نمایش باریکی داشت، اما اپل با گذشت زمان این سبک طراحی را بهبود بخشید. بریدگی بالای صفحه نمایش کوچکتر شده و البته در مدل های آیفون 14 پرو جای آن را جزیره ای پویا گرفته و اندازه حاشیه نمایشگر نیز کاهش یافته است. این روند ظاهرا برای نسل بعدی نیز ادامه دارد.

کاهش چشمگیر حاشیه صفحه نمایش آیفون 15 پرو و ​​15 پرو مکس

اپل امسال جزیره پویا را به همه مدل‌های آیفون 15 می‌آورد و در نهایت با بریدگی در دنیای آیفون‌ها خداحافظی می‌کند (اگرچه ممکن است نسل بعدی آیفون SE دارای ناچ باشد). اما کوپرتینویی‌ها می‌خواهند حاشیه تماشای مدل‌های پرو این خانواده را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

بر اساس رندرهای CAD ارائه شده به وب سایت 9to5Mac، اندازه صفحه نمایش آیفون 15 پرو و ​​پرو مکس به 1.5 میلی متر می رسد که برای دنیای آیفون یک رکورد محسوب می شود. اپل می تواند با استفاده از فناوری LIPO به چنین مزیت نمایشگری دست یابد، اگرچه در گذشته شاهد استفاده از این فناوری در طراحی مجدد اپل واچ سری 7 بوده ایم.

طبق رندرها، آیفون 15 پرو حاشیه صفحه نمایش باریک تری نسبت به آیفون 14 پرو دارد، با این حال، اندازه جزیره پویا در بالای صفحه نمایش تغییر نخواهد کرد. این موضوع در مورد آیفون 15 پرو مکس و آیفون 14 پرو مکس نیز صدق می کند.

شاید بزرگترین تغییر و بهترین مقایسه بین آیفون 15 پرو و ​​آیفون 11 پرو باشد که در تصویر زیر مشاهده می کنید.

شگفتی دیگر از آیفون / لبه صفحه نمایش فوق العاده نازک آیفون 15 / عکس است

طبق شایعات، مدل های آیفون 15 پرو با تغییرات بزرگ وارد بازار خواهند شد. شامل قاب تیتانیومی، تراشه A17 Bionic و دوربین پریسکوپ است. همچنین امسال تمامی مدل های آیفون 15 به جزیره پویا و پورت USB-C مجهز خواهند شد.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا