اخبار روز سینما

شکایت چند صد میلیاردی صداوسیما از مهران مدیری پول تبلیغاتی که در سایت ما پخش نشد را هم حساب کردند.

در گفتگو با «ناصر قادر کاشانی» تهیه کننده برنامه دورهمی؛

این روزها اخبار مربوط به مهران مدیری حاکی از آن است که صداوسیما نیز او را برای انجام تبلیغاتی تحت فشار قرار داده است که در آینده پخش نخواهد شد و باید به همراه تهیه کننده اش از پله های دادگاه بالا و پایین برود.

پی ام آپلود به نقل از پی ام آپ، یکی از صحنه های درگیری جدید کشمش و سترا، مهران مدیری از طرف صداوسیما و شبکه نمایش خانگی است. مدیری که پس از اتفاقات سال گذشته چندین سال با سازمان شکرآب همکاری داشت. او قرار بود برنامه «اسکار» را در شبکه خانگی اجرا کند. به محض خبرساز شدن این اقدام مهران مدیری و تهیه کننده اش در برنامه دورهمی، نیروهای مسلح بار دیگر برای بازپس گیری این امتیاز از دست رفته (نمایش پرمخاطب و پردرآمدی مثل دورهمی) از شبکه نمایش خانگی شروع کردند. یا اجازه ندهید که یک رقیب از آن بهره برداری کند. آن را بردارید.

در چند روز گذشته اخباری مبنی بر اعطای مجوز ساترا به برنامه «اسکار» و عدم اعلام آن منتشر شد. گویا سازمان صدا و سیما با وجود رای مثبت شورای پروانه ساخت ساترا برای اخذ تعهد از مهران مدیری برای ساخت برنامه، هنوز صدور مجوز را به پایان نرسانده است.

در پی این مسائل با ناصر قدیر کاشانی تهیه کننده دورهمی در خصوص اعطای مجوز به برنامه اسکار مهران مدیری و پخش آن از شبکه داخلی و همچنین ممانعت از اعطای مجوز ساترا به گفت وگو نشستیم.

این سوالاتی که اخیراً در مورد بدهی آقای مدیری به سازمان صدا و سیما یا الزام به تولید برنامه دورهمی و غیره مطرح شده چقدر صحت دارد؟

آقای مدیری هیچگونه بدهی نقدی و تولید برنامه ای به سازمان صدا و سیما ندارد زیرا هیچ گاه قرارداد و معامله مالی بین سازمان و آقای مدیری صورت نگرفته است. آقای مدیری با تهیه کننده قرارداد دارد و در حال حاضر بدهی ندارد. در خصوص برنامه دورهمی، تا پایان دوره 4 تمامی برنامه ها تولید، تحویل و به سازمان ارسال شده است. موضوع قرارداد 5 ساله تولید 100 برنامه است که 80 قسمت آن تولید، تحویل و پخش و 45 قسمت دیگر توسط سازمان تولید و تحویل شد، اما پس از قضاوت و تصمیم آقای جبلی سرپرست سازمان صدا و سیما پخش نشدند. یعنی ما موظف به ایجاد و تحویل برنامه دوره به سازمان نیستیم.

گفتند برای فصل 5، 100 برنامه تولید می شود، 80 برنامه پخش می شود و 45 برنامه پخش نمی شود، در مجموع 125 برنامه. این اختلاف 25 محموله از کجا می آید؟

قرارداد ما با سازمان صدا و سیما، تولید 100 برنامه 90 دقیقه ای و در مجموع 9000 دقیقه برنامه بود. از آنجایی که برخی از برنامه ها کمتر از 90 دقیقه تولید می شدند، 25 برنامه اضافی تولید و به سازمان تحویل داده شد تا این کمبود جبران شود.

در فضای رسمی و مجازی و در کل افکار عمومی، شکایت سازمان صدا و سیما از شما به عنوان تهیه کننده و مهران مدیری مطرح می شود.

سازمان صدا و سیما از آقای مدیری شکایت کرد. دلیل این شکایت و اتهام آقای مدیری انتشار ویدئویی در فضای مجازی است. این سازمان مدعی است که پس از آن دیگر امکان انتقال تصویر آقای مدیری به صدا و سیما وجود ندارد و بنابراین دیگر امکان انتقال سریالی که آقای مدیری در آن بازی کرده است به صدا و سیما وجود ندارد تا آقای مدیری به صدا و سیما منتقل شود. مدیری باید هزینه تولید این برنامه ها را بپردازد. علاوه بر این، تبلیغاتی که باید پخش می شد اما اکنون دیگر امکان پخش وجود ندارد، اعم از ضرر و زیان و تاخیر در پرداخت، حق الوکاله و هزینه دادرسی که دیگر امکان پخش نداشت، چند صد میلیارد تومان تخمین زده می شود! شکایت دیگری از من به عنوان تهیه کننده برنامه دورهمی مطرح شد که طبق قرارداد شما 20 قسمت از دورهمی 5 را با چند ماه تاخیر به سازمان تحویل دادید و بر اساس قرارداد ما اکنون محاسبه می کنیم که باید جریمه بیشتری بپردازید. بیش از 60 میلیارد تومان.

دادگاه چه تصمیمی گرفت؟

در مقطع کارشناسی است و هنوز تصمیمی نگرفته اند. نکته جالب اینجاست که در این مدت چندین برنامه آقای مدیری از تلویزیون پخش شد اما هنوز روند پیگیری پرونده ها به پایان نرسیده است.

موضوع شکایت شما از صدا و سیما چه بود؟

می دانید که برنامه «دورهمی» یکی از پردرآمدترین برنامه های تلویزیونی سازمان صدا و سیما است که درآمد قابل توجهی از فروش تبلیغات بازرگانی برای سازمان به ارمغان آورده است، علاوه بر این که این برنامه در دوران کرونا تولید شده است. هیچکس جرات ترک خانه را نداشت ما از سال 1377 و از سال 1400 تا امروز برای دورهمی 5 مطالبات بسیار بالایی برای تولید برنامه دورهمی 4 داشتیم که علیرغم پیگیری های 5 ساله سازمان آن را پرداخت نکرده است و با توجه به اینکه سازمان از ما شکایت کرده است. در هیئت مدیره با این مجبور به پرداخت برای حقوق ما. ما به سیستم قضایی که در حال حاضر در جریان است پناه بردیم.

سال گذشته علیرضا قزوه مدیرکل دفتر موسیقی صدا و سیما در توییتر خود اعلام کرد که آقای مدیری یک روز قبل از انتشار این کلیپ معروف 30 میلیارد تومان از صدا و سیما گرفته است. آیا این ادعا درست است؟

خبر اعلام شده توسط آقای قزوه با واقعیت مغایرت دارد و آقای مدیری حتی 30 ریال از صدا و سیما دریافت نکرده است چه برسد به 30 میلیارد تومان!

ممنون میشم اگر مدرکی مبنی بر واریز به حساب آقای مدیری ارائه کنید. ما به سازمان صدا و سیما و قراردادی که داشتیم و مدیران صدا و سیما اعتماد کردیم اما متاسفانه نتیجه این شد که الان پنج سال از ادعای ما می گذرد و راه دادگاه را ادامه می دهیم.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا