اخبار فناوری و تکنولوژیفناوری

شکایت از خالق ChatGPT به دلیل سرقت اطلاعات کاربران اینترنت

پایگاه تحلیلی خبری پی ام آپ (pmup.ir):

دیجیاتو: OpenAI، سازنده چت بات محبوب ChatGPT، با شکایت جدیدی مبنی بر سرقت و سوء استفاده از اطلاعات کاربران اینترنت برای آموزش ابزارهای هوش مصنوعی خود مواجه شده است.

به گزارش سی ان ان، شاکیان این دعوای دسته جمعی که در دادگاه فدرال کالیفرنیا تنظیم شده است، ادعا می کنند که OpenAI مخفیانه مقادیر زیادی از داده های شخصی کاربران اینترنت را جمع آوری کرده است. علاوه بر سوء استفاده از داده‌های کاربران، این دعوی بر میزان داده‌های استفاده شده توسط OpenAI نیز تأکید می‌کند، که شاکیان می‌گویند بسیار زیاد است.

علاوه بر خالق ChatGPT، مایکروسافت که یکی از سرمایه گذاران اصلی OpenAI است نیز به عنوان متهم در این شکایت نام برده می شود.

جیوردانو از مؤسسه حقوقی کلارکسون گفت: «OpenAI با جمع‌آوری داده‌های شخصی میلیون‌ها نفر و سوءاستفاده از آن برای توسعه فناوری آزمایش‌نشده و فراری، همه را در معرض خطر بی‌شمار و غیرقابل قبولی تحت استانداردهای حفاظت از داده قرار می‌دهد».

این شکایت همچنین ادعا می کند که محصولات OpenAI “از اطلاعات خصوصی سرقت شده، از جمله اطلاعات شناسایی شخصی، از میلیون ها کاربر اینترنت، از جمله کودکان در هر سنی، بدون رضایت یا اطلاع قبلی استفاده می کنند.”

شاکیان این پرونده به دنبال حکم دادگاه برای توقف موقت استفاده تجاری بیشتر از محصولات OpenAI هستند. آنها همچنین به دنبال غرامت مالی برای افرادی هستند که از داده های آنها برای توسعه و آموزش ابزارهای OpenAI استفاده شده است.

در اواخر سال گذشته، OpenAI به طور عمومی چت ربات هوش مصنوعی ChatGPT را راه اندازی کرد و این ابزار به دلیل توانایی فوق العاده اش در ایجاد پاسخ های متقاعد کننده به درخواست های کاربران، به سرعت مورد استقبال کاربران در فضای مجازی قرار گرفت. موفقیت ChatGPT رقابت زیادی را در زمینه هوش مصنوعی نیز ایجاد کرده است، جایی که شرکت های بزرگ و کوچک در تلاش هستند تا ابزارهای هوش مصنوعی خود را توسعه دهند یا به محصولات خود اضافه کنند.

البته این فناوری نگرانی هایی از جمله افشای اطلاعات حساس را نیز به همراه دارد و به همین دلیل اخیرا کنگره آمریکا محدودیت هایی را برای استفاده از ChatGPT اعلام کرده است.

این مقاله که اکنون درحال مطالعه آن بودید با عنوان شکایت از خالق ChatGPT به دلیل سرقت اطلاعات کاربران اینترنت

که در تاریخ 2023-06-29 14:00:46 در پی ام آپ درج شده است توسط موتور جستجوی پی ام آپ جمع آوری شده است
به نقل از www.entekhab.ir

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا