اخبار روز

شناسایی گونه جانوری ناشناخته با ۴۸۶ پا!/ عکس

غزل زیاری: به تازگی حیوان عجیبی در پارکی در لس آنجلس پیدا شده است که دارای 486 پا و یک سر درنده است. رنگ سبز شفاف این حیوان باعث می شود که در تاریکی مانند یک اسباب بازی درخشان به نظر برسد و در خاک بسیار زیبا حرکت کند.

با دور شدن از میکروسکوپ، این صدپا لس آنجلسی را با نام علمی ((اجتماعی نیستم) هیچ موجود خزنده ای از دور دیده نمی شود. قطر این حیوان به اندازه سرب مدادی نازک و طول آن به اندازه یک سوزن خیاطی است. بنابراین به راحتی می توان فهمید که این بی مهرگان رشته ای تاکنون مورد توجه قرار نگرفته است.

ماه گذشته مقاله ای در معرفی رسمی این حیوان منتشر شد. به این ترتیب نام «لوس آنجلس دم پنبه ای» به 12000 گونه هزارپا دیگر که در سراسر جهان زندگی می کنند اضافه شد.

این کشف یادآور کوچکی از تنوع گسترده ای از حیوانات کوچک است که زیربنای اکوسیستم های جهان را تشکیل می دهند. دنیایی از موجودات کوچک در معرض خطر انقراض قبل از اینکه بتوانیم نقش اساسی آنها را درک کنیم. درک هنن، حشره شناس در موزه تاریخ طبیعی ویرجینیا که در این مطالعه شرکت نداشت، گفت: به معنای واقعی کلمه، موجودات جدید درست زیر پای ما زندگی می کنند. واقعاً به ما می آموزد که باید تا حد امکان برای حفظ فضاهای سبز باز و زیستگاه های طبیعی تلاش کنیم.; زیرا حتی در یک محیط شهری مانند لس آنجلس، هنوز هم می توانید گونه های جدید را شناسایی کنید. حتی در جاهایی که مردم قبلاً نگاه نکرده اند.”

به خواندن ادامه دهید:

این صدپا برای اولین بار دیده شد

این صدپا برای اولین بار در آوریل 2018 توسط دو طبیعت شناس به نام های سدریک لی و جیمز بیلی در پارک وایلدرنس وایتینگ رانچ در نزدیکی دریاچه فارست مشاهده شد. آن دو بلافاصله متوجه شدند که به گونه ای منحصر به فرد برخورد کرده اند و کشف خود را در iNaturalist، یک اپلیکیشن علمی منتشر کردند.

در گوشه ای دیگر از آمریکا، پل ای مارک، حشره شناس فناوری مستقر در ویرجینیا، در حال لذت بردن از برنامه بود که این تصویر توجه او را جلب کرد. مارک در کریسمس امسال هنگام بازدید از بستگان خود در لس آنجلس، همسرش را به مزرعه وایتینگ برد تا ببیند آیا می تواند چنین جانوری را از نزدیک ببیند یا خیر.

صدپاها حشرات نیستند بلکه نوعی از بندپایان بی مهرگان هستند که بیشتر با خرچنگ ها مرتبط هستند. این جنس خاص از صدپا بسیار کوچک و کند است و شباهت زیادی به موهای ریشه گیاهان دارد. مارک و همسرش پس از جدا کردن سخت سنگ‌ها، برگ‌های مرده و خاک، موجودات رنگ پریده و لزج را که بیش از 20 میلی‌متر طول نداشتند، بررسی کردند و سپس منتظر ماندند تا ببینند آیا چیزی حرکت می‌کند یا خیر.

آنها نمونه هایی را که پیدا کردند در ظروف پلاستیکی همراه با مقداری خاک قرار دادند و مارک آنها را به آزمایشگاه خود در ویرجینیا برد.

تعیین توالی DNA و تجزیه و تحلیل دقیق ساختارهای صدپا تایید کرد که این موجود یک گونه جدید است. در کالیفرنیا، لی مشاهده های دیگری از این موجود را در منطقه طبیعی ایتون کنیون در پاسادنا ثبت کرد. مقاله ای با نام این گونه جدید به تازگی منتشر شده است و لی و بیلی نویسندگان این مقاله هستند.

صدپا، جنگل خوار

صدپاها کار و مسئولیت مهمی دارند و آن پاکسازی جنگل از برگ های خشک و مرده است. صدپاها گیاهخوارانی هستند که از بقایای گیاه مرده تغذیه می کنند و آن را تجزیه می کنند و مواد مغذی را دفع می کنند که خاک را برای رشد گیاه در آینده غنی می کند.

مارک اظهار داشت: “من آنها را به عنوان یک لاشخور کوچک جنگل می دانم.”

صدپاها تقریباً به همان اندازه که حیات روی زمین وجود داشته روی زمین بوده اند و بر اساس فسیل های موجود، آنها اولین حیوانات خشکی روی این سیاره بودند که اکسیژن هوا را تنفس کردند.

آنها موجودات کوچک، مهم، اما بسیار آسیب‌پذیری هستند که نیش نمی‌زنند و نیش نمی‌زنند، و بیشتر آنها، از جمله صدپا لس‌آنجلسی، کور هستند (و البته ماده‌ای شیمیایی که برای پرندگان، حشرات بزرگ‌تر و سایر شکارچیان مزه ناخوشایند دفع می‌کند).

به گفته حشره شناسان، کشف یک گونه جدید در خاک یک منطقه شهری در حال گسترش نشان می دهد که ما اطلاعات زیادی در مورد کوچکترین بخش های اکوسیستم خود نداریم، که ساکنان آن مدت ها قبل از اینکه ما آنها را بشناسیم در آنجا زندگی می کردند.

برایان براون، متصدی حشره شناسی در موزه تاریخ طبیعی کانتی لس آنجلس، گفت: “این جشنی است از آنچه در بیرون وجود دارد و یادآوری چیزهایی است که ممکن است از دست بدهیم.” ما به این چیزهای کوچک نیاز داریم. چون واقعا اهمیت دارند.

منبع: لاتیمز

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا