اخبار روز

خبر مهم/شماره گذاری بعضی از خودروها متوقف شد!

شماره گذاری محصولات خودروسازانی که عوارض اسقاط ندادند، متوقف شد. برای ادامه جزئیات با ما همراه باشید.

به گزارش پی ام آپ، مهران سالاریه اظهار داشت: بر اساس ماده 10 قانون سازمان صنعت خودرو و اصلاحیه آن، یکی از ارکان شماره گذاری خودروهای تولید یا وارد شده با شماره جدید، اخذ مجوز نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده است.

وی گفت: بر این اساس کلیه خودروهای شماره گذاری شده اعم از سبک، سنگین و موتورسیکلت موظف به اخذ مجوز شماره گذاری یا ارائه گواهی اسقاط و یا پرداخت هزینه های مربوطه به صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع معادن و تجارت هستند.

رئیس نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده گفت: با وجود اطلاعیه فوق، چندین خودروساز و موتورسیکلت ساز حتی صفحه خود را در سامانه ستاد ایجاد نکردند و نرخ اسقاط را طبق قانون ارائه نکردند.

وی گفت: بر این اساس با هماهنگی های انجام شده با پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا شماره گذاری این دسته از تولیدکنندگان متوقف شده است.

سالاریه با بیان اینکه هیچ خودرویی خارج از فرآیند نوسازی ناوگان و اسقاط فرسوده نباید شماره گذاری شود، خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان یا واردکنندگان انواع خودروها باید در فرآیند نوسازی ناوگان و در پایان سال جاری ثبت نام و حساب کاربری ایجاد کنند. عمر مفید آن سامانه اسقاط خودرو در NNHK.ir لطفا برای دریافت مجوز شماره گذاری محصولات خود اقدام و فرآیند مشخص شده را طبق قانون انجام دهید.

وی تاکید کرد: بدیهی است خودروسازانی که شماره گذاری آنها متوقف شده است می توانند پس از طی مراحل قانونی مربوطه و ارائه گواهی اسقاط و یا پرداخت عوارض مربوطه نسبت به شماره گذاری مجدد خودروهای خود اقدام کنند.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا