اخبار روز

قیمت دلار سقوط کرد!/قیمت دلار در مرز ۴۸ هزار تومان!

قیمت دلار به دلیل روند کاهشی در چند روز گذشته، در امروز به محدوده ۴۹ هزار و ۱۶۰ تومان رسیده است. با توجه به پیش‌بینی‌ها، در صورت ادامه یافتن این روند کاهشی، قیمت دلار وارد کانال ۴۸ هزار تومان خواهد شد.

به گزارش پی ام آپ، قیمت دلار که هفته گذشته به منطقه 50 هزار تومانی نزدیک شده بود، اکنون آرام آرام به سمت کانال 48 هزار تومانی پیش می رود.

روند قیمت دلار در بازار هرات نیز رو به کاهش است و امروز به 49.80 تومان می رسد. پیش بینی ها حاکی از آن است که روند بازار احتمالاً نزولی خواهد بود. اما بازرگانان تهرانی می توانند امروز در معاملات خود نگاهی اجمالی به بازارهای هرات و سلیمانیه داشته باشند. معامله گران بازار اعلام کرده بودند که در صورت از دست دادن حمایت 49 هزار و 200 تومانی دلار هرات، روند نزولی آن تشدید می شود و احتمالا برای ورود به کانال 48 هزار تومانی آماده می شود.

در این شرایط احتمالا قیمت دلار در بازار تهران کاهش خواهد یافت. البته پیش از این گفته شده بود که سطح حمایتی قیمت دلار در بازار تهران حدود 49 هزار و 200 تومان است و در صورت از بین رفتن این حمایت، دلار یک کاناله عقب‌نشینی می‌کند. امروز پنجم مهر قیمت نقدی دلار در این ماه به 49 هزار و 160 تومان رسید. اما قیمت دلار فردا در حال افزایش است و در محدوده 49 هزار و 250 تومان معامله می شود. بنابراین به نظر می رسد قیمت دلار در محدوده فعلی مقاومت کند و کانال 49 هزار تومانی را به سادگی از دست ندهد.

نکته دیگری که معامله گران مدعی هستند این است که قیمت دلار در زمان آزادی زندانیان دو تابعیتی و انتقال دلارهای بلوکه شده کانال 49 هزار تومانی را از دست نداده و احتمالا سطح خود را حفظ می کند.

اما دلیل کاهش قیمت دلار چیست؟

قیمت دلار در دو هفته گذشته به بالای کانال 49 هزار و 500 تومان رسید و به حدود 50 هزار تومان رسید. در آن زمان اعتقاد بر این بود که دلار در حال آماده شدن برای ورود به کانال صعودی است و قصد دارد از کانال فعلی خارج شود. اما تلاش های بازارساز بار دیگر به ثمر نشست و قیمت دلار پله پله سقوط کرد و به زیر کانال 49 هزار و 500 تومان بازگشت.

پیش از این کارشناسان اقتصادی اعلام کرده بودند که قیمت دلار قطعا تا پایان نیمه اول سال در سطح 49 هزار تومان باقی می ماند و افزایشی نخواهد داشت. اما نکته مهم این است که آیا ثبات قیمت دلار در بازار در نیمه دوم سال حفظ می شود یا خیر؟ برخی از کارشناسان بازار مالی بر این باورند که قیمت دلار احتمالا پایان خواهد یافت آبان باشد که ماه در محدوده فعلی باقی بماند و رشد قابل توجهی نداشته باشد. اما روند بازار پس از این مدت به عملکرد دولت در حوزه سیاست خارجی و اقتصاد داخلی بستگی دارد.

منبع سایت تجارت نیوز


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا