اخبار روز

اعلام شدن شرط افزایش حقوق 90 ​​درصد بازنشستگان!/جزئیات

به گزارش پی ام آپ به نقل از ایسنا، رمضانعلی سنگدوینی در تشریح جلسات اخیر کمیسیون تلفیق، اظهار کرد: کمیسیون تلفیق بررسی مجدد ۱۲۱ ماده الحاقی مصوب خود ارجاعی از طرف رئیس مجلس شورای اسلامی را به پایان رسانده از این میزان ماده، ۲۰ ماده بار دیگر تصویب شد و چند ماده مثل موضوع حقوق بازنشستگان و مالیات بر حقوق اساتید و قضات باقی مانده است؛ از دیروز نیز کمیسیون تلفیق وارد بررسی بندهای ارجاعی از صحن علنی مجلس شده است.

وی تصریح کرد: یکی از مواردی که مورد توجه قرار گرفته مربوط به حقوق مستمری بگیران است که اخیرا جلسه ای برگزار شد و بحث های زیادی مطرح شد. بازنشستگان شرایط خیلی خوبی ندارند و با 30 یا 40 سال سابقه کار حقوقشان کم است.

این عضو هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق تصریح کرد: در بحث حقوق بازنشستگان در تجمیع بحث و تحقیق زیاد شد و دولت به نوعی طرفدار افزایش حقوق است اما می گویند بله. ما منابعی نداریم که حقوق بازنشستگان را به یکباره 90 درصد افزایش دهیم. از سوی دیگر نمایندگان موافق افزایش حقوق هستند چرا که حل مشکل بازنشستگان ضروری است و بر این اساس قطعا شورای اسلامی تصمیم خوبی برای بازنشستگان خواهد گرفت.

سنگدوینی بیان کرد: بنابراین مبنای یک مدل این است که به عنوان مثال اگر کارمندان در طول سال 20 درصد افزایش حقوق داشته باشند، حقوق بازنشستگان 30 درصد افزایش می یابد، بنابراین باید در توسعه هفتم افزایش حقوق اعمال شود. طرحی که در پایان برنامه شاهد افزایش 90 درصدی حقوق بازنشستگان نسبت به حقوق کارکنان دولت خواهیم بود.

وی بیان کرد: رئیس شورای اسلامی و رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز همین موارد را بیان کردند اما کمیسیون تلفیق همچنان مصوبه ای در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان و نحوه انجام آن نداشت. پس از تعیین تکلیف این موضوع در تجمیع، جهت تصمیم گیری به صحن علنی ارجاع داده می شود.

سنگدوینی همچنین به بند رفع سقف حقوق کارکنان دولت در اجرای برنامه اشاره کرد و اظهار داشت: نظر من این است که سقف حقوق حذف و حداقل دستمزد اضافه شود زیرا در غیر این صورت تعداد زیادی از کارشناسان و نیروهای نخبه. اعم از پزشکان، پرستاران، نیروهای مهندسی و فنی پس از کسب سالها تجربه به خارج از کشور مهاجرت می کنند و به کشورهای دیگر می روند، بنابراین باید در این زمینه کاری انجام شود. این موضوع یکی از موارد ارجاعی است که کمیسیون تلفیق تصمیم گیری خواهد کرد.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا