اخبار روز

شرایط شروع فاز سوم فروش تلفیقی خودرو


به گزارش پی ام آپ، با توجه به اظهارات مسئولان مربوطه در حوزه تصمیم گیری و عرضه خودرو در قالب سامانه یکپارچه، فراخوان های زیادی از خودروهای عرضه شده در دو مرحله اول وجود دارد و اخیر نیز بازگشایی برای تغییر اولویت از 1403 به 1402 استقبال نشده است. بنابراین فعلا خبری از مرحله سوم نیست; علاوه بر این، سیستم احتمالاً دوباره برای تعیین تخصیص منابع قبلی بازگشایی خواهد شد.

حدود سه ماه از اجرای مرحله دوم فروش یکپارچه خودرو می گذرد اما هنوز پرونده آن به طور کامل بسته نشده و چندین بار از سایت سامانه برای پرکردن ظرفیت های خالی ناشی از افزایش ظرفیت استفاده شده است. خودروسازان یا خروج تعدادی از مشتریان از هر دو مرحله فروش یکپارچه خودرو (مرحله اول و دوم).

از ابتدا قرار بود برنامه ریزی مرحله سوم با تعیین تخصیص نهایی مرحله دوم آغاز شود، اما به گواه شرایط با بازگشایی اخیر سایت سامانه، اولویت مشتریان با تحویل تغییر کرد. تاریخ تحویل 1403 در سال جاری، به نظر می رسد استقبال خوبی از آن نشده است، اما شنیده ها حاکی از آن است که احتمال بازگشایی سایت سامانه برای برخی تمایل به خرید و ثبت نام وجود دارد.

در حال حاضر گفته می شود به دلیل عدم استقبال عمومی از فروش اخیر خودروسازان مونتاژی، ممکن است سامانه یکپارچه ظرفیت های خالی در هفته های آینده بازگشایی شود.

مسئولان سامانه یکپارچه تخصیص خودرو پیگیر این موضوع هستند و به محض دریافت پاسخ، اطلاعات تکمیلی ارائه خواهد شد. در صورت رفع این مشکل و فعال شدن مجدد سایت سامانه برای ثبت درخواست خودرو، این سومین باری است که سایت سامانه یکپارچه فعال می شود تا پس از ثبت نام اصلی، ظرفیت های خالی خودروسازان پر شود.

سپهر دادجوی توکلی، مدیر روابط عمومی شورای رقابت نیز اجرای مراحل بعدی سامانه یکپارچه عرضه را منوط به وجود تقاضا و مشتری دانست و اظهار داشت: در حال حاضر با مازاد عرضه مواجه هستیم؛ در حال حاضر با مازاد عرضه مواجه هستیم. بنابراین مرحله سوم زمانی خواهد بود که متقاضی وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: تاکنون در دو مرحله برای تامین محصولات خودروسازان تا سال 1403 و حتی امکان تغییر اولویت از سال 1403 به 1402 پیش بینی شده است. بنابراین، در حال حاضر بهتر است بر روی رعایت به موقع تعهدات سهمیه تمرکز شود. اما برای دور سوم عرضه هیچ محدودیت و بهانه ای وجود ندارد و در صورت وجود مشتری و متقاضی اقدامات بعدی انجام و اجرا خواهد شد.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا