اخبار روز

شرایط دریافت وام ازدواج جدید 100 میلیونی برای عروس و دامادها در روز دوشنبه

وام ازدواج برای افراد مهم است. | وام ازدواج افزایش یافت. وام ازدواج سود خوبی دارد. شرایط ویژه برای وام ازدواج اعمال می شود. وام ازدواج از اقساط بلند مدت بهره مند است.

تیر رئیس جمهور در ماه جاری در نامه ای به رئیس کل بانک مرکزی دستور داد تا پایان تابستان صف وام ازدواج بسته شود. بر اساس اعلام بانک مرکزی، تا اوایل تیرماه 141 هزار نفر در نوبت دریافت وام ازدواج بودند که با وجود دستور رئیس جمهور، صف این وام بسته نشده است و تنها 100 هزار نفر وام ازدواج دریافت کرده اند و … بیش از 300000 نفر در صف دریافت وام ایستاده اند. .

به نظر می رسد متقاضیان وام با دو مشکل مواجه هستند. یکی سخت گیری بانک ها نسبت به ضامن های بانکی و دیگری عدم اعتبار تسهیلات بانکی.

مدیر اعتبارات بانک مرکزی دیروز درخواست چند ضامن برای وام مسکن را غیرقانونی دانست و گفت: طبق قانون، بانک ها برای وام ازدواج بیش از یک ضامن نخواهند، برخی شعب دو ضامن می خواستند، بنابراین با این موضوع برخورد کرد. مدیران شعب و برخی برکنار شده توسط آنها. در صورتی که شعبه بانک بیش از یک ضامن از متقاضی درخواست کند، متقاضی باید این تخلف را به سامانه 2706 بانک مرکزی اعلام کند.

اما این تنها یکی از مشکلات اخذ وام ازدواج است. مهدی سحابی همچنین با اشاره به کمبود اعتبار گفت: برای پرداخت وام ازدواج 137 میلیارد تومان نیاز است و پیش بینی می شود تا پایان سال 144 میلیارد تومان با تلاش شبکه بانکی جذب و پرداخت شود. و قطعا تا پایان سال به این سهمیه می رسد.

بنابراین متقاضیان وام ازدواج احتمالا باید تا پایان سال جاری برای دریافت این وام در نوبت باشند. آنچه در ادامه می آید پیام برخی از شنوندگان در خصوص دریافت وام ازدواج است که به مشکلات موجود در درخواست این وام اشاره می کند.

برای گرفتن وام ازدواج به بانک مرکزی ملت مراجعه کردم. او 5 ماه دیگر قرار ملاقات گذاشته است. اون موقع هم بعد از 5 ماه سند و ضامن و …. میگن دیگه وام نمیدیم ….

من تقریباً پنج ماه است که اشتراک دارم اما اصلاً خبری نیست. ما جوانان فقط به این وام امید داریم. من هر روز درخواست دریافت می کنم، اما در صف انتظار کم نیست. لطفا ما را دنبال کنید.

دو ماه است که به بانک ملت می روم. شاید ده تا ضامن دیگه هم با خودم بردم. می‌گویند ضامن‌های زیادی دارند، اما کسی نمی‌تواند به من بگوید کجا می‌توانم کسی را پیدا کنم که ضامن نباشد.»

چهار ماه از بسته شدن پرونده می گذرد. ضامن هم دارم. من از این همه رفت و آمد خسته شده ام.» در همه اخبار تلویزیون می گویند که باید وام ازدواج را ظرف 15 یا 20 روز پس بدهی. پس کی؟

«برای وام ازدواج دخترم دو ضامن، چک و سفته دادم و آنها هم شکایت کردند اما الان که می خواهند ودیعه بدهند می گویند باید از تهران وام بگیرند. این جالب است، همه آنها آمار نادرستی ارائه می دهند.”

متأسفانه بانک‌ها برای وام ازدواج ۲ تا ۳ ضامن می‌خواهند و خیلی‌ها چون ضامن پیدا نمی‌کنند منصرف می‌شوند.»

«بعضی بانک ها می گویند که ما ضمانت سربازی را نمی پذیریم. مگر ما در این کشور زندگی نمی کنیم؟ اگر سربازی گواهی کسر حقوقشان را بدهد، چه مشکلی دارد که این کار را نمی کنند؟» «من قبول نمی کنم؟»

پس از آن رئیس جمهور برای من پیامکی فرستاد و از من خواست برای گرفتن وام ازدواج به بانک مراجعه کنم و من به بانک رفتم و در کمتر از سه روز (برج 4) مدارکم را تکمیل کردم و هنوز خبری نیست. در این باره.» بازپرداخت وام، هرچند گفته اند پس از تکمیل مدارک، بانک ها موظفند ظرف 10 روز وام را به متقاضی بازپرداخت کنند. به بانک رفتیم و گفتند وام نداریم که پس بدهیم.

خبر مهم برای زوجین

هدف از پرداخت کمک هزینه ترحیم یا کمک هزینه ترحیم، بازپرداخت بخشی از هزینه هایی است که بازماندگان تحت تکفل افراد مشمول حق بیمه اجتماعی پس از فوت متحمل می شوند. مقرری فوت مبلغی است مقطوع که در صورت فوت همسر بیمه شده یا مستمری بگیر اصلی به بیمه شده یا مستمری بگیر پرداخت می شود. و در صورت فوت بیمه شده یا مستمری بگیر اصلی به اعضای خانواده بیمه شده و مستمری بگیران مشمول حق بیمه تامین اجتماعی پرداخت می شود.

مهدی شکوری (مدیرکل امور بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی) رابطه بیمه ای تا زمان فوت با سازمان تامین اجتماعی را شرط اصلی پرداخت غرامت کفن و دفن می داند و درباره دریافت کنندگان این غرامت می گوید: ذی نفعان. از این مزایا اجباری، اختیاری و با تعیین وقت قبلی رانندگان، کارگران ساختمانی، گیرندگان بیمه بیکاری و قالیبافان بیمه می شوند.

بالغ بر 43 میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش توسط بانک کشاورزی در قالب «کارت شیلات» برای تامین منابع اولیه آبزی پروران پرداخت شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، رجبعلی قربان زاده مدیرکل دفتر برنامه و بودجه سازمان شیلات کشور در گفتگو با خبرنگار ما گفت: در راستای طرح عمومی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها، کارت صیادی برای متقاضیان تامین سرمایه در گردش برای تامین نهاده های اساسی مانند بچه ماهی و خوراک آبزیان با سقف 200 میلیون تومان با سود 12 درصد صادر شد.

رجبعلی قربان زاده افزود: از مجموع تولیدکنندگان آب که برای دریافت پروانه صید در سامانه سیتا ثبت نام کردند، هزار و 694 متقاضی با مبلغ 221 میلیارد تومان به بانک کشاورزی معرفی شدند که از این تعداد 319 مورد اعتباری بالغ بر 43 میلیارد تومان دریافت کردند. از بانک کشاورزی

وی تایید کرد: هم اکنون در استان های مازندران حدود 14 میلیارد تومان، خراسان رضوی 3.5 میلیارد تومان، استان اصفهان 2.8 میلیارد تومان و لرستان بیش از یک میلیارد تومان به تولیدکنندگان آب در قالب کارت صیادی، تسهیلات سرمایه در گردش پرداخت می شود.

قربان زاده در عین حال گفت: بر اساس دستورالعمل تهیه شده توسط سازمان شیلات ایران با همکاری وزارت جهاد کشاورزی، تولیدکنندگان ماهیان سردآبی، گرمابی، ماهیان خاویاری، میگو و دریایی می توانند از تسهیلات سرمایه در گردش در این شکل از بازار برای ارائه ورودی ها. نیز استفاده کنید

این مسئول افزود: تا امروز بیش از 674 متقاضی با مبلغ 340 میلیارد تومان برای دریافت تسهیلات سرمایه در گردش در حوزه آبزی پروری از سامانه بازارگاه به بانک کشاورزی معرفی شده اند که از این تعداد 165 مورد منعقد شده است.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و بودجه سازمان شیلات ایران به نبود زیرساخت های لازم در سامانه توسعه یافته بانک کشاورزی برای اخذ تسهیلات سرمایه در گردش از سامانه بازارگاه اشاره و بیان کرد: نرم افزار توسعه یافته بانک کشاورزی به ثبت نام متقاضیان – و از امکانات پذیرش می توان استفاده کرد. این برای بخش ماهیگیری در نظر گرفته نشده است و باید نرم افزار جدیدی برای آن ایجاد شود.

وی همچنین گفت: با پیگیری بانک و وزارتخانه و رفع مشکل نرم افزاری، مزارع آبزی پروری نیز می توانند از منابع عمومی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها از بازار استفاده کنند.

شرایط وام اضطراری 100 میلیونی دولت برای سرپرستان خانوار

در بخشنامه بانک مرکزی به بانک‌های مسکن، کشاورزی، صادرات، تجارت، توسعه تعاون و شرکت دولتی پست بانک آمده است: «ابلاغ مفاد قانون حمایت از خانواده و جوانان جمعیت و مطابق با اجرای تبصره‌ها». 1 و 2 بر اساس ماده 69 قانون فوق الذکر، با احتساب نرخ تورم سالانه، سهمیه این بانک برای اعطای تسهیلات مذکور 102 میلیارد تومان و مدت بازپرداخت حداکثر 10 سال و براساس آن تعیین شده است. اعتبار متقاضیان با اخذ سفته از متقاضی یا ضامن معتبر و با در نظر گرفتن شرایط بودجه به شرح زیر تعیین و تسلیم می گردد. البته دستورالعمل مربوطه متعاقبا ارسال خواهد شد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا