اخبار روز

بررسی شرایط دریافت وام اربعین! / اعلام بانک های ارائه دهنده ارز اربعین! + جزئیات

دولت برای رفع دغدغه مسافرین اربعین امسال به جای یورو و دلار، دینار عراق می دهد. این ارزها از طریق بانک های ملی ایران، صادرات، تجارت، پارسیان، سپه و پست بانک در اختیار زائران قرار می گیرد.

به گزارش پی ام آپ، یکی از وعده های دولت به زائران اربعین تامین ارز آنهاست، بانک مرکزی تدابیری را برای صدور ارز زائران اربعین حسینی در دستور کار خود قرار داده است تا این زائران با سختی کمتر ی در این سفر زیارتی حضور یابند.

محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی در این باره می گوید: برخلاف سال های گذشته که دلار یا یورو به زائران داده می شد، امسال 200 هزار دینار به زائران پرداخت می شود.

پیش از این شرایط دریافت و توزیع سکه اربعین به شرح زیر اعلام شده بود:

1- فروش ارز (اسکناس) به زائران به صورت دینار عراقی حداکثر به مبلغ 200000 دینار عراقی برای هر زائر به نرخ فروش اسکناس ETS که معادل ریالی آن تقریباً 62 تا 65 میلیون ریال است.

2- فروش سکه به زائران بالای 5 سال از تاریخ 1402/05/28 تا تاریخ 1402/06/14.

3- فروش ارز در شعب منتخب بانک های ملی ایران، صادرات، تجارت، پارسیان، سپه و پست بانک.

4- فروش ارز به زائران هیچ گونه محدودیتی در فروش ارز مسافرتی برای متقاضیان در سال جاری ایجاد نمی کند.

5- صاحبان خانوار دارای مدارک هویتی (کارت ملی و شناسنامه سرپرست خانواده و کارت ملی اعضای خانوار) ​​و گذرنامه معتبر (یا کارت تردد اربعین) زائر می توانند از طریق بانک های تعیین شده ارز اربعین را خریداری کنند.

6- فروش ارز فقط به زائرانی انجام می شود که در سامانه سماح ثبت نام کرده و مجوز خرید ارز (کد رهگیری مربوطه) را دریافت کرده باشند. بر اساس این گزارش، متقاضیان می توانند برای دریافت ارز اربعین به شعب منتخب بانک تجارت، ملی ایران، سپه، صادرات، پارسیان و پست بانک مراجعه کنند.

فهرست شعب منتخب عرضه ارز اربعین حسینی شامل بانک ها، تجارت، ملی، سپه، صدارت، پارسیان و پست بانک است.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا