اخبار روز

شانس بزرگ چین و پیدا شدن یک گنج بزرگ در این کشور + عکس

دانشمندان در چین نوعی سنگ معدنی را کشف کردند که قبلاً هرگز دیده نشده بود. این سنگ حاوی یک عنصر خاکی کمیاب است که به دلیل ابررسانایی آن تقاضای زیادی دارد.

این ماده معدنی به نام «نیوبوبائوتیت»(Niobobaotite) از نیوبیم، باریم، تیتانیوم، آهن و کلرید تشکیل شده است.

ترکیب هیجان انگیز این سنگ نیوبیم است. این فلز خاکستری روشن در حال حاضر عمدتاً برای ساخت فولاد استفاده می شود و بدون افزودن وزن قابل توجه آن را تقویت می کند. به گفته «انجمن سلطنتی شیمی بریتانیا»(RSC)، نیوبیم برای ساخت آلیاژهای دیگر و مواد فلزی مخلوط نیز استفاده می شود و در شتاب دهنده های ذرات و سایر تجهیزات پیشرفته علمی یافت می شود زیرا در دماهای پایین ابررسانا است.

این سنگ در معدن «بایان اوبو»(Bayan Obo) پیدا شده است. بر اساس گزارش شرکت ملی هسته ای چین (CNNC)، این ماده معدنی قهوه ای مایل به سیاه، هفدهمین نوع جدید کشف شده در این معدن و یکی از 150 کانی جدید کشف شده در منطقه است.

تصویری از محل پیدا شدن سنگ نیوبوبائوتیت

این کشف شانسی برای چین است که در حال حاضر 95 درصد نیوبیم خود را وارد می کند. «آنتونیو کاسترو نتو»(Antonio Castro Neto)، استاد مهندسی برق و کامپیوتر در دانشگاه ملی سنگاپور (NUS)، گفت: بسته به کمیت و کیفیت، این پرتو جدید می تواند چین را به خودکفایی برساند.

کشف گنجی بزرگ و بی نظیر در چین / شانسی که در دنیا بی نظیر است / عکس
تصویری از محل پیدا شدن سنگ نیوبوبائوتیت

این فلز می تواند در آینده تقاضای بیشتری داشته باشد زیرا محققان بر روی باتری های نیوبیم-لیتیوم و نیوبیم-گرافین کار می کنند. این باتری ها هنگام استفاده با لیتیوم می توانند خطر آتش سوزی را کاهش دهند. باتری‌های لیتیوم نیوبیوم سریع‌تر شارژ می‌شوند و نسبت به باتری‌های لیتیومی سنتی می‌توانند طولانی‌تر شارژ شوند.

در ماه می امسال، محققان مرکز مواد پیشرفته دوبعدی (CA2DM) در دانشگاه ملی سنگاپور که در حال توسعه باتری‌های نیوبیوم-گرافین هستند، گفتند این باتری‌ها می‌توانند حدود 30 سال دوام بیاورند که ده برابر بیشتر از باتری‌های لیتیوم یونی است. . شارژ کامل آن ها نیز در کمتر از 10 دقیقه صورت می گیرد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا