اخبار روز سینما

با این مدل شال و روسری زیباتر دیده شوید! / معرفی استایل روسری و شال برای فرم های مختلف صورت! + عکس

به کرات افراد زبیایی را مشاهده می‌کنیم که به دلیل نادرست پوشیدن و نشناختن فرم صحیح صورت و بدن خود زشت به نظر می رسند. از آن جایی که پوشیدن شال و روسری تاثیر مستقیمی در زیبا به نظر رسیدن افراد دارد قصد داریم در ادامه با توجه به فرم صورت افراد نحوه انتخاب صحیح را آموزش دهیم.
انتخاب اصولی شال و روسری و همچنین نحوه پوشیدن آنها باید با توجه به فرم صورت و رنگ پوست افراد انجام شود. انتخاب شال و روسری متناسب با فرم هندسی صورت می تواند زیبایی یک خانم را افزایش دهد. همچنین یکی از راه های افزایش جذابیت چهره خانم ها، بستن شال و روسری با مدل های مختلف زیبا می باشد. بنابراین برای ایجاد یک استایل زیبا علاوه بر انتخاب شال و روسری مناسب باید به فرم صورت خانم ها نیز توجه کرد. در این مقاله انواع فرم صورت و نحوه پوشیدن شال و روسری متناسب با آنها را توضیح می دهیم.

پوشیدن شال و روسری برای فرم صورت‌های مربعی

کدام شال و روسری به فرم صورت شما می آید؟

افرادی که صورت چهارگوش دارند، آرواره و چانه مربع شکل دارند و برای پوشیدن شال و روسری باید گوشه های صورت را نشان دهند. این افراد باید روسری و شال خود را از مواد لخت یا نرم انتخاب کنند تا بتوانند چهره خود را زیبا نشان دهند. خانم هایی که صورت های مربعی دارند نباید از روسری و شال با طرح های مربع استفاده کنند. همچنین هرگز نباید روسری و شال خود را گره بزنند.

مدل بستن شال و روسری برای صورت‌های مستطیلی

کدام شال و روسری به فرم صورت شما می آید؟

افرادی که صورت مستطیلی دارند معمولا طول صورتشان بلندتر از عرضش است. علاوه بر این، این افراد دارای فک به اندازه پیشانی و با لبه های تیز هستند. این افراد باید روسری و شال خود را به گونه ای بپوشند که قسمت های تیز صورتشان گرد نمایان شده و طول صورتشان نیز کوتاه شود. خانم هایی که صورت مستطیلی دارند، اگر دو طرف روسری و شال خود را تا کنند یا گرد ببندند، گونه هایشان بیشتر نمایان می شود. این افراد نباید شال و روسری خود را از پشت ببندند. روسری و شال مناسب صورت این افراد معمولا شال هایی با طرح های مربع و پارچه های نرم و لخت است. علاوه بر این، پوشیدن اکسسوری های تیره و انواع هدبند زیر روسری و شال این افراد نیز باعث کوتاه نشان دادن صورت آنها می شود. برای این افراد شال های اسپرت تک رنگ و شال های پهن مناسب است.

پوشیدن شال و روسری برای صورت‌های مثلثی

کدام شال و روسری به فرم صورت شما می آید؟

افرادی که صورت مثلثی دارند اغلب چانه ای تیز، پیشانی پهن و چانه ای باریک دارند. در این مدل از صورت، روسری و شال باید به گونه ای پوشیده شود که به چانه برسد و پهنای پیشانی را کمتر نشان دهد. افرادی که صورت های مثلثی دارند باید قسمت پایین چانه را با شال و روسری بپوشانند تا چانه برجسته شود. این افراد نباید دور شال و روسری تا یا چین اضافه کنند.

پوشیدن شال و روسری برای فرم صورت‌های بیضی

کدام شال و روسری به فرم صورت شما می آید؟

خانم هایی که صورت بیضی دارند می توانند روسری و شال خود را به روش های مختلفی ببندند. از آنجایی که این افراد صورت های بلندی دارند، اگر زیر روسری یا شال روسری یا هدبند داشته باشند، گونه هایشان مشخص تر می شود. همچنین بهتر است این افراد شال و روسری خود را تا کنند تا ویژگی های صورت خود را بهتر نشان دهند. افرادی که صورت های بیضی دارند، اگر پیشانی گرد دارند، می توانند از هدبند برای کاهش گردی خود استفاده کنند. همچنین اگر گونه های پری دارند می توانند شال را به صورت مورب یا طوری ببندند که پیشانی کاملا مشخص باشد.

مدل بستن شال و روسری برای فرم صورت‌های گرد

کدام شال و روسری به فرم صورت شما می آید؟

افراد صورت گرد معمولا پیشانی کوتاه و پهن دارند. این افراد بهتر است زیر شال و روسری خود روسری و سربند نبندند و شال و روسری خود را به گونه ای نبندند که ارتفاع پیشانی خود را پایین بیاورند. نحوه استفاده از روسری و شال در افراد دارای صورت گرد باید به گونه ای باشد عرض پیشانی کمتر و بلندتر نشان داده شود. افرادی که صورت‌های گرد دارند باید از شال‌ها و روسری‌هایی استفاده کنند که پارچه‌های محکم و خوش فرمی دارند تا خطوط صورت خود را شکل دهند. مثلا روسری های نخی بزرگ و طرح دار برای صورت این افراد مناسب است. همچنین بهتر است این افراد شال و روسری خود را به شکل مستطیل و به رنگ تیره تری بپوشند. افرادی که صورت های گرد دارند هرگز نباید دو طرف شال و روسری خود را تا کنند.

پوشیدن شال و روسری برای صورت‌های ذوزنقه‌ای

کدام شال و روسری به فرم صورت شما می آید؟

افرادی که صورت ذوزنقه ای دارند معمولاً پهنای پیشانی کوچکی دارند که کمتر از عرض چانه است. این افراد باید روسری و شال خود را به گونه ای بپوشند که لبه های چانه و فک پوشیده باشد. همچنین این افراد نباید زیر شال و روسری خود کلاه یا سربند داشته باشند. زیرا باعث می شود پیشانی آنها کوچکتر به نظر برسد. نوع دیگری از صورت ذوزنقه ای شکل معکوس است که در آن پهنای چانه بزرگتر و وسیعتر از پهنای پیشانی است. این افراد بهتر است زیر شال و روسری خود کلاه یا هدبند تیره داشته باشند و طوری بپوشند که لبه های پیشانی را بگیرد.

مدل بستن شال و روسری برای فرم صورت‌های قلبی

کدام شال و روسری به فرم صورت شما می آید؟

افراد که صورت قلبی شکل دارند اغلب چانه کوچک و پیشانی بلندی دارند.  این افراد بهتر است گره شال و روسری را در زیر فکشان قرار دهند و روسری را بر زیر چانه خود ببندند تا  چانه خود را بزرگ‌تر نشان دهند. همچنین این افراد می توانند شال و روسری خود را به گونه ای ببندند که رویه آن مخروطی به نظر برسد تا قسمت بیشتری از پیشانی دیده شود. این افراد باید مراقب باشند که هنگام استفاده از شال و روسری، چین های زیادی در پشت و کناره های سر ایجاد نکنند. اگر صورت قلبی دارید، بهتر است شال یا روسری را بالاتر از پیشانی و کمی گشادتر ببندید. اگر می‌خواهید شال و روسری را محکم‌تر ببندید، کمی زیر چانه بکشید یا شال را با پرده ببندید. شال خود را چند لایه نپیچید. زیرا باعث افزایش پهنای صورت خواهد شد.

 

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا