اخبار روز

سیگنال نفتی دولت به بازار ارز


به گزارش پی ام آپ، اگرچه قیمت دلار وارد کانال 48 هزار تومانی شده بود اما در این کانال چندان دوام نیاورد و وارد کانال 49 هزار تومان شد تا بار دیگر ثابت کند که قیمت این ارز در این محدوده باقی مانده است. در حال حاضر

از ابتدای هفته بازار روند نزولی داشت و دلار به 48 هزار و 600 تومان رسید. معامله گران بازار معتقدند دلار به مرز حساسی رسیده و در صورت عبور از آن، احتمال کاهش بیشتر قیمت دلار وجود دارد.

اما دلار به زیر آن حد نرسید و قیمت آن به کانال 49 هزار تومان بازگشت. قیمت دلار از ابتدای امروز در بازار بین 48 هزار و 900 تا 49 هزار تومان در نوسان است.

قیمت دلار امروز 31 است مرداد 1402/ سیگنال نفتی دولت به بازار ارز

معامله گران می گویند قیمت دلار در بازار آزاد هنوز ثابت نشده و با توجه به اینکه آخرین روز ماه است، نقدینگی در بازار کاهش یافته است. از سوی دیگر، به گفته معامله گران، تا روز قبل بازار در حالت توقف بود و حجم معاملات به حداقل ممکن رسیده بود، اما از امروز روند بازار برای خریداران مشخص شده است. چرا که دلار برای چندمین بار نشان داده که در کانال 49 هزار تومان مانده و فعلا قصد تغییر کانال را ندارد.

از سوی دیگر بررسی ها نشان می دهد که بازار اخبار سیاسی راکد است و خبری نیست که بتواند بر بازار تاثیر بگذارد. البته به نظر می رسد بازار نسبت به برخی اخبار حساسیت خود را از دست داده است. روز شنبه بازار با خبر دیدار 90 دقیقه ای وزیر امور خارجه ایران با ولیعهد عربستان کلید خورد و ساعتی افت کرد اما روند قیمت دلار به جای خود بازگشت.

پیش بینی قیمت دلار

اخبار جدید نفتی امروز وارد بازار شد. خبری که از آن اعلام شد صادرات نفت ایران افزایش یافته است. بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد که صادرات روزانه نفت و میعانات گازی ایران به حدود ۲.۲ میلیون بشکه در روز رسیده است. این رقم بیش از پیش بینی های اعلام شده قبلی از سقف صادرات نفت ایران است. به همین دلیل برخی معتقدند افزایش صادرات نفت ایران ممکن است خبر خوبی برای بازار ارز باشد زیرا به معنای افزایش درآمدهای نفتی ایران است.

اما به نظر می رسد این خبر هنوز نتوانسته بر بازار ارز تاثیر بگذارد. زیرا اولین سوالی که پس از انتشار این خبر در بازار مطرح می شود این است که با وجود تحریم ها، درآمدهای نفتی ایران چگونه وارد کشور می شود؟ آیا روال عادی تعویض نفت با کالا همچنان استفاده می شود؟ اگر اینطور باشد – که به نظر می رسد – نمی توان انتظار داشت منابع پولی موجود در کشور تقویت شود و بر بازار ارز و قیمت آن تأثیر بگذارد.

البته دولت سیزدهم بارها مدعی شده است که برخلاف دولت گذشته می تواند پول نفت را به چرخه تجاری بازگرداند و در صورت صحت چنین ادعایی افزایش صادرات نفت باید به کاهش قیمت دلار منجر شود. . در بازار.

به گفته کارشناسان اقتصادی، قیمت دلار احتمالا تا پایان تابستان بین 49 تا 50 هزار تومان خواهد بود، اما قیمت دلار در نیمه دوم سال به عوامل اقتصادی مانند افزایش نقدینگی، بودجه دولت بستگی دارد. کمبود. و تورم


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا