اخبار روز

تحلیل وضعیت دلار و سکه با توجه به اخبار برجام / امکان افزایش نجومی قیمت دلار!

به گفته پی ام آپ، قیمت سکه امامی در هفته اول تیرماه نوسانات نزولی را به ثبت رساند. فلز زرد داخلی که در نخستین روز ماه جاری در محدوده 29 میلیون تومان معامله شد، روز چهارشنبه 6 تیرماه با 500 هزار تومان کاهش به 28.5 میلیون تومان رسید. یکی از دلایل نوسانات نزولی قیمت سکه امامی در هفته گذشته کاهش حجم معاملات قیمت دلار به دلیل تعطیلات عید سعید قربان و کاهش تقاضا در بازار سکه امامی بوده است.

در شرایط کنونی تحلیلگران اقتصادی دو دیدگاه متفاوت درباره حرکت قیمت سکه در اولین روز هفته دارند. برخی معامله گران به تعطیلی بازارهای همجوار اشاره کردند و گفتند که احتمالاً بازار سکه نوسان چندانی نخواهد داشت.

این در حالی است که گروهی دیگر با اشاره به اخباری که در دو روز پایانی هفته گذشته منتشر شد، احتمال خروج قیمت ها از فاز نزولی و نوسانات فزاینده ای را در بازار در روز اول عرضه به بازار داشتند.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی هرگونه مذاکره هسته ای با ایران را تکذیب کرد، اما تاکید کرد که ما همچنان علاقه مند به یافتن راه های دیپلماتیک با ایران هستیم.

از سوی دیگر در روزهای اخیر سایت میدل ایست آی از توقف مذاکرات جدید ایران و آمریکا خبر داد. خاورمیانه دلیل تعلیق را عدم موافقت ایران با برخی از خواسته های واشنگتن عنوان کرد.

برخی تحلیلگران می گویند که برکناری رابرت مالی از نمایندگی آمریکا در امور ایران و سپردن امور به جانشین وی ممکن است باعث افزایش ارزش دلار شود.

از سوی دیگر، رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در گفت و گو با پی ام آپ گفت که برجام در وضعیت بسیار بدی قرار دارد. به گفته وی، برجام پوسته ای خالی است و هیچکس نمی تواند این معامله را مرده بداند، اما هیچ فعالیت دیپلماتیکی روی آن انجام نمی شود. گروسی گفت: نوع توافقی که ممکن است بین ایران و آمریکا وجود داشته باشد به تصمیمات سیاسی کشورها مربوط می شود.

قیمت سکه امامی در شرایط فعلی در محدوده 28 میلیون و 500 هزار تومان است. به گفته برخی تکنسین ها، مرز 28 میلیون و 200 هزار تومان برای سکه مهم است و اگر قیمت فلز گرانبهای داخلی به زیر این محدوده برسد، احتمال نوسان نزولی ارز تا محدوده 27 هزار و 500 هزار تومان وجود دارد.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا