اخبار روز

ریزش دوباره قیمت خودرو به دنبال خبر توافق ایران و آمریکا! / کاهش 5 تا 18 میلیونی محصولات ایران خودرو! + جدول

قیمت خودرو در ایران همواره تحت تاثیر عواملی کلان مانند سیاست‌های خارجی متغیر است. تقریبا از اوایل سال 1402 رکود در بازار خودرو شروع شده و همچنان ادامه دار است. در ادامه دلیل کاهش بیشتر قیمت را مشاهده می‌کنید.

اخبار خوب سیاسی دلیل اصلی کاهش قیمت ها در بازار از سوی فعالان بازار خودرو است. امروز به دنبال آزادسازی وجوه بلوکه شده ایران و تبادل زندانیان ایران و آمریکا، شاهد کاهش بازار سرمایه و در نهایت قیمت خودرو بودیم. روندی که باعث شد خودروهای پرطرفدار بازار از 5 به 18 میلیون افت کند، البته قیمت دو خودرو در بازار بدون تغییر باقی ماند.

فعالان بازار خودرو معتقدند کاهش قیمت خودرو با توجه به اخبار سیاسی امروز روند نزولی را آغاز کرده است اما نمی توان به ادامه این روند امیدوار بود. زیرا در حال حاضر بازار خودرو در انتظار ورود خودروهای وارداتی است و تا زمانی که این خودروها وارد بازار نشوند، نمی توان خیلی نگران این عوامل کاهنده بود.

بر اساس ارزیابی امروز بازار، «207 پانوراما اتوماتیک» 18 میلیون و «هایما اس 5 پلاس» 15 میلیون افت بازار را ثبت کردند.

قیمت محصولات ایران خودرو

از میان محصولات ایران خودرو، قیمت «207 پانوراما اتوماتیک»، «هایما اس 5 پلاس»، «سمند سورن پلاس»، «رانا پلاس»، «دنا پلاس» و «دنا پلاس توربو اتوماتیک» مورد ارزیابی قرار گرفت.

رصد بازار خودرو حاکی از آن است که قیمت سمند سورن پلاس در بازار امروز بدون تغییر در قیمت 585 میلیون تومان باقی مانده است، این در حالی است که قیمت «هایما اس 5 پلاس» در بازار امروز 1.220 میلیون تومان کاهش 15 میلیونی را به ثبت رساند. ارزیابی بازار حاکی از آن است که «رانا پلاس» نیز در بازار امروز افت 5 میلیونی و 510 میلیون تومانی را به ثبت رساند.

بر اساس ارزیابی ها، قیمت «دنا پلاس» امروز بدون تغییر در 640 میلیون تومان باقی ماند، روند تجربه شده توسط «دنا پلاس توربو اتوماتیک» معکوس شد. این خودرو امروز با افت 8 میلیونی و قیمت 812 میلیون تومان وارد بازار شد. تحقیقات نشان می دهد پژو ۲۰۷ پاناراما اتوماتیک امروز ۱۸ میلیون کاهش را به ثبت رساند که قیمت این خودرو ۷۸۷ میلیون تومان بود. هفته گذشته به کانال 800 میلیون رسید و امروز دوباره کانال را تغییر داد.

ریزش دوباره قیمت خودرو به دنبال خبر توافق ایران و آمریکا! / کاهش 5 تا 18 میلیونی محصولات ایران خودرو! + جدول

 

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا