اخبار روز سینما جهان

سینمای ایتالیا دوباره جان میگیرد!/ سینمای ایتالیا در مسیر بازگشت به روال گذشته خودش است!

باکس آفیس در ایتالیا: بازگشت زنده با افزایش استقبال در نیمه اول سال ۲۰۲۳

به نقل از اسکرین، فروش گیشه سینماهای ایتالیا بالاخره به مسیر عادی خود برگشته است و از رکود پس از همه‌گیری دور شده است.

با توجه به آمارهای اعلام شده، سازمان‌های سینمایی ایتالیا در ۶ ماه اول سال ۲۰۲۳، مجموعه‌ای به ارزش ۲۲۱.۴ میلیون یورو را ثبت کرده‌اند، که نشانگر یک افزایش ۵۷.۲ درصدی نسبت به همان دوره در سال ۲۰۲۲ است.

به نظر می‌رسد صنعت سینما در ایتالیا دستیابی به رونق خود را در حال بازیابی و بازگشت به شکوفایی است.

کارشناسان این موفقیت را به مجموعه ای از فیلم های پرفروش برای جذب مخاطبان جوان تر، اکران های تابستانی بیشتر و ابتکارات دولتی برای ترویج سینما نسبت می دهند. تعداد بلیت های فروخته شده در نیمه اول سال به 31.6 میلیون نفر رسید که نسبت به مدت مشابه در سال 2022 افزایش 54 درصدی را نشان می دهد.

با وجود همه این‌ها، فروش باکس آفیس ایتالیا همچنان در مقایسه با دوران پیش از همه‌گیری پایین است و 27.9 درصد کمتر از میانگین نیمه اول دوره 2019-2017 است. تعداد بلیت های فروخته شده 35 درصد کمتر است.

فیلم “برادران سوپر ماریو”، تولید شده توسط یونیورسال، با فروش ۲۰.۳ میلیون یورو، به عنوان پرفروش‌ترین فیلم نیمه اول سال ۲۰۲۳ درخشید. پس از آن، فیلم “سریع ایکس” از یونیورسال با فروش ۱۸.۵ میلیون یورو و فیلم “آواتار: راه آب” ساخته جیمز کامرون با ۱۷.۲ میلیون یورو، در گروه بعدی قرار گرفتند.

پائولو دل بروکو یکی از مدیران سینمای ایتالیا این آمار را نشانه بهبود سینما در کشورش دانست و گفت: با پیش بینی های خوش بینانه پیش بینی می شود در سال 2023 65 میلیون بلیت فروخته شود. هدف اولیه فروش 70 میلیون بلیط بود که چالش برانگیز است اما دست نیافتنی نیست.

با این حال، ماریو لورینی، رئیس بزرگترین انجمن اتحادیه اروپا “آنک”، تاکید کرد: هنوز به سطح برخی از بازارهای مهم اروپایی دست یافته نیستیم، اما باید اذعان کرد که برخی از بلاک‌باسترها در ایتالیا در مقایسه با بازارهای دیگر بیشتر فروش می‌کنند.

براساس داده‌های اولیه ماه جولای، فیلم “باربی” در آخر هفته اکران اول خود ۷.۷ میلیون یورو فروش کرده و بیش از ۹۹۲ هزار نفر در ۳ روز به سینماها رفته‌اند تا این فیلم کمدی گرتا گرویگ را تماشا کنند.

سینماهای ایتالیا پس از تحمل ضربه‌های شدید کووید، با تخفیفات بسیاری روبرو شده‌اند، به طوری که باکس آفیس در سال ۲۰۲۲ با افت ۴۸.۲ درصدی به ۳۰۶.۶ میلیون یورو رسید. همچنین، تعداد بلیت‌های فروخته شده در سال ۲۰۲۲ نسبت به دوره ۳ سال قبل از شیوع کووید، ۵۱.۶ درصد کاهش یافت.

یکی از عوامل موفقیت فعلی باکس آفیس ایتالیا، برگزاری رویدادها و جلسات با گروه‌های سینمایی و کارگردانان است که سبب افزایش جمعیت مخاطبان جوان شده است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا