اخبار ورزشی

خلاصه‌ای از نتایج گروهی و برنامه نیمه نهایی تیم هندبال/سپاهان و الکویت با بدشانسی عجیبی از صعود به نیمه نهایی بازمانده اند!

به گزارش پی ام آپ، بیست و پنجمین دوره مسابقات هندبال جام باشگاه های آسیا (2023) به میزبانی ایران و استان اصفهان از روز پنجشنبه هفته گذشته رسما آغاز شد و پس از انجام 1 تا 25 بازی در مرحله گروهی و پایانی روز سه شنبه 16 خرداد ماه 1402 به پایان رسید. هشت بعد از یک روز استراحت، تیم برای بازی های دور دوم آماده می شود.

از گروه اول این رقابت ها دو تیم الریان قطر و الکاظمه از کویت به مرحله نیمه نهایی راه یافتند. سپاهان ایران با قرار گرفتن در رده سوم راهی بازی های پنجم و ششم شد و نماینده عمان باید یک بازی دیگر برای رده های هفتم و هشتم انجام دهد. در گروه دوم، الدحیل قطر به همراه النجمه بحرین اول و دوم شدند و راهی نیمه نهایی شدند.

اما تیم الکویت کویت در گروه دوم سوم شد و باید در آخرین بازی خود به مصاف سپاهان برود تا رتبه های پنجم و ششم را مشخص کند. سپاه شهید شاملی ایران پس از ناکامی در صعود به نیمه نهایی مقام چهارم گروه مرگ را کسب کرد و حریف نماینده عمان شد. دیدار تیم های باشگاه جونیور چین و نماینده هند نیز به دلیل عقب نشینی هندی ها با نتیجه فنی 10 بر صفر به سود چین به پایان رسید.

اما نکته جالب در مورد صعود تیم های اول و دوم هر گروه به نیمه نهایی و ناکامی تیم های سوم این است که سه تیم اول گروه اول و دوم با هم امتیازات یکسانی داشتند و باقی مانده بودند. امیدوارند تا بازی پایانی به نیمه نهایی صعود کنند. اما در نهایت اسیر قوانین مسابقات شدند تا سپاهان و الکویت به نیمه نهایی جام حذفی باشگاه های آسیا 2023 راه پیدا نکنند.

تیم های الریان قطر، الکاظمه کویت و سپاهان ایران در گروه A سه برد، یک باخت و شش امتیاز کسب کردند اما تفاضل گل الریان قطر 41+ و الکاظمه کویت 25+ بود. در حالی که طلایی پوشان نیمی از جهان اختلاف +12 گل را در جدول ثبت کردند. در ادامه قانون رودرروی در این دیدارها در اولویت نبود و اگر چنین بود، سپاهان با توجه به پیروزی مقابل الکاظمه خود را برای مرحله نیمه نهایی آماده می کرد.

در گروه B تیم های الدحیل قطر، النجمه بحرین و الکویت کویت پس از چهار برد و یک باخت 8 امتیاز به دست آورده بودند اما اختلاف گل الدحیل قطر با نجمه بحرین به ترتیب +34 و +30 بود. با ناکام ماندن از صعود به نیمه نهایی، الکویت نیز 10 گل کمتر از نجمه روی تفاضل گل داشت، بنابراین یکی از مدعیان نهایی نیز از راهیابی به جمع چهار تیم برتر بازماند.

سپاهان و الکویت با بدشانسی عجیبی از صعود به نیمه نهایی بازمانده اند

به گزارش پی ام آپ، دیدارهای نیمه نهایی جام باشگاه های هندبال مردان آسیا 2023 فردا پیگیری می شود که در اولین بازی تیم های الریان قطر و النجمه از بحرین از ساعت 15 در  سالن ۲۵ آبان مجموعه‌ورزشی نقش جهان به مصاف یکدیگر خواهند رفت و این احتمال وجود دارد که فینال کشوری را در این دوره شاهد باشیم.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا