اخبار روز

سوال مجلس از وزیر آموزش و پرورش در مورد کنکور


به گزارش پی ام آپ، احمدحسین فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم ، با اشاره به جلسه امروز کمیسیون متبوع خود اظهار داشت: در جلسه امروز خانم مقصودی نماینده بروجرد از وزیر آموزش و پرورش با حضور آقای صحرایی و معاونین ایشان.

وی با بیان اینکه نماینده سوال کننده 3 سوال مطرح کرد افزود: سوال نماینده سوال کننده در مورد تاثیر معدل در پذیرش دانشجو، رتبه بندی معلمان فعال و بازنشسته، انتصابات سیاسی و مشاغل غیر بومی بود که با پاسخ وزیر آموزش و پرورش

فلاحی بیان کرد: در خصوص قسمت اول سوال با توجه به تفاوت زیاد کیفیت مدارس در تدریس، امکانات آموزشی و همچنین تشریح سوالات امتحانات نهایی این سوال از سوی نماینده سوال و وزیر مطرح شد. آموزش و پرورش نیز پاسخ های خود را دادند و عنوان کردند که باید تحلیل دقیقی از نتایج کنکور و روش جدید برگزاری کنکور انجام شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش تصریح کرد: برای ارزیابی نهایی نحوه برگزاری کنکور نظر قطعی وجود ندارد چرا که نتایج باید تحلیل و بررسی شود تا ببینیم چه تفاوتی با سال های گذشته داشته است و آیا منتفع شده یا خیر. به محرومان آسیب رساند. حوزه ها این مصوبه متعلق به شورای عالی انقلاب فرهنگی است و ما از ابتدا به آن انتقاد داشتیم، اما برای بررسی دقیق کارشناسی باید نتایج آن تحلیل و بررسی شود.

فلاحی همچنین درباره قسمت دوم سوال مطرح شده در جلسه امروز کمیسیون خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش ارائه شده در جلسه امروز کمیسیون، اعتراض معلمان به رتبه بندی در هیات های ارزشیابی در حال بررسی است و سهم دولت به صندوق بازنشستگی نیز باید پرداخت شود. . . در نهایت نماینده استیضاح از پاسخ های وزیر قانع نشد.

وی افزود: در بخشی دیگر از جلسه امروز بررسی عملکرد اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در دستور کار کمیسیون قرار گرفت که در آن 17 قانون دیگر باید به تصویب برسد. ضمناً کمیسیون آموزش نیز در قانون بودجه اعتبار ویژه ای برای اجرای سند تحول در نظر گرفته است که باید این سند اجرایی شود.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا