اخبار روز

سهام سرمایه 10 میلیون تومانی برای بازماندگان/سایت بررسی


به گزارش مانی بان، سهام عدالت نوعی یارانه است که از طریق تعاونی های استانی عدالت در اختیار مشمولان آن قرار می گیرد. حدود 20 میلیون ایرانی دارای سهامی نیستند که به آن سهام بازمانده می گویند. سود سهام هر ساله به سهامداران پرداخت می شود. در سال 1401 سود سهام در دو مرحله پرداخت شد. در سال 1402 سود سهام در دو مرحله پرداخت می شود.

همانطور که وزیر اقتصاد اعلام کرد، تخصیص سهام به بازماندگان نیازمند تایید و تایید دولت است.

به گزارش ایسنا، در سال گذشته حدود 3.5 میلیون نفر به عنوان بازماندگان عدالت انصافی شناسایی شدند که قرار بود هر یک از این افراد مبلغ 10 میلیون تومبا از سهام عدالت دریافت کنند. اما رئیس سابق سازمان خصوصی سازی اعلام کرد که برای اجرای این موضوع 35 میلیارد تن منابع نیاز است که در حال حاضر موجود نیست.

بر اساس مصوبه هیات وزیران، دو درصد از سهام بانک ملت، سه درصد از سهام بانک تجارت و 2.7 درصد از سهام بانک صادرات شامل این واگذاری شد.

البته به گفته رئیس سابق سازمان خصوصی سازی منابع در نظر گرفته شده کفاف منابع لازم برای اقدامات را نمی دهد.

موضوع تخصیص سهام به بازماندگان به تصویب مجلس رسیده و در ماه های اخیر مورد تاکید نمایندگان مجلس بوده است.

آخرین خبر در این زمینه را سید احسن خاندوزی وزیر اقتصاد اعلام کرد و گفت که مراحل تصویب و تخصیص سهام به بازماندگان باید از طریق هیات دولت طی شود.

وزیر اقتصاد و دارایی درباره زمان واریز سود سهام عدالت نیز اظهار کرد: پس از تشکیل مجامع برخی از شرکت های سبد سهام عدالت و تقسیم سود، مراتب را به مدیرعامل سازمان بورس اعلام می کنم. . منابع را بلافاصله از تمام شرکت ها جمع آوری و به حساب سهامداران واریز کنید.

معاون جدید واگذاری سهام و شرکت های سازمان خصوصی سازی حدود دو ماه پیش به ایسنا گفت: ترجیح سازمان خصوصی سازی و قانونگذار واگذاری سهام شرکت های سهامی به باقی مانده سهام است. سازمان خصوصی‌سازی در پیشنهادی که سال گذشته به دولت ارائه کرد، اعلام کرد که اقدامات شرکت‌های سهامی را بررسی می‌کند؛ امسال این پیشنهاد دوباره مطرح شده است.

در سال های اخیر با توجه به آزادسازی سهام، افزایش ارزش این سهام و افزایش قیمت سود آنها، اخبار مربوط به سهام هم برای ذینفعان و هم برای بازماندگان حائز اهمیت است. این در حالی است که با وجود اینکه قانون خاصی برای پرداخت سود سهام سالیانه وجود دارد و مسئولان به شناسایی و ثبت نام بازماندگان ادامه می دهند و هنوز به نتیجه ای نرسیده اند، بسیاری از افراد درصدد تقلب هستند. مردم از طریق پیامک های ارسالی توسط پیک های داخلی و خارجی. موضوعی که بارها مسئولان نسبت به آن هشدار داده و از مردم خواسته اند هوشیار باشند.

در روزهای اخیر پیامکی برای برخی افراد برای ثبت نام برای ثبت سهم ارسال شده است که در این پیامک گفته شده دو میلیون و 290 هزار تومان سود برای ثبت نام کنندگان واریز می شود. اما داستان چیست؟

پیامک ثبت سهام نوع جدیدی از کلاهبرداری است. زیرا تاکنون هیچ خبری مبنی بر ثبت سهام برای افراد منتشر نشده است و دولت در حال حاضر برنامه ای برای اختصاص سهام جدید به مردم ندارد.

از سوی دیگر، اگر اولویت برای ثبت سهام است، با افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی است نه با دیگران. در ضمن اعلام شده که همه می توانند ثبت نام کنند و سایت برای همه گروه ها باز است.

در متن ارسال شده برای مردم آمده است: سایت بورس که امروز در خبرها اعلام شد حتما بروید و ثبت نام کنید. برای همه دوستان و آشنایان خود بفرستید. سایت فردا تا ساعت 12 باز خواهد بود. بعد از آن آدرسی را برای ثبت نام اعلام کردند که کاملا نادرست است.

آدرس صحیح سامانه ثبت سهام samanese.ir است اما سامانه دیگری در این پیامک معرفی شده است.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا