اخبار روز

رئیس جمهور چین: ما به سلطه‌طلبی علاقه‌ای نداریم؛ این ویژگی در خون ما نیست!

جزئیات سخنرانی رئیس جمهور چین را از اینجا بخوانید.

در سخنرانی خود در نشست آغازین اجلاس بریکس در شهر ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی، رهبر چین، شی جین پنگ، بیان کرد که مفهوم “هژمونیسم” (سلطه‌طلبی) در فرهنگ چینی وجود ندارد و کشورش تلاش نمی‌کند تا در جهان تقابلی را ایجاد کند. او افزود که چین به دنبال نظمی منصفانه و عادلانه‌تر در جهان می‌باشد و تمایلی به ایجاد تقابل بلوکی ندارد.

وزیر بازرگانی چین به نقل از وبگاه “الجزیره”، سخنرانی شی جین پنگ در این نشست را مطرح کرد و تاکید کرد که چین به هدف گسترش اعضای بریکس با هدف ایجاد نظمی منصفانه‌تر و عادلانه‌تر در جهان تمایل دارد. او افزود که چین در مقابل تقابل بلوکی بین قدرت‌های بزرگ جهان قرار نمی‌گیرد و این را رد می‌کند.

رئیس جمهور چین تاکید کرده است که پکن خواهان گسترش اعضای بریکس برای ایجاد نظم عادلانه تر و عادلانه تر است و پکن با رویارویی این بلوک بین قدرت های بزرگ جهان مخالف است.

شی در پیام خود به مجمع اقتصادی بریکس که توسط وانگ ونتائو، وزیر بازرگانی چین خوانده شد، تاکید کرد که کشورش در حال حاضر محکم در سمت راست تاریخ ایستاده است و معتقد است که یک هدف عادلانه باید برای منافع عمومی دنبال شود.

رئیس جمهور چین تاکید کرده است که برجام علیرغم همه مخالفت ها به رشد خود ادامه خواهد داد.

رئیس جمهور چین: ما به سلطه‌طلبی علاقه‌ای نداریم؛ این ویژگی در خون ما نیست!

وی گفت: جامعه بشری در حال رسیدن به مقطع حساسی است و باید تصمیم بگیرد که آیا صلح و ثبات را حفظ کند یا در ورطه یک جنگ سرد جدید فرو رود.

رهبر چین تاکید کرد که قصد کشورش آغاز یک جنگ سرد جدید نیست، بلکه تحقق جهانی صلح و امنیت پایدار است.

چین و روسیه، به دلیل تحریم‌ها و فشارهای قوی از سوی ایالات متحده، تمایل دارند به همکاری با سایر قدرت‌های نوظهور در جهان برای مقابله با سلطه غرب بر نهادها و مسائل بین‌المللی.

کشورهایی همچون عربستان سعودی، اندونزی، ایران، آرژانتین و مصر، اعلام کرده‌اند که مشتاقانه به بریکس (که در حال حاضر اعضای آن برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی هستند) ملحق شوند.

بریکس که حدود 40 درصد از جمعیت جهان را شامل می‌شود، بیش از 30 درصد از اقتصاد جهانی را تشکیل داده و در دهه آینده با پیوستن کشورهای نوظهور دیگر، وزن آن در اقتصاد جهانی به بیش از نیمی از کل اقتصاد جهانی افزایش خواهد یافت.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا