اخبار روز سینما

مطفی راغب از سفر قاچاقی خود به عراق صحبت میکند!/ شرح ماجرا از زبان آقای خواننده!

ببینید مصطفی راغب در زمان جوانی اش چه حرکت عجیبی انجام داده است!

به گزارش پی ام آپ مصطفی راغب به دلیل عشق و ارادت عمیقی که به سرور سالار شهیدان، امام حسین علیه‌السلام، دارد، همیشه تلاش می‌کند که در نیمه اول ماه صفر به سوی کربلا برود و در پیاده‌روی اربعین شرکت کند. وی خاطرنشان می‌کند: “فکر می‌کنم سال‌های ۸۳ یا ۸۴ بود. آمریکایی‌ها تازه به عراق حمله کرده بودند و سقوط رژیم صدام حسین راهی به کربلا برای حضور در مراسم اربعین کرد. این بود که تصمیم گرفتند برای اولین بار به صورت قاچاقی به کربلا بروند. من هم به عنوان یک نوجوان با پدرم و گروهی از دوستانشان این سفر را تجربه کردم.”

وی افزود: “یادم می‌آید که در خرمشهر باید شب را بمانیم و انتظار داشتیم تا ساعت ۳ صبح از مرز خرمشهر عبور کنیم و وارد عراق شویم. این انتظار شبانه برای من بسیار دشوار بود و نمی‌توانستم به راحتی خواب ببرم. تا صبح به تمام توجهم به لحظاتی برای حضور در کربلا بود.”

راغب ادامه داد: “حوالی ساعت ۳ صبح بیدار شدیم و با یک قایق به سمت عراق حرکت کردیم. در راه به عراق، مرزبانان ما را دیدند و شروع به تیراندازی کردند. این لحظات بسیار ترسناک بودند. ما بسیار مضطرب بودیم. اما با توکل به خداوند، توانستیم به سلامت به عراق و سپس به کربلا برسیم. حضور در کربلا و در محرم وارثان حضرت امام حسین علیه‌السلام و حضرت عباس علیه‌السلام، لحظاتی بی‌نظیر و عجیب بود. واقعاً نمی‌توان این تجربه را با کلمات توصیف کرد.”

بعد از آن سفر، مصطفی راغب به شدت علاقه‌مند به پیاده‌روی به کربلا شد و چند سالی است که به صورت منظم در این مراسم شرکت می‌کند. وی درباره شوق و لذتی که از حرکت پای پیاده از نجف به کربلا بهره می‌برد، اظهار می‌کند: “حضور در کربلا تجربه‌ای بسیار ویژه و بی‌نظیر دارد که سخنانی نمی‌تواند آن را به درستی توصیف کند. این تجربه قابل توصیف نیست و تا زمانی که خودتان به این مسیر نیایید، از لذت و شوق حضور در آن پی نمی‌برید. کلام کافی نیست. بسیاری از دوستان و آشنایانی که در ابتدا اعتقادی به این سفر نداشتند و به آن علاقه‌مند نبودند، وقتی برای اولین بار به این مراسم آمدند و شوق و لذت حضور را تجربه کردند، دیدگاه‌شان تغییر کرد.”

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا