اخبار روز

سفر اربعین برای بعضی از افراد ممنوع شد! /جزئیات

با برگزاری اجلاس وزارت بهداشت و به تصویب رسیدن ستاد مرکزی اربعین، سازمان حج و زیارت تصمیم گرفته است برخی افرادی که دارای بیماری هستند، از سفر به اربعین منع گردند.

به گزارش پی ام آپ، با توجه به اطلاعاتی که قبل از ثبت نام زائران اربعین در سامانه Samah.haj.ir قرار گرفت، بنا به نظر وزارت بهداشت و تایید ستاد اربعین و با توجه به شرایط ویژه با گرم شدن هوا تعدادی از بیماران نتوانستند پیاده روی اربعین را انجام دهند.

به این گروه تاکید شده که از ثبت نام خودداری کنند، بیماران دیابتی با زخم یا عفونت عضو، بیماران دیابتی با مشکلات کلیوی، بیماران مبتلا به رتینوپاتی پیشرفته، بیماران با عوارض و علائم قلبی عروقی، بیمارانی که کنترل نامطلوب قند داشته باشند یا قند ناشتا 250 و بالاتر داشته باشند، بیماران سرطانی تحت درمان، بیماران سرطانی که در وضعیت جسمانی نامطلوب قرار دارند، بیماران مبتلا به آسم شدید یا کنترل نشده و COPD، افرادی که به گفته پزشک دارای بیماری واگیردار هستند، عمدتاً دارای بیماری های تنفسی، بیماری های گوارشی و پوستی و افرادی که حداقل 48 تا 72 ساعت پس از قطع تب بدون استفاده از داروهای تب بر به ویژه بیماری های تنفسی، گوارشی و پوستی با معاینه مجدد دچار تب حاد می شوند.

علاوه بر این، زنان باردار، افراد بالای 65 سال، افراد مبتلا به بیماری های زمینه ای صعب العلاج، افراد مبتلا به فشار خون بالا کنترل نشده، افراد مبتلا به دیابت کنترل نشده، افراد چاق با شاخص توده بدنی بیش از 40، افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف یا ناقص، توصیه می شود در طول درمان شیمی درمانی از پیاده روی اربعین خودداری کرده و ثبت نام نکنند.

رکورد اربعین 1402 رسما از 14 مرداد آغاز شد و همچنان ادامه دارد. به متقاضیان توصیه می شود گذرنامه با اعتبار 6 ماه همراه داشته باشند.

همچنین با توجه به گرمای هوا و ازدحام احتمالی به ویژه در مرزهای زمینی، ستاد اربعین به زائران توصیه کرد زمان پیاده روی را کوتاه کنند. هنگام ثبت نام در سامانه سماح، محدودیت زمانی خروج و ورود از/به مرزها حداکثر یک هفته تعیین شده است.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا