اخبار روز سینمافیلم و سریال

سعید ابوطالب کیست؟ | از نماینده مجلس تا خالق اوباش سعید ابوطالب

سعید ابوطالب که کارگردان و تهیه کننده مستند آثاری چون شب های مافیا، پدرخوانده و آنتی و همچنین شام ایرانی است، نماینده مردم تهران در هفتمین مجلس شورای اسلامی است. سعید ابوطالب را بیشتر بشناسید.


به گزارش ورانساز:

سعید ابوطالب که کارگردان و تهیه کننده مستند آثاری چون شب های مافیا، پدرخوانده و آنتی و همچنین شام ایرانی است، نماینده مردم تهران در هفتمین مجلس شورای اسلامی است. سعید ابوطالب را بیشتر بشناسید.

سعید ابوطالب فیلمساز، مستندساز و سیاستمدار ایرانی و از اصولگرایان مستقل است. وی مدتی به عنوان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی هفتم فعالیت کرد. در حال حاضر ابوطالب به عنوان کارگردان مشغول ساخت برنامه های موفقی چون «شب های مافیا» و … است که پس از حمله آمریکا به عراق به عنوان مدیر گروه فیلمبرداری به این کشور رفت. وی به همراه یکی دیگر از اعضای این گروه توسط نیروهای آمریکایی دستگیر و چهار ماه بعد با بازگشت به ایران آزاد شد. ابوطالب به عنوان یک چهره فرهنگی اصولگرا نیز شناخته می شود و مدتی نیز در کمیسیون فرهنگی مجلس عضویت داشت.

سعید ابوطالبسعید ابوطالب کیست؟ | از نماینده مجلس تا خالق اوباش سعید ابوطالب

زندگی خصوصی سعید ابوطالب

در این قسمت از بیوگرافی سعید ابوطالب شما را با زندگی این کارگردان از تولد تا ازدواج و روابط آشنا می کنیم.

سعید ابوطالب در روز سوم ماه مرداد او در بهار سال 1348 تهران و در دل فصل زیبای پاییز امسال به دنیا آمد. تحصیلات 12 ساله خود را در علوی و شاگردی را در حاج آقا مقتهد مداح به پایان رساند. او از دوران مدرسه اش به فیلمسازی علاقه داشت و در آن زمان از دوربین Super 8 برای عکاسی از در و دیوار استفاده می کرد. در سال 1364 در سن 16 سالگی به جبهه رفت. 6 ماه پس از پذیرش صلح، جنگ در مناطق ادامه داشت و او به عنوان یک عضو فعال در آنجا فعالیت می کرد. ابوطالب چهار سال در جبهه ماند و پس از دوبار مجروح شدن چند بار برگشت.

پس از بازگشت سعید ابوطالب از جبهه، در رشته ادبیات و ریاضیات دیپلم گرفت و در مقطع کارشناسی شیمی دانشگاه تهران پذیرفته شد. همزمان تحصیلات خود را در سراسر دانشگاه ادامه داد. او همچنین فیلمسازی را در مرکز آموزش فیلمسازی که اکنون به موزه سینما تبدیل شده است، آغاز کرد. ابوطالب همچنین دوره فیلمنامه نویسی را در هنر گذراند و پس از آن دوره تولید را آموزش دید. وی تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی ارشد در رشته علوم سیاسی ادامه داد. ابوطالب چند سال پیش دکترای جامعه شناسی می خواند که هنوز آن را تمام نکرده بود.

زندگی شغلی سعید ابوطالب

سعید ابوطالب ساخت فیلم برای تلویزیون را از سال ۱۳۷۵ آغاز کرد. اولین کار او یک فیلم مستند در مورد شهید تندگویان با نام مقاومت و به معنای واقعی کلمه بود. در همین حال دو سال در روزنامه جمهوری اسلامی به عنوان روزنامه نگار مشغول به کار شد اما پس از آن دست از کار کشید و به مستندسازی مجدد روی آورد. ابوطالب در مدت چهار سالی که به عنوان نماینده مردم تهران در مجلس هفتم شورا حضور داشت، تمام کار خود را رها کرد و فقط به این موضوع پرداخت.

به طور کلی در روزهای پایانی مجمع فیلمی به نام مجمع ایرانیان را برای پرس تی وی فیلمبرداری کرد. او این روزها فیلم کوتاهی هم زیر دست اقلیت و اکثریت ساخت و هرگز اکران نشد.

همانطور که در بالا ذکر شد، ابوطالب در زمان جنگ آمریکا با عراق به عنوان مدیر گروه فیلمبرداری به این کشور اعزام شد. اما طولی نکشید که توسط نیروهای آمریکایی دستگیر شدند. بعدها بر اساس خاطرات و تجربیاتش در اسارت کتابی به نام هیو نوشت.

سعید ابوطالب کیست؟سعید ابوطالب کیست؟ | از نماینده مجلس تا خالق اوباش سعید ابوطالب

فیلم های سعید ابوطالب

وی در زمینه تولید فیلم فعالیت هایی داشت که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم.

مکان اثر نام سال








1387 فیلم مستند نفس، 9/7 مدیر
1387 فیلم کوتاه اقلیت و اکثریت کارگردان و تهیه کننده
1387 مستند مجلس ایران مدیر
1388 مستند رقص فقر کارگردان و تهیه کننده

سریال سعید ابوطالب

در بیوگرافی سعید ابوطالب می خوانیم که بیشتر فعالیت های سعید ابوطالب به سریال سینمای خانگی اختصاص دارد. او در سال 2017 یک نمایش واقعی به نام «دستم را نگه دار» برای تلویزیون ساخت که کارگردانی و تهیه کنندگی آن را بر عهده داشت. برنامه رئالیتی «دستم را بگیر» روزهای زوج ساعت 21 از شبکه عقیق پخش شد. او همچنین یک مسابقه 77 ساعته اجرا کرد که در سال 1400 از شبکه آموزش سیما پخش شد.

نام سال وظیفه برنامه








1391 سرزمین دانش نویسنده-کارگردان-تهیه کننده
1397 واقعیت شو دستم را بگیر کارگردان و تهیه کننده
1398 مسابقه مستند هفت شهر عشق مدیر
1400 مسابقه 77 ساعته مدیر

هفتاد و هفتمین دوره مسابقات تلویزیونی با محوریت دانشجویان فنی و مهندسی و ارتقاء و توسعه مهارت های فنی و حرفه ای بین المللی برگزار شد. کاوه خداشناس و شهرزاد کمال زاده به عنوان مجری در این مسابقه تلویزیونی حضور داشتند. اعضای هیئت داوران مسابقات تلویزیونی 77 را بازیگرانی چون رامتین خداپناهی، ارسلان قاسمی و سپند امیرسلیمانی تشکیل می دهند.

سعید ابوطالب کیست؟سعید ابوطالب کیست؟ | از نماینده مجلس تا خالق اوباش سعید ابوطالب

سعید ابوطالب در شبکه نمایش خانگی

ابوطالب تاکنون آثار پرمخاطبی را در حوزه نمایش خانگی خلق کرده و با استقبال خوب مخاطبان این حوزه مواجه شده است. از جمله آثار برجسته سعید ابوطالب می توان به نمایش رئالیتی شب های مافیا با بازی محمدرضا علیمردانی و کامبیز دیرباز اشاره کرد. از بازیگران دعوت شده به رئالیتی شو شب های مافیا می توان به حامد عنقی، مجید واشقانی، کامبیز دیرباز، پژمان بازغی، مهران غفوریان، ترلان پروانه، نسیم ادبی، علیرضا طلیسچی و دیگر نام های مطرح دنیای ورزش اشاره کرد. ، موسیقی و سینما. .

بعدها به دلیل استقبال زیاد این برنامه، ابوطالب رئالیتی شو ارتش اسرار و آنتی شو را با اجرای مجید واشقانی ساخت.

نام سال وظیفه برنامه















1391 مجموعه ویدئویی رالی 1 (به کارگردانی آرش معیریان) نویسنده
1391 مجموعه ویدئویی رالی 2 (به کارگردانی آرش معیریان) نویسنده-تهیه کننده
1398 مجموعه ویدیویی غذاهای ایرانی قسمت 7 و 9 مدیر
1399 نمایش واقعی شب های مافیا کارگردان و تهیه کننده
1399 نمایش واقعی شب های مافیا 2 کارگردان و تهیه کننده
1400 نمایش واقعی شب های مافیا 3 کارگردان و تهیه کننده
1400 نمایش واقعی شب های مافیا 4 کارگردان و تهیه کننده
1401 نمایش واقعی ارتش راز کارگردان و تهیه کننده
1401 سریال رئالیتی پدرخوانده فصل اول کارگردان و تهیه کننده
1402 سریال رئالیتی پدرخوانده فصل دوم کارگردان و تهیه کننده
1402 نمایش واقعیت مخالف کارگردان و تهیه کننده

شاید بخواهید بدانید تئاترهای سعید ابوطالب چیست؟ در پاسخ به این سوال باید بپذیریم که وی تاکنون حضور فعالی در عرصه تئاتر نداشته است.

جوایز و افتخارات سعید ابوطالب

این برنامه ساز موفق رسانه ای در این زمینه نامزد یا جایزه ای دریافت نکرده است. اما بدون شک سعید ابوطالب با ساخت یک رئالیتی شو با مخاطبان زیادی در شبکه خانگی ثابت کرده است که یکی از بهترین ها در این عرصه محسوب می شود.

شایعات جانبی سعید ابوطالب

به طور کلی امروزه در عرصه رسانه در ایران و جهان، تهیه کنندگان برنامه و نام های معروف همواره با موقعیت های متفاوتی مواجه هستند. در این میان کارگردانی چون سعید ابوطالب نیز از این قاعده مستثنی نیست.

یکی از داغ ترین موضوعات پیرامون سعید ابوطالب، اظهارات جنجالی حامد عنقی مبنی بر کلاهبرداری برخی از حاضران در شب مافیایی اش بود و به دنبال آن شایعات عجیبی در فضای مجازی و رسانه های زرد به وجود آمد. البته خود سعید ابوطالب اعلام کرد که در این برنامه تقلب بلد نیست و قول داد که شرکت کنندگان در تولید برنامه های بعدی کوچکترین شانسی برای تقلب نخواهند داشت.

یکی از حواشی این کارگردان ساخت فیلم کوتاه اقلیت و اکثریت در زمان نمایندگی مجلس بود. وی پس از تصویربرداری این مستند با واکنش تند برخی از نمایندگان مواجه شد.

سعید ابوطالبسعید ابوطالب کیست؟ | از نماینده مجلس تا خالق اوباش سعید ابوطالب

حقایق پنهان سعید ابوطالب

حتما از خود می پرسید اصالتا سعید ابوطالب کجاست؟ در پاسخ به این سوال باید اذعان کنیم که وی متولد تهران بوده و منبعی در مورد اصل پدری وی در دست نیست.

متاسفانه در اینترنت هیچ اطلاعاتی از سعید ابوطالب و همسر و فرزندش یافت نمی شود. همسر این مستندساز فرانک دال پی.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا