اخبار روز

ساخت سریع ترین قطار جهان در چین / چین قصد عقب نشینی ندارد + فیلم

به نقل از شما نیوز، به گزارش سایت پی ام آپ قطار سریع السیر مدل CR450 نقطه عطفی در فناوری ریلی و قطارهای سریع السیر در جهان محسوب می شود.

راه‌آهن چین روز شنبه یک آزمایش موفقیت‌آمیز دو قطار را در امتداد بخشی از راه‌آهن Fuqing به Qianzhou در استان فوجیان شرقی این کشور انجام داد.

به گزارش پی ام آپ، این قطار آزمایشی هفته گذشته بر روی پل خلیج Meizhou با سرعت قطار 453 کیلومتر در ساعت آزمایش شد. در این آزمایش دو قطار سریع السیر CR450 با سرعت کلی 891 کیلومتر بر ساعت از روی پل طولانی روبه روی یکدیگر عبور کردند.

به گزارش سایت پی ام آپ، در صورت اجرای طرح های ریلی سریع السیر در ایران و با توجه به افزایش سرعت قطارهای سریع السیر به 453 کیلومتر در ساعت، مسیر ریلی تهران به مشهد 900 کیلومتر تنها در دو ساعت طی می شود. بسیار ایمن تر از هواپیما ، هزینه بسیار کمتر است و حتی زمان کمتری را نیز صرف کرد.

ساخت سریع ترین قطار جهان در چین / چین قصد عقب نشینی ندارد + فیلم

ژاپن و فرانسه که پس از چین جزو کشورهای پیشرو در فناوری قطارهای سریع السیر هستند، تا به امروز توانسته اند قطارهایی با سرعت 320 کیلومتر تولید کنند.

چینی ها در حال توسعه شبکه ریلی پرسرعت در این کشور با سرعتی سرسام آور هستند. چین در نظر دارد در سال جاری 3000 کیلومتر شبکه ریلی جدید در این کشور بسازد که 2500 کیلومتر آن شبکه های ریلی سریع السیر خواهد بود.

چین در حال حاضر بیش از 155000 کیلومتر شبکه ریلی دارد که حدود 45000 کیلومتر آن را شبکه های ریلی سریع السیر تشکیل می دهد.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا