اخبار روز

نوسانات قیمت دلار و سکه در بازار!/ جزئیات خبر

سرگردانی قیمت ارز و طلا را از اینجا بخوانید.

به گزارش پی ام آپ، در معاملات نقدی روز هشتم شهریور ماه، قیمت سکه امامی با رشدی نسبت به روز‌های گذشته، حدود ۱۰۰ هزار تومان افزایش یافت و به سطح نزدیک به ۲۸ میلیون تومان رسید.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که در معاملات پشت خطی شب چهارشنبه نیز، قیمت سکه امامی به ارزش ۲۸ میلیون تومان معامله شده است.

با توجه به تحلیل‌ها، یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت سکه امامی به سطح ۲۸ میلیون تومان، افزایش چشمگیر قیمت اونس طلا در بازار جهانی بود، زیرا در روز چهارشنبه، قیمت طلای جهانی به نزدیکی مرز ۱۹۵۰ دلار رسیده بود.

در حال حاضر، قیمت فلز گران بهای جهانی به سطح بالاترین قیمت در یک ماه گذشته رسیده است. داده‌های اقتصادی ضعیف‌تر از پیش‌بینی‌ها باعث کاهش بازدهی اوراق خزانه و افت شاخص دلار شده است. اطلاعات اخیر نشان می‌دهد که رشد اقتصادی ایالات متحده در سه ماهه دوم کمتر از پیش‌بینی‌ها بوده و رشد اشتغال در بخش خصوصی به سطح پایین‌ترین در پنج ماه گذشته رسیده است. در مقابل، واکنش تورم اقتصاد‌های اروپایی به سیاست‌های انقباضی اتحادیه اروپا، انتظارات از افزایش سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی اروپا را افزایش داده است. این موارد باعث تقویت انس طلا و ضعیف شدن دلار شده است.

بعضی از تحلیلگران اقتصادی باور دارند که اگر نرخ طلا بالای ۱۹۵۰ دلار بماند، ممکن است باعث ورود برخی از خریداران به بازار سکه شود. اما اگر قیمت طلا کاهش یابد، احتمالاً قیمت سکه امامی نیز کاهش خواهد یافت.

فعالان بازار برخی معتقدند که در شرایط فعلی، کف قیمت سکه امامی در محدوده ۲۴ تا ۲۵ میلیون تومان واقع می‌شود.

به گفته آنها، در شرایط کنونی مهمترین سقف حمایتی سکه امامی محدوده 27 میلیون و 500 هزار تومان است و در صورت مغفول ماندن این سقف، امکان خروج آن به سمت کف مرز روانی 27 میلیونی وجود دارد. تومان قوی خواهد شد.

اما اگر سکه امامی سقف 28 میلیون تومان را حفظ کند، حد بحرانی بعدی که سکه‌داران برای رسیدن به آن تلاش خواهند کرد، محدوده 28 میلیون و 200 هزار تومان تا 28 میلیون و 500 هزار تومان خواهد بود.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا