اخبار روز

سرپرستان خانواده این “کد دستورالعمل” را برای دریافت اعلان سپرده/جزئیات جدید وارد می کنند


به گزارش پی ام آپ به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فهرست دقیق مواد غذایی در کاتالوگ الکترونیکی و قیمت هر غذا بر حسب نوع اردیبهشت ماه وی سالهای 1401 و 1402 و مابه التفاوت را اعلام کرده است.

با آغاز فاز جدید طرح کاتالوگ محصولات الکترونیکی، تمامی خانوارهای دهک اول تا سوم مشمول افزایش 20 درصدی یارانه شدند. بر این اساس مبلغ 80 هزار تومان از حساب سرپرستان خانوار برداشت شد و با این شرط که هر یک از اعضای خانوار 320 هزار تومان از یارانه 400 هزار تومانی خود را برای خرید کالا هزینه کنند، این امکان فراهم شد. که 80 هزار تومان به عنوان سپرده استفاده می کنند.

در این طرح، اعتبار کالابرگ برای تمامی مشمولان یارانه یک ماه پیش واریز می شود، اما برای دهک های اول تا سوم که دهک های کم درآمد هستند، علاوه بر اعتبار موجود 400 هزار تومانی، 20 درصد اعتبار اضافی واریز می شود. به مبلغ 80000 تومان. البته برای دهک های درآمدی چهارم تا نهم اعتبار یارانه فقط یک ماه قبل واریز می شود تا از لیست کالاهای پیش بینی شده در طرح خرید کنند.

در این طرح 11 قلم کالای اساسی از جمله برنج ایرانی، گوشت گاو منجمد، حبوبات، بطری شیر کم چرب، پنیر، ماست پگاه، مرغ، تخم مرغ، روغن مایع، ماکارونی و شکر به خانوارها عرضه می شود. ، کار و رفاه اجتماعی در اطلاعیه جدید خود فهرست تفصیلی جدول غذایی طرح ملی الکترونیک را که شامل 11 غذا، تعداد غذاها، قیمت هر غذا بر اساس مبدا است، اعلام کردند. اردیبهشت ماه در ماه 1401 قیمت همان کالا در اردیبهشت ماه ماه 1402 مابه التفاوت اقلام مذکور و خلاصه کلی اقلام برای اطلاع خانوار را اعلام کرد.

مجموع قیمت کل سبد کالا. اردیبهشت ماه در ماه 1401 مبلغ 439 هزار و 680 تومان بوده که اکنون به نرخ روز 846 هزار و 610 تومان رسیده است و مابه التفاوت حدود 407 هزار تومان افزایش نشان می دهد.

بر اساس پوشش کامل سه دهک اول درآمدی و تحقق حمایت های دولت برای تامین سبد غذایی خانوارها، از روز دوشنبه نهم خردادماه سال جاری برای هر سه دهک افزایش اعتبار اعمال شد.

تمامی خانوارهای مشمول سامانه کالابرگ می توانند برای اطلاع از فروشگاه های متصل به سامانه، برنامه شبکه ملی اعتبار «شما» را به آدرس http://shoma.sfara.ir نصب و یا کد دستوری *500*1463* را شماره گیری کنند. مانده اعتباری آن

به گزارش ایسنا، اجرای کاتالوگ محصولات الکترونیکی یک تکلیف قانونی و مصوب مجلس است و دولت بارها اعلام کرده است که قصد حذف یارانه نقدی ندارد، بنابراین انتخاب افراد و خانوارها مختار است کاتالوگ محصولات الکترونیکی یا نقدی. . یارانه و خرید اعتباری کارشناسان معتقدند با اجرای موفقیت آمیز این طرح بیشتر تورم موجود کنترل می شود.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا