اخبار روز

سرنوشت عجیب طلا در دست تاجران در سال ششم شهریور

قیمت طلای مستعمل مانند طلای نو است و تفاوت بسیار کمی دارد. قیمت طلای 18 هزار تومانی امروز به اوج خود رسید. قیمت طلا گران شده است. قیمت فعلی طلا اعلام شد. تغییرات مهم قیمت طلا 18 عیار امروز را بخوانید.

دیروز قیمت طلا و سکه کاهش روز اول هفته را جبران کرد و باعث شد قیمت سکه بهار در کانال افزایش یابد. مشقل هم به کانال 10 میلیونی بازگشت. بازار طلا و سکه در چند هفته اخیر شاهد تحولات نوسانی بوده است. در حالی که معامله گران شرایط این بازار را رکود می دانند، برخی معامله گران معتقدند که نوسانات قیمت دلار فرصت های خوبی برای خرید طلا ایجاد کرده است.

کارشناسان بازار طلا می گویند قیمت جهانی طلا در هفته گذشته ۲۵ دلار افزایش یافته است اما قیمت طلا و سکه در بازار داخلی کمتر حرکت صعودی داشته است.

معامله گران این بازار به تحرکات قیمت دلار توجه دارند که بیشترین تاثیر را در توسعه قیمتی بازار طلا در ماه های اخیر داشته است.

دیروز پنجم شهریور سکه امامی نیز با 157 هزار تومان افزایش به قیمت 27 میلیون و 906 هزار تومان معامله شد. همچنین قیمت سکه بهار 195 هزار تومان افزایش یافت و این افزایش منجر به تغییر کانال این سکه شد. سکه بهار روز گذشته 25 میلیون و 101 هزار تومان مبادله شد.

نیم سکه در آخرین روز با 100 هزار تومان رشد با قیمت 14 میلیون و 950 هزار تومان معامله شد. ربع سکه نیز 50 هزار تومان افزایش یافت. این قطعه با قیمت 9,950,000 تومان معامله شد. سکه گرمی روز گذشته 50 هزار تومان افزایش قیمت داشت. این قطعه با قیمت پنج میلیون و 900 هزار تومان معامله شد.

قیمت طلا دیروز افزایش یافت. هر مثقال طلا با 60 هزار تومان افزایش به کانال 10 میلیونی بازگشت و 10 میلیون و 31 هزار تومان مبادله شد.

هر گرم طلای 18 هزار تومانی نیز 16 هزار و 400 تومان افزایش یافت و با قیمت 2 میلیون و 317 هزار تومان معامله شد. طلای مستعمل نیز به قیمت دو میلیون و 286 هزار تومان رسید.

در روز پنجم شهریور حباب سکه در همه قسمت ها افزایشی بود. حباب سکه امامی 50 هزار تومان، سکه بهار 105 هزار تومان، نیم سکه 47 هزار تومان، ربع سکه 24 هزار تومان و سکه گرم 37 هزار تومان رشد کرد.

ردپای جهانی طلا با افزایش قیمت سکه

در چند روز گذشته روند صعودی قیمت انس در بازارهای جهانی و نقش آفرینی بازیگران اصلی بازار طلای داخلی باعث نوساناتی در این بازار شد. این در حالی است که هفته گذشته در چند روز بازار طلا و سکه از یکدیگر و هر دو از دلار جدا شد.

این در حالی است که فعالان این بازار همواره بر سایه رکود در بازار فلزات زرد به دلیل ماه های محرم و صفر تاکید دارند. آنها امیدوارند پس از پایان ماه صفر ثروت به بازار طلا بازگردد اما به نظر می رسد نباید در کوتاه مدت منتظر نوسانات بزرگ در این بازار بود.

تغییر کانال برای سکه های سنگین

پنجشنبه دوم شهریور سکه امامی 151 هزار تومان افزایش یافت و با قیمت 28 میلیون تومان مبادله شد و وارد کانال بالاتری شد. همچنین قیمت سکه بهار 100 هزار تومان افزایش یافت و 25 میلیون و 105 هزار تومان مبادله شد.

با این حال، افزایش قیمت در بازار سکه نتوانست راه را برای ورود نیم و ربع سکه به کانال بالاتر هموار کند. دیروز نیم سکه با 50 هزار تومان افزایش با قیمت 14 میلیون و 950 هزار تومان معامله شد. دیروز ربع سکه تنها قطعه ای بود که قیمت آن تغییر نکرد. این قطعه روز چهارشنبه 9,950,000 تومان معامله شد.

سکه گرمی روز پنجشنبه 50 هزار تومان گران شد. این قطعه با قیمت پنج میلیون و 900 هزار تومان معامله شد.

طلا از سکه جدا شد

قیمت طلا روز پنجشنبه کاهش یافت. هر مثقال طلا نیز با سه هزار تومان کاهش سقفی، 10 میلیون و 21 هزار تومان مبادله شد.

هر گرم طلای 18 عیار نیز 3300 تومان کاهش یافت و با قیمت 2 میلیون و 313 هزار تومان معامله شد. طلای مستعمل در آن روز به قیمت دو میلیون و 282 هزار تومان رسید.

در روز دوم شهریور حباب سکه در همه قسمت ها افزایشی بود. حباب سکه امامی با 164 هزار تومان افزایش بیشترین رشد را داشت. حباب سکه بهار ۱۱۳ هزار تومان، نیم سکه ۵۳ هزار تومان، ربع سکه ۱۰۰۰ تومان و سکه گرمی ۵۰ هزار تومان رشد کرد.

پنجشنبه دوم شهریور سکه امامی 151 هزار تومان افزایش یافت و با قیمت 28 میلیون تومان مبادله شد و وارد کانال بالاتری شد. همچنین قیمت سکه بهار 100 هزار تومان افزایش یافت و 25 میلیون و 105 هزار تومان مبادله شد.

با این حال، افزایش قیمت در بازار سکه نتوانست راه را برای ورود نیم و ربع سکه به کانال بالاتر هموار کند. در آخرین روز هفته گذشته، نیم سکه 50 هزار تومان رشد کرد و با قیمت 14 میلیون و 950 هزار تومان معامله شد. دیروز ربع سکه تنها قطعه ای بود که قیمت آن تغییر نکرد. این قطعه روز چهارشنبه 9,950,000 تومان معامله شد.

قیمت طلا روز پنجشنبه کاهش یافت. هر مثقال طلا نیز با سه هزار تومان کاهش سقفی، 10 میلیون و 21 هزار تومان مبادله شد.

هر گرم طلای 18 عیار نیز 3300 تومان کاهش یافت و با قیمت 2 میلیون و 313 هزار تومان معامله شد. طلای مستعمل دیروز به قیمت دو میلیون و 282 هزار تومان رسید.

در روز دوم شهریور حباب سکه در همه قسمت ها افزایشی بود. حباب سکه امامی با 164 هزار تومان افزایش بیشترین رشد را داشت. حباب سکه بهار ۱۱۳ هزار تومان، نیم سکه ۵۳ هزار تومان، ربع سکه ۱۰۰۰ تومان و سکه گرمی ۵۰ هزار تومان رشد کرد.

بیشتر بخوانید: قیمت طلا و سکه 31 مرداد 1402 / جهش قیمت محدود در آخرین ساعات معاملاتی

وی با اشاره به اینکه نقدینگی رو به افزایش است، افزود: با توجه به کسری تراز بودجه عملیاتی امسال، این موضوع ممکن است بر نرخ ارز تاثیر بگذارد.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به انگیزه سیاستگذاران برای کنترل قیمت دلار در ماه های اخیر، گفت: بانک مرکزی همواره تلاش می کند با تکیه بر اخبار سیاسی قیمت دلار را کنترل کند، حتی در شرایطی که فرآیندهای سیاسی هرگز قابل پیش بینی نیست.

وی افزود: تا پاییز نمی توان رویدادهای سیاسی را پیش بینی کرد به این ترتیب تا زمانی که انتساب این اخبار مشخص نشود، بازارها نمی توانند روندی را دنبال کنند.

این تحلیلگر بازار مالی در خصوص نوسانات فعلی بازار ارز خاطرنشان کرد: در حال حاضر مانند یکی دو هفته گذشته نوساناتی در بازار ارز وجود دارد، اما بازار دو یا سه هزار تومان بالا و پایین نمی رود. “

وی با بیان اینکه محدوده 59 تا 60 هزار تومان سقف قبلی دلار است، تاکید کرد: تا زمانی که سقف قبلی دلار شکسته نشود، روند جدیدی برای دلار غیرقابل تصور است و هیچ روندی شکل نخواهد گرفت. دلار بالاتر از سقف قیمت قبلی بسته می شود، می توانیم در مورد روند بعدی این اسکناس صحبت کنیم.

مشکانی با تاکید بر اینکه دلار محرک سایر مسیرها در اقتصاد ایران است و روندهای بعدی را تعیین می کند، تصریح کرد: در حال حاضر برخی از کالاها قیمت خود را با نرخ دلار تنظیم کرده اند که نسبت به بازار گرانتر است و معامله می شود. ، حباب قیمتی در بازار وجود دارد. اگر قرار است بازارها روند داشته باشند، سقف قیمت باید شکسته شود و سپس بازارها بتوانند قدمی به جلو بردارند.

در روز آخر مرداد قیمت سکه امامی 28 میلیون و 89 هزار تومان و 335 هزار تومان افزایش یافت. قیمت سکه بهار با 211 هزار تومان افزایش به کانال 25 میلیون تومان رسید و با قیمت 25 میلیون و 70 هزار تومان مبادله شد.

دیروز نیم سکه با 200 هزار تومان افزایش با قیمت 14 میلیون و 900 هزار تومان معامله شد. ربع سکه نیز ۱۵۰ هزار تومان افزایش یافت. این قطعه با قیمت 9,900,000 تومان معامله شد.

سکه گرمی دیروز با قیمت 5 میلیون و 900 هزار تومان و 50 هزار تومان افزایش یافت.

قیمت طلا دیروز افزایش یافت. هر مثقال طلا با افزایش 172 هزار تومانی وارد کانال بالاتر شد و 10 میلیون و 47 هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای 18 عیار نیز با قیمت دو میلیون و 319 هزار تومان با 40 هزار تومان افزایش معامله شد. طلای مستعمل دیروز به قیمت دو میلیون و 288 هزار تومان رسید.

فعالان بازار طلا بر این باورند که بازار فلزات زرد در یک ماه گذشته شاهد نوسانات صعودی حدود 1 تا 2 درصدی بوده است و این جهش منجر به موج صعودی در بازار نخواهد شد. آنها خبر توافق و انتشار دلارهای بلوکه شده را پیش نیاز ثبات بازار دلار و در نتیجه بازار طلا و سکه می دانند.

دیروز سکه امامی افزایش، سکه گرمی و بهار کاهش و نیم و ربع سکه تغییر قیمتی نداشت. اما این روند در پایان معاملات دیروز بازگشت و قیمت سکه هم همراه با افزایش قیمت طلا پیش رفت. دیروز سکه گرمی تنها قطعه ای بود که 50 تومان خرید محدود داشت.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا