اخبار روز

افزایش 80 برابری سرعت اینترنت!

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: تاکنون 4 میلیون خانوار تحت پوشش شبکه فیبر نوری قرار گرفته اند و تا پایان سال این تعداد به 8 میلیون خانوار افزایش می یابد.

به گزارش ایسنا، عیسی زارع پور در حاشیه جلسه امروز شورای دولت و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در خصوص گسترش فیبر نوری هم اکنون کار در بیش از 150 شهر آغاز شده است. این کار در حدود 70 شهر تکمیل شد. مقدمات کار در 500 شهر انجام شده است، یعنی با شهرداری ها و مدیریت شهری توافقاتی انجام شده است. در حال حاضر حدود 4 میلیون خانوار تحت پوشش هستند. آنها فرصت استفاده از این شبکه را دارند.

وی در ادامه توضیح داد: تا پایان سال 8 میلیون خانوار از پوشش فیبر نوری برخوردار خواهند شد. این یک رویداد بسیار بزرگ است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه تصریح کرد: این رویداد بزرگ نسبت به شرایط فعلی که میانگین سرعت اتصال ثابت در حال حاضر 12 مگابیت بر ثانیه است، 70 تا 80 برابر سرعت را افزایش می دهد و اولین استان تحت پوشش کامل همه شهرستان ها است. و مرکز استان تحت پوشش استان گلستان است که انشاالله ماه آینده به بهره برداری می رسد.

وی در ادامه تاکید کرد: در خصوص رویدادهای فضایی انشالله تا پایان سال چند رویداد فضایی دیگر نیز خواهیم داشت. به فضل خدا پروژه های زیادی خواهیم داشت که به مرور زمان اعلام می شود. همچنین دستاوردهای جدید کشور در فضا را برجسته خواهیم کرد که به مرور زمان اعلام خواهد شد. یکی از آنها کپسول بیولوژیکی است که انشاالله در آینده نزدیک و تا چند ماه آینده آزمایش خواهد شد. برای فرستادن یک فضانورد و یک موجود زنده به فضا برای اکتشاف فضایی، ظرفی لازم است که موجود زنده یا فضانورد در آن قرار گیرد. آهن را کپسول بیولوژیکی می نامند. ما در مرحله اولیه هستیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: آزمایش‌های اولیه در قالب آزمایش‌های فضایی انجام می‌شود. انشاالله تا پنج سال آینده بتوانیم یک فضانورد ایرانی در فضا داشته باشیم.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا