اخبار روز

سرباز اوکراینی برای پرتاب تانک تصرف شده روسی با خدمات پشتیبانی روسیه تماس گرفت

به گفته ناظران، روسیه سال گذشته بیش از دو سوم تانک های خود را در جنگ اوکراین از دست داد.

به گزارش یورونیوز؛ در جبهه‌های جنگ در اوکراین، هدف قرار گرفتن تانک‌های روسی یا فرار خدمه آن‌ها در یک ضدحمله سریع برق آسا غیر معمول نیست.

بسیاری از این تانک ها به دلیل شدت آسیب قابل تعمیر نیستند، اما برخی از آنها توسط نیروهای مسلح اوکراین پس گرفته شده و پس از بازسازی و در برخی موارد استفاده های دیگر مورد استفاده مجدد قرار گرفته اند.

به گزارش فوربس، در یکی از این موارد، یک افسر اوکراینی وقتی با یک تانک روسی دستگیر شده مشکل داشت، تصمیم گرفت مستقیماً با پشتیبانی فنی روسیه برای کمک تماس بگیرد.

در ویدئویی که رسانه اوکراینی «میلیتارنی» منتشر کرده است، یکی از مقامات به نام «کوچونیک» با نام مستعار «الکساندر آناتولیویچ» در تماس با کارمندان این تانک روسی دیده می شود. او به فرد آن طرف خط می گوید که با تانک روسی T-72B3 مشکل دارد. این مدل پیشرفته ترین نسخه تانک T-72 دوران شوروی است.

در این ویدئو صدای افسر اوکراینی به گوش می رسد که می گوید: من فرمانده یک گروه تانک هستم و مشکل این است که نمی توانیم تانک را عملیاتی کنیم.

در این تماس آقای کوچونیک شکایات زیادی در مورد مخزن به طرف مقابل می رسانند از جمله اینکه مخزن نفت مخزن مشکل دارد و کمپرسورهای آن خراب است. فردی که در آن سوی خط قرار داشت به نظر می رسید از صحبت با یک سرباز اوکراینی بی خبر بود و اطمینان داد که موضوع را با دفتر سازنده موتور در میان خواهد گذاشت. در تماس بعدی، فرد دیگری در کارخانه تولید از طریق پیام واتس اپ از مسئول اوکراینی می خواهد که مشکلات تانک را گزارش کند.

ظاهرا در پایان گفت و گو، مقام اوکراینی هویت خود را برای هر دو نفر فاش کرده است. در فیلم منتشر شده رو به طرف مقابل خط می کند و می گوید: ببینید من فرمانده گروه تانک K-2 دومین گردان مکانیزه تیپ 54 اوکراین هستم. ما می توانیم راحت تر با آنها کار کنیم زیرا تعداد بیشتری از این تانک ها را غارت خواهیم کرد. خیلی ممنون. مواظب خودت باش. زنده باد اوکراین.»

مشخص نیست این افسر و سربازانش کی و کجا این تانک را تصرف کرده اند. علاوه بر این، یورونیوز نمی تواند به طور مستقل تأیید کند که او با چه کسی تماس گرفته یا چه زمانی تماس برقرار شده است.

داده های پایگاه داده Oryx نشان می دهد که ارتش روسیه از زمان حمله به اوکراین، دو سوم تانک های خود را از دست داده است.

به گفته جیکوب جانوفسکی، تحلیلگر نظامی در Oryx، روسیه در زمان حمله حدود 3000 تانک عملیاتی داشت، اما داده ها نشان می دهد که حداقل 2329 تانک از بین رفته است.

برخی از این تانک ها در نبرد منهدم شدند، برخی دیگر برای استفاده توسط ارتش اوکراین تغییر کاربری دادند. مایکل کافمن، مدیر برنامه مطالعات روسیه در مرکز تحلیل‌های دریایی، قبلاً گفته بود که اوکراین تانک‌های T-80 روسی را تصرف کرده و از آنها استفاده کرده است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا