اخبار روز

سدان اقتصادی با یک طراحی خاص به بازار ایران می‌آید!/ تصاویر

شرکت راستا موتور خاورمیانه به عنوان واردکننده خودروی سوزوکی سیاز، این سدان اقتصادی را در نمایشگاه روایت خدمت ویژه هفته دولت به نمایش گذاشته است. با عرضه این خودرو به بازار ایران، می‌توانیم از مشخصات فنی و سطح امکانات آن بهره بگیریم.

Suzuki Ciaz یک سدان اقتصادی است که به زودی وارد بازار ایران خواهد شد. طراحی ظاهری این خودرو شامل خطوط شیب دار و جدیدترین طرح مشبک سوزوکی است. این خودرو دارای امکانات رفاهی مناسبی مانند سیستم گرمایش و خنک کننده، سیستم پخش صوتی با قابلیت اتصال به بلوتوث و USB، سیستم ناوبری و دنده‌های دستی و اتوماتیک است.

در مورد مشخصات فنی، Suzuki Ciaz دارای موتور 4 سیلندر با قدرت 103 اسب بخار و گیربکس دستی 5 سرعته یا اتوماتیک 4 سرعته است. همچنین، این خودرو دارای سیستم ترمز ABS و دو کیسه هوا دارای حسگرهای جانبی است که افراد را در صورت برخورد، محافظت می‌کند.

سوزوکی سیاز را معرفی می کنیم

سوزوکی سیاز

در بازار ایران، خودروهای سوزوکی از جمله محبوب‌ترین خودروها به شمار می‌روند. به عنوان مثال، سال‌هاست که سوزوکی گرند ویتارا، که به وسیله‌ی ایران خودرو تولید و به بازار عرضه می‌شود، محبوبیت چشمگیری را به دست آورده است. هم‌چنین، شرکت راستا موتور خاورمیانه نیز با عرضه‌ی محصولات سیاز، محصولات شرکت سوزوکی ژاپنی را به نیاز علاقه‌مندان پاسخ می‌دهد. این سدان اقتصادی، با توجه به کیفیت و عملکرد خوب، قدرت رقابت با خودروهای چینی همرده خود را نیز دارد.

واحد طراحی

سوزوکی سیاز

سوزوکی سیاز اگرچه طراحی بیرونی نسبتاً ساده ای دارد، اما همچنان زیبا و هماهنگ به نظر می رسد و طراحی آن برای یک خودروی اقتصادی قابل قبول است. در نمای جلو چراغ های اصلی بزرگ و خطوط شکسته زیادی را می بینیم که ظاهری نسبتا خشن ایجاد کرده اند. جلوپنجره نیز از طریق دو خط کرومی در بالا و پایین به چراغ ها متصل می شود. سپر با ورودی هوای ثانویه و دو چراغ مه شکن از دیگر ویژگی های این بخش است.

سوزوکی سیاز

طراحان طراحی جذاب تری را برای نمای عقب در نظر گرفتند. در این قسمت چراغ های اصلی به صورت دو قسمت بسیار بزرگ دیده می شوند که به گلگیر عقب نیز می رسند. طراحان با ایجاد برآمدگی روی در صندوق عقب توانستند ظاهری اسپرت ایجاد کنند. همچنین در این قسمت طراحان دو لایه رنگ را در یک صفحه کرومی قرار داده و به سپر عقب متصل کردند.

سوزوکی سیاز

کابین خودروی سوزوکی سیاز، به‌صورت ساده‌ای طراحی شده است اما برای یک خودروی اقتصادی، مشخصات مطلوبی را داراست. این بخش شامل سیستم صوتی، پنل کنترل تهویه، دریچه های تهویه روی داشبورد، کلاستر آنالوگ، نمایشگر کوچک سفر و فرمان سه‌شاخه با کلیدهای صوتی است.

شرکت‌ سازنده از مواد با کیفیت قابل قبولی برای ساخت داشبورد و کابین استفاده کرده است که دارای دوام بالایی می‌باشد. همچنین، دو ردیف صندلی این خودرو، فضای مناسبی را برای سرنشینان فراهم می‌کند. لازم به ذکر است که نسخه‌ای که شرکت راستا موتور خاورمیانه از آن رونمایی کرده است، بدون نمایشگر و سیستم مالتی مدیا است، اما نسخه‌های نهایی ممکن است به این تجهیزات نیز مجهز شوند.

مشخصات فنی سوزوکی سیاز

سوزوکی سیاز را می توان با موتورهای متعدد در بازارهای مختلف سفارش داد، اما شرکت واردکننده برای بازار ایران تنها نسخه 4 سیلندر 1.5 لیتری تنفس طبیعی با قابلیت تولید 103 اسب بخار قدرت و 138 نیوتن متر گشتاور را در نظر گرفته است. نیروی تولید شده توسط این موتور از طریق گیربکس اتوماتیک به چرخ ها منتقل می شود. در ضمن این گیربکس حالت شیفت دستی ندارد و فقط از حالت L و 2 استفاده می کند.

ویژگی های راحتی و ایمنی سوزوکی سیاز

سوزوکی سیاز

در حال حاضر، شرکت راستا موتور خاورمیانه، سطح امکانات خودروی سوزوکی سیاز را مشخص نکرده است. با این حال، نسخه فول این سدان اقتصادی با امکانات متنوعی همچون کیلس استارتر و ریموت با دکمه استارت/استپ، آفتاب‌گیر عقب، چراغ‌های مطالعه ردیف عقب، روکش چرم صندلی‌ها، آینه‌های کناری تاشو برقی، کنترل تهویه مطبوع اتوماتیک، کروز کنترل، سیستم کنترل پایداری و ترکشن کنترل، ایزوفیکس، ترمز کمکی، دو ایربگ، صفحه نمایش دیجیتال کیلومترشمار ۴.۲ اینچی، نمایشگر ۸ اینچی با سیستم‌عامل اندروید و اپل کارپلی (Android Auto و Apple CarPlay) بهره می‌برد.

قیمت از سوزوکی سیاز

در حال حاضر، شرکت واردکننده این خودرو قیمت دقیق آن را اعلام نکرده است. به‌عنوان یک سدان اقتصادی، در بازار امارات با قیمتی در بازه ۱۳،۵۰۰ دلار تا ۱۵،۵۰۰ دلار به فروش می‌رسد. رقبای این خودرو در بازار ایران شامل سدان‌های چینی، شاهین، دنا و تارا می‌شوند. همچنین، این خودرو از مزایایی همچون استهلاک کم، موتور تنفس طبیعی، و عدم حساسیت به کیفیت بنزین برخوردار است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا